Hlavní navigace

Příjmy z reklamy vzrostly Twitteru na dvojnásobek, 80 % vydělá v mobilech

 Autor: Twitter
Martin Vyleťal

Za první čtvrtletí hlásí firma příjmy ve výši 250 milionů dolarů, z toho 226 milionů z reklamy. Většina těchto příjmů připadá na mobilní reklamu.

Twitter zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí. Vyplývá z nich, že sociální síť využívá aktivně 255 milionů uživatelů měsíčně (meziročně o čtvrtinu více), z toho 198 milionů lidí se k ní připojuje také prostřednictvím mobilního zařízení (meziročně o 31 % více).

Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se ale k Twitteru přidalo pouhých 14 milionů aktivních uživatelů. Sociální síť má již delší dobu problém přilákat nové uživatele. Snahy tento trend prolomit zřejmě stojí i za nedávnou změnou podoby profilů, které výrazně připomínají konkurenční Facebook.

Ostře sledovanou metrikou je v případě Twitteru také počet shlédnutí Timeline (ukazuje, kolikrát uživatelé načetli svou stránku s tweety na webu nebo v mobilní aplikaci). Kromě toho, že je měřítkem zájmu (engagementu) uživatelů o Twitter, je také základním ukazatelem pro prodej reklamy. 

Aktuální výsledky ukazují nárůst: Timeline Views stouply ze 148 miliard na konci loňského roku na 157 miliard v prvním čtvrtletí toho letošního. Jakkoli jde o pozitivní zprávu, například Business Insider upozorňuje, je to stále o něco méně, než na podzim 2013, kdy Twitter hlásil 159 miliard shlédnutí Timeline. Šéf firmy Dick Costolo pak musel investorům vysvětlovat, že šlo o důsledek designových změn.

Ve výsledcích nepřekvapí, že klíčovým zdrojem příjmů jsou pro Twitter mobily a tablety. Společnost v prvním čtvrtletí zaznamenala příjmy ve výši 250 milionů dolarů. Z reklamy přiteklo na firemní účty 226 milionů dolarů (meziroční nárůst o 125 %), z toho 80 % připadlo na příjmy z mobilní reklamy.  

Příjmy Twitteru meziročně vzrostly o 119 %, nicméně za první čtvrtletí skončilo hospodaření firmy ztrátou 132 milionů dolarů. V přepočtu na jednu akcii činí ztráta 3 americké centy. Na druhou stranu oproti předchozímu čtvrtletí, kdy se Twitter propadl do ztráty 511 milionů dolarů, jde o výrazné zlepšení. Představitelé firmy předpokládají, že ve druhém čtvrtletí vzrostou příjmy na 270 až 280 milionů dolarů.

Zdroj: Výsledky Twitteru

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Bižuterie tisícinásobně překračuje povolené limity

Bižuterie tisícinásobně překračuje povolené limity

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?