Twitter rozšířil možnost cílení inzerce a výrazně snížil ceny

Twitter nabízí nově možnosti velmi přesného cílení inzerce v rámci „Promoted Tweet“ inzertního formátu a zároveň velmi výrazně snížil cenu. Ta původně (v rámci aukčního modelu) byla od 50 centů za aktivitu, nyní je jeden cent. Co ale velmi pravděpodobně nesnížil je minimální útrata na měsíc, která se loni pohybovala na 15 tisíc dolarech na tři měsíce.

Twitter nabízí nově možnosti velmi přesného cílení inzerce v rámci „Promoted Tweet“ inzertního formátu a zároveň velmi výrazně snížil cenu. Ta původně (v rámci aukčního modelu) byla od 50 centů za aktivitu, nyní je jeden cent. Co ale velmi pravděpodobně nesnížil je minimální útrata na měsíc, která se loni pohybovala na 15 tisíc dolarech na tři měsíce.

Na rozšířeném cílení je zajímavé hlavně to, že Twitter nabízí několik set kategorií, na které je nyní možné cílit. Všechny odpovídají zájmům uživatelů – Twitter v sociálním grafu sází na „interest graph“ neboli „graf zájmů“. A buduje ho na základě toho, koho uživatelé na Twitteru sledují a čí tweety retweeteují (a zde není jasné, zda rozhoduje jenom „čí“ tweet to je, nebo zda jde i o obsah). Podobný mechanismus využívá, podle zmínek v zahraničních médiích, i pro nabídky koho máte také sledovat. Neméně zajímavé je to, že Twitter tvrdí, že graf zájmů neurčuje podle toho o čem tweetujete, tedy podle obsahu vašich tweetů.

Komentář: Zda je Twitterem vytvářený graf zájmů použitelný ukáže čas a zkušenosti inzerentů. Čistě teoreticky může být inzerce úspěšná i za předpokladu, že takto budovaný graf zájmů nemá dostatek údajů k tomu, aby skutečně dokázal odhalit „zájmy“ a pak podle nich správně cílit. Na inzeráty nakonec budou příjemci inzerce klikat stále. Zásadní nedostatek Twitteru ve vztahu k inzerci nicméně je, že stále není možné prostě „jít a koupit“, tak jak to můžete dělat na Google či Facebooku. Na tomto omezení se nezměnilo nic, stále musíte vyplnit formulář a čekat. 

KL_NOMINACE

To že Twitter nevyužívá obsahu vašich tweetů znamená, že oproti reklamě od Google má nevýhodu, nemůže zobrazovat inzerci odpovídající tomu, co vás právě aktuálně zajímá. A velmi špatně se představuje, že by nevyužíval obsahu tweetů vůbec, není totiž příliš jasné jak jednotlivé účty dokáže rozdělit do tolika (350) kategorií. Klasická ruční práce by byla hodně náročná na čas. Osobně si myslím, že používá obsah účtů právě pro kategorizaci, ale nikoliv pro cílení podle právě aktuálního obsahu. Bohužel podrobnosti o tom jak kategorizace i cílení fungují Twitter nesdělil. 

Zdroj: Interest targeting: Broaden your reach, reach the right audience

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »