Hlavní navigace

Twitter uvolnil své reklamní formáty pro zadavatele v ČR a dalších 11 zemích

David Slížek

Reklama dorazila i na český Twitter. Firma oznámila zpřístupnění svých reklamních formátů pro zadavatele ve 12 nových zemích.

Česká republika, Rakousko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Chorvatsko, Makedonie, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Švýcarsko, Ukrajina a Portugalsko. To jsou země, ve kterých Twitter nově zadavatelům zpřístupnil své reklamní formáty.

Firmy tak mají k dispozici reklamní tweety (Promoted Tweets), sponzorované účty (Promoted Accounts) a placená trendující témata (Promoted Trends).

Twitter bude reklamy prodávat prostřednictvím svého vlastního obchodního týmu a také přes partnerské firmy. V jedenácti z dvanácti nových zemí, včetně ČR, bude jeho lokálním partnerem agentura Httpool.

Reklamní video

Do portfolia reklamních formátů dostupných i v ČR by časem zřejmě měly přibýt i reklamní videospoty (Promoted Videos), které Twittermomentálně testuje v beta provozu.

Podle prvních reakcí agentur zapojených do testu tento formát vypadá velmi slibně. „Zaznamenáváme velmi dobrou míru zapojení uživatelů, předběžné výsledky jsou velmi dobré,“ cituje zástupce jedné z nich Wall Street Journal. 

HR tip Kentico

Hlavní výhodou videoformátu pro zadavatele je to, že se spot přehrává přímo na kartě tweetu. Dříve přitom museli vkládat video třeba z YouTube, takže se k němu uživatel dostal až po dalším kliknutí. Twitter přitom zadavatelům účtuje jen videa, která uživatel skutečně spustí (Cost Per View).

Otázkou je, zda vysoké zapojení videoreklamám vydrží i po spuštění do ostrého provozu. Zatím totiž zadavatelé mohou těžit z toho, že formát používá jen úzká skupina testerů. Jakmile se stane standardem, může přemíra videí začít uživatele otravovat.

Našli jste v článku chybu?
27. 8. 2014 7:30

Ano, smůla, čeština není podporována a řve to tohle:

Account ineligible. One or more users associated with your account is ineligible to participate in the Twitter Ads program at this time based on the Twitter Ads policies. Here are the specific users and the policies involved:

@Medvidekpu: Supported languages Details about this policy are available at https://support.twitter.com/articles/20170376.

A ve vysvětlivce je pořád jenom staré omezení na pár jazyků. Asi PR Twitteru zapomnělo říct obc…

26. 8. 2014 23:42
Tomáš (neregistrovaný)

Jak to tedy je, musím to dělat přes toho partnera, nebo můžu vytvořit účet sám a sám se o něj pro naši firmu starat, tak jako u všech ostatních sítí? Nechci žádného partnera. Ale když jsem se chtěl normálně na tom reklamním twitter webu zaregistrovat, tak ČR tam furt chybí