Hlavní navigace

Twitter rozšířil možnost cílení inzerce a výrazně snížil ceny

Daniel Dočekal 1. 9. 2012

Twitter nabízí nově možnosti velmi přesného cílení inzerce v rámci „Promoted Tweet“ inzertního formátu a zároveň velmi výrazně snížil cenu. Ta původně (v rámci aukčního modelu) byla od 50 centů za aktivitu, nyní je jeden cent. Co ale velmi pravděpodobně nesnížil je minimální útrata na měsíc, která se loni pohybovala na 15 tisíc dolarech na tři měsíce.

Twitter nabízí nově možnosti velmi přesného cílení inzerce v rámci „Promoted Tweet“ inzertního formátu a zároveň velmi výrazně snížil cenu. Ta původně (v rámci aukčního modelu) byla od 50 centů za aktivitu, nyní je jeden cent. Co ale velmi pravděpodobně nesnížil je minimální útrata na měsíc, která se loni pohybovala na 15 tisíc dolarech na tři měsíce.

Na rozšířeném cílení je zajímavé hlavně to, že Twitter nabízí několik set kategorií, na které je nyní možné cílit. Všechny odpovídají zájmům uživatelů – Twitter v sociálním grafu sází na „interest graph“ neboli „graf zájmů“. A buduje ho na základě toho, koho uživatelé na Twitteru sledují a čí tweety retweeteují (a zde není jasné, zda rozhoduje jenom „čí“ tweet to je, nebo zda jde i o obsah). Podobný mechanismus využívá, podle zmínek v zahraničních médiích, i pro nabídky koho máte také sledovat. Neméně zajímavé je to, že Twitter tvrdí, že graf zájmů neurčuje podle toho o čem tweetujete, tedy podle obsahu vašich tweetů.

Komentář: Zda je Twitterem vytvářený graf zájmů použitelný ukáže čas a zkušenosti inzerentů. Čistě teoreticky může být inzerce úspěšná i za předpokladu, že takto budovaný graf zájmů nemá dostatek údajů k tomu, aby skutečně dokázal odhalit „zájmy“ a pak podle nich správně cílit. Na inzeráty nakonec budou příjemci inzerce klikat stále. Zásadní nedostatek Twitteru ve vztahu k inzerci nicméně je, že stále není možné prostě „jít a koupit“, tak jak to můžete dělat na Google či Facebooku. Na tomto omezení se nezměnilo nic, stále musíte vyplnit formulář a čekat. 

CIF16

To že Twitter nevyužívá obsahu vašich tweetů znamená, že oproti reklamě od Google má nevýhodu, nemůže zobrazovat inzerci odpovídající tomu, co vás právě aktuálně zajímá. A velmi špatně se představuje, že by nevyužíval obsahu tweetů vůbec, není totiž příliš jasné jak jednotlivé účty dokáže rozdělit do tolika (350) kategorií. Klasická ruční práce by byla hodně náročná na čas. Osobně si myslím, že používá obsah účtů právě pro kategorizaci, ale nikoliv pro cílení podle právě aktuálního obsahu. Bohužel podrobnosti o tom jak kategorizace i cílení fungují Twitter nesdělil. 

Zdroj: Interest targeting: Broaden your reach, reach the right audience

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban