Hlavní navigace

Twitter testuje nové e-maily s informacemi o úspěšnosti tweetů

Daniel Dočekal

Tři nejúspěšnější tweety a pár čísel. To nejzajímavější může být uvádění reálně vypadajícího dosahu (reach). Snaha Twitteru nabídnout použitelné metriky, tedy to, po čem firmy volají už dlouho.

Nové e-maily uživatelům Twitteru obsahují příklady nejúspěšnějších tweetů a zajímavé na nich může být to, že je uváděn reach, tedy dosah. Ten navíc zjevně nevychází jenom z počtu sledujících, ale nejspíš bude odpovídat tomu, kolik  uživatelů daný tweet opravdu v uvedeném období vidělo (respektive ho měli v timeline).

V e-mailu je u vybraných nejlepších příspěvků uveden i počet prokliků, ale zde bude muset Twitteru trochu zapracovat – u tweetu u prodeji prvního tweetu přes Pay4T bylo prokliků přímo z Twitteru podstatně více (plyne to ze statistik bit.ly). V mailu se ještě dozvíte, kolik vám přibylo sledujících i jaký je celkový dosah/reach (pravděpodobně všech tweetů v daném období).

test 2

Poslední informace v podobě čehosi nazvaného „new clicks“- kde jde velmi pravděpodobně o počet prokliků na všech tweetech – kde je ale opět otázka, jak na tohle číslo Twitter přišel. Pokud se pokusíte číslo ověřit například pomocí Google Analytics na cílových webech, nejspíš zjistíte, že i zde Twitter ukazuje podstatně nižší číslo, než byla realita. 

Jak je ale naznačeno v záhlaví mailu, jde o „pouze experimentální vydání“. Což znamená, že může mít své mouchy, ale hlavně to, že takto poskytované informace nemusí nutně být nasazeny do praxe. Osobně si myslím, že jde o užitečný a dobře postavený informační nástroj. 

Našli jste v článku chybu?