Twitter zneužil uživatele, v reklamní kampani vytvořil falešné tweety

Falešené tweety skutečných uživatelů se objevily v reklamní kampani na inzertní platformu Twitteru, uživatelům se to pochopitelně nelíbí. Firma už se za pochybění omluvila.

Reklamní kampaň na inzertní platformu Twitteru připravila překvapení pro řadu uživatelů, ti se totiž v kampani objevili jako autoři tweetů. Vyjadřují se v nich k televizní kampani. Problém je v tom, že tito uživatelé nikdy nic takového nenapsali. Twitter vytvořil falešné tweety coby součást kampaně a doplnil k nim skutečné uživatele, včetně jejich profilových fotografií.

Uživatelé se samozřejmě o zneužití v inzerci od Twitteru nijak předem nedozvěděli, ani k použití svých tweetů pro tyto účely nedali souhlas. Jejich falešné tweety se přesto objevily i na blogu Twitteru a byly poslány prostřednictvím @Twitterads stovkám tisíc dalších uživatelů. Falešné tweety se uživatelům samozřejmě nelíbí a někteří z nich se cítí poškozeni.

Mluvčí Twitteru se už nechal slyšet, že společnost předmětné tweety vymění a veřejně se omluví. To také posléze udělal, tweety v reklamní kampani nyní pocházejí od zaměstnanců společnosti. 

MIF16

Na @twitterads se společnost omluvila postiženým uživatelům: „Hey @Neil_Gottlieb, @WilliamMazeo, @subhash_tewari – so sorry about the confusion earlier today. We're fixing the problem now.

Zdroj: Twitter fakes real users’ tweets to promote ad platform

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »