Hlavní navigace

Twitter si stěžuje na Google, není v novém sociálním vyhledávání

Daniel Dočekal

 Google doplňuje do vyhledávání další informace z Google+ a pro uživatele Google+ to určitě dobrá zpráva. Méně dobré je už to, že Google ve vyhledávání nezahrne totožným způsobem „sociální“ výsledky z Facebooku ani z Twitteru.  V původním sociálním vyhledávání Twitter byl, ale před několika měsíci Google přestal platit za přístup k datům (prostřednictvím „firehose“ API) a Twitter se z vyhledávání ztratil. S Facebookem to dopadlo podobně, nepodařilo se dohodnout na podmínkách získávání a…

 Google doplňuje do vyhledávání další informace z Google+ a pro uživatele Google+ to určitě dobrá zpráva. Méně dobré je už to, že Google ve vyhledávání nezahrne totožným způsobem „sociální“ výsledky z Facebooku ani z Twitteru. 

Brand

V původním sociálním vyhledávání Twitter byl, ale před několika měsíci Google přestal platit za přístup k datům (prostřednictvím „firehose“ API) a Twitter se z vyhledávání ztratil. S Facebookem to dopadlo podobně, nepodařilo se dohodnout na podmínkách získávání a uchovávání získaných informací (Facebook se místo s Google domluvil s Microsoftem a najdete ho ve vyhledávači Bing). A jakkoliv by Google mohl Twitter indexovat klasickým (webovým) způsobem, u Facebooku něco takového nepřipadá v úvahu – Facebook cokoliv takového zakazuje Podmínkami užívání. 

Na AllThingsD se objevila informace, že Twitter si už stěžuje, že Google poskytuje své sociální sítí prominentní postaveni (viz Twitter Complains About Google Giving Preference to Google+ Content). Podle Twitter budou uživatelé, vydavatelé, zpravodajské organice i uživatelé Twitteru trpět z důvodu nemožnosti rychlého nalezení tweetů ve výsledcích vyhledávání.

For years, people have relied on Google to deliver the most relevant results anytime they wanted to find something on the Internet.

Often, they want to know more about world events and breaking news. Twitter has emerged as a vital source of this real-time information, with more than 100 million users sending 250 million Tweets every day on virtually every topic. As we’ve seen time and time again, news breaks first on Twitter; as a result, Twitter accounts and Tweets are often the most relevant results.

We’re concerned that as a result of Google’s changes, finding this information will be much harder for everyone. We think that’s bad for people, publishers, news organizations and Twitter users.

Našli jste v článku chybu?
11. 1. 2012 6:27

Když to řeknu sprostě - ať si Twitter vyrobí svůj vyhledávač a strká tam jen výsledky z Twitteru, ne? Proč by si měl Google házet klacky pod nohy a podporovat konkurenční sociální síť, když chce nechat rozrůst tu svoji? A nebo když tak mermomocí chce Twitter svá data ve vyhledávání Googlu, proč za to chce ještě aby jim Google platil? Postavený na hlavu celý, v tomto fandím Googlu.

11. 1. 2012 10:08

Také musím souhlasit, že je to nehorázná drzost Twitteru a být Googlem, taky se na ně vykašlu. Nechápu, proč si ještě stěžují, když se prostě nedokázali domluvit na nějakém řešení výhodném pro obě strany.