Hlavní navigace

Twitter spustil Moments pro jednodušší sledování velkých událostí

David Slížek

Jedna z největších a zároveň posledních šancí, jak na Twitter přilákat masu nových uživatelů. I to se o nové funkci v komentářích dočtete.

Twitter Moments (v českém překladu Okamžiky) je ve zkratce nová záložka, na které uživatelé najdou nabídku výběrových kolekcí tweetů, fotek a videí k hlavním událostem dne. Z původního interního názvu Project Lightning jí zůstala ikona blesku, podle které ji v aplikaci či na desktopu poznáte.

Témata zahrnují vše podstatné – od zpravodajství (udělování Nobelovy ceny, politika, přírodní a jiné katastrofy…) přes kulturu a zábavu, počasí nebo sportovní události. Tweety do kolekcí nevybírá algoritmus, ale editoři („kurátoři“), které si Twitter na tuto práci najal (a vytvořil pro ně i speciální pravidla). 

A také skupina testovacích partnerů, mezi které patří Bleacher Report, Buzzfeed, Entertainment Weekly, Fox News, Getty Images, Mashable, MLB, NASA, New York Times, Vogue a Washington Post. Časem jich má být víc.


Autor: Twitter

S tím souvisí pro ČR zásadní věc: záložka Moments je zatím dostupná jen pro uživatele v USA (jak na desktopu, tak v aplikaci pro Android a iOS). Zobrazit zveřejněné Moments ale už teď může kdokoli – stačí, když někde narazí na nasdílený odkaz – jako například zde, zde nebo zde.

Jak to funguje

Moments v úvodu obsahují stručný popis dané události a po něm následuje sada tweetů s obrázky a videem, kterými uživatel může listovat. Je vidět, že Moments jsou určeny hlavně pro mobilní aplikace, na kterých mnohem lépe vypadají (fotky a videa jsou roztažené přes celý displej, na desktopu jsou prostě jen seřazeny do sloupce).


Autor: Twitter

Ukazatel na dolní hraně obrazovky ukazuje, kolik ještě zbývá do konce sady. Uživatel může prohlížení kdykoli ukončit (v mobilech stačí swipe dolů nebo nahoru) a na poslední stránce najde tlačítko pro sdílení celé kolekce na Twitteru.

START17

U vybraných událostí, například sportovních zápasů, je možné přihlásit se k odběru dané kolekce. Tweety se pak uživateli zobrazují přímo v jeho timeline a může dostat také upozornění na začátek sledované události.

Twitter do budoucna počítá samozřejmě i s komerčním využitím nové funkce, ve formě sponzorovaných Moments.

Našli jste v článku chybu?
7. 10. 2015 19:04
wor (neregistrovaný)

To je otázka. Jak ti kašpaři vyhodnotí ten nejrychlejší a zároveň nejzajímavější potažmo nejkvalitnější. Nebo je tam nechá všechny. Že by jsme listovali 200 tisíci twitty nebo foto jak dopadl zápas a hledali mezi nimy třeba marně víc než výsledek? Každý hledá něco jiného a každý je jiný a každý to vidí jinak. Že by to fungovalo univerzálně tak jako hledání od Google? Potěš pámbůch.