Hlavní navigace

Twitteru opět přibývají uživatelé, bohužel ale ti, kteří nevidí reklamy

 Autor: Twitter.com
Daniel Dočekal 4. 8. 2014

Snaha Twitteru zlikvidovat jakékoliv další klientské aplikace byla motivována těmi „nejlepšími“ úmysly: šlo o to, aby maximalizoval zásah reklamy.

Hospodářské výsledky Twitteru za druhé čtvrtletí sice vypadají skvěle, včetně zdvojnásobení příjmů a obnovení růstu počtu uživatelů, ale má to samozřejmě nejeden otazník. Tím nejzásadnějším samozřejmě je, kdo vlastně uživatelé Twitteru jsou. A v souvislosti s novými přehledy o aktivitě účtu se vrací zpět už několikrát položená otázka: co vlastně Twitter počítá do dosahu a podle čeho se řídí viditelnost tweetu?

Wall Street Journal upozorňuje, že zásadním problémem obnoveného růstu počtu uživatelů je to, že výrazně stoupá počet těch, kteří na Twitteru nevidí reklamu. Což je přesně i problém nových přehledů o aktivitě účtu a údajů o dosahu jak jednotlivých tweetů, tak celého účtu.

Z 271 milionů uživatelů Twitteru jich 14 % (37,9 milionu) nikdy nepřistupuje přímo na Twitter, ať už přes webové nebo mobilní rozhraní. Twitter buď používají přes některou z klientských aplikací, nebo na Twitter pouze informace vkládají a posílají z dalších aplikací. Vedle plnohodnotných klientských aplikací to navíc mohou být i uživatele služeb jako je Fliboard nebo různorodých napojení na Twitter v dalších sítích.

Informace umisťované na Twitter navíc běžně pocházejí z Foursquare či Instagramu a nezapomeňme ani na klasické sdílení pomocí „tweetovacích“ tlačítek na webu. V řadě případů jde o mobilní aplikace, které sice data z Twitteru načítají, ale není vůbec zaručeno, že načtené tweety uživatelů viděl. A samozřejmě, v těchto aplikací není vidět reklama, kterou Twitter poskytuje pouze ve své vlastní aplikaci a na svém webu.

Twitter dlouhodobě likviduje cizí aplikace

Pokud dlouhodobě používáte Twitter, tak víte, že Twitter před pár lety vyrazil do ostrého boje proti aplikacím třetích stran. Zdůvodňoval to tím, že chce aby uživatelé měli „stejnou úroveň zkušenosti“ a také tím , že chce, aby „tweety vypadaly všude stejně“. Už tehdy bylo jasné, že cizí aplikace jsou pro Twitter zásadním problémem v okamžiku, kdy chce prodávat reklamu.

Paradoxem je, že tažení proti aplikacím sice přineslo úmrtí množství opravdu dobrých služeb, ale Twitteru se aplikace zdaleka nepodařilo vymýtit. Proměna sociálního prostředí navíc přinesla to, že přístup k Twitteru (ať už pro čtení nebo i pro zápis) se skutečně přesunul do řady jiných aplikací a vede k nízkému používání Twitteru jako takového.

WT100

Twitter ve skutečnosti nerostl

Wall Street Journal zmiňuje, že pokud z údajů o růstu Twitteru (271 milionů uživatelů v druhém čtvrtletí představuje 6,3% zvýšení) odstraníte právě uživatele, kteří nikdy neuvidí reklamy, dojdete ve skutečnosti ke zpomalení růstu, někde mezi 3,9 až 4,4 procenty. A zároveň nelze ignorovat to, že počet lidí, kteří používají Twitter přes jiné aplikace, vzrostl o 24 % (v předchozím čtvrtletním srovnání o 17 %).

V každém případě je nutné dodat, že uživatelé nesledující inzerci, ale plnící Twitter obsahem, samozřejmě jsou pro Twitter podobně důležití jako ti, kteří inzerci sledují a obsah spíše konzumují. Jako každá sociální síť se Twitter neobejde bez lidí, kteří pro ostatní uživatele (a těch je většina) vytvářejí tolik potřebný obsah.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

DigiZone.cz: Euro TV: personalizované znělky

Euro TV: personalizované znělky

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?