Twitter uvolnil své reklamní formáty pro zadavatele v ČR a dalších 11 zemích

Reklama dorazila i na český Twitter. Firma oznámila zpřístupnění svých reklamních formátů pro zadavatele ve 12 nových zemích.

Česká republika, Rakousko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Chorvatsko, Makedonie, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Švýcarsko, Ukrajina a Portugalsko. To jsou země, ve kterých Twitter nově zadavatelům zpřístupnil své reklamní formáty.

Firmy tak mají k dispozici reklamní tweety (Promoted Tweets), sponzorované účty (Promoted Accounts) a placená trendující témata (Promoted Trends).

Twitter bude reklamy prodávat prostřednictvím svého vlastního obchodního týmu a také přes partnerské firmy. V jedenácti z dvanácti nových zemí, včetně ČR, bude jeho lokálním partnerem agentura Httpool.

Reklamní video

Do portfolia reklamních formátů dostupných i v ČR by časem zřejmě měly přibýt i reklamní videospoty (Promoted Videos), které Twittermomentálně testuje v beta provozu.

Podle prvních reakcí agentur zapojených do testu tento formát vypadá velmi slibně. „Zaznamenáváme velmi dobrou míru zapojení uživatelů, předběžné výsledky jsou velmi dobré,“ cituje zástupce jedné z nich Wall Street Journal. 

UX16

Hlavní výhodou videoformátu pro zadavatele je to, že se spot přehrává přímo na kartě tweetu. Dříve přitom museli vkládat video třeba z YouTube, takže se k němu uživatel dostal až po dalším kliknutí. Twitter přitom zadavatelům účtuje jen videa, která uživatel skutečně spustí (Cost Per View).

Otázkou je, zda vysoké zapojení videoreklamám vydrží i po spuštění do ostrého provozu. Zatím totiž zadavatelé mohou těžit z toho, že formát používá jen úzká skupina testerů. Jakmile se stane standardem, může přemíra videí začít uživatele otravovat.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 8. 2014 7:30
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »