Hlavní navigace

TWR 2004: Aliatel

Redakce 11. 6. 2004

Dnes na Lupě začíná letní hlasování Telekomunikační web roku 2004. Postupně vám představíme 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a hodnocení odborné poroty. Zároveň sami můžete vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace bude hodnotit také odborná porota, která se zaměří na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vyjde hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Už dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila první ze šestnácti webů.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

Aliatel

1219
Webová stránka společnosti Aliatel

Rodný list website

server:
Aliatel (http://www.a­liatel.cz/)
zadavatel:
Aliatel, a.s.
agentura:
SorcererWare, s.r.o.
art director:
n/a
velikost týmu:
8
doba realizace:
3 měsíce
použité technologie:
HTML, PHP, MySQL, Apache
datum spuštění
březen 2001

Grafické řešení – Pavel Kout

Barevná kombinace oranžové a bílé je atraktivní, ale design (resp. použité fotografie) budí spíše dojem webu s pomůckami pro zahrádkáře (nebo s kancelářskými potřebami – podle aktuálně zobrazeného banneru) než webu telekomunikační společnosti. Design úspěšně tají účel webu a rozhodně neusnadňuje návštěvníkovi odpověď na otázky, kde se ocitl a kam má vlastně jít.

Hodnocení: 2/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Portál Aliatelu má přehledný grafický design, který nerozptyluje zákazníka příliš mnoha grafickými prvky. Nicméně na první pohled se tam nabízí jen jeden produkt, a to ne v dominantním postavení. Vůbec komunikaci produktů a se zákazníkem je věnována na webových stránkách poměrně malá pozornost…V A­liatelu pravděpodobně považují webové stránky za nástroj korporátní komunikace a jeho marketingové využití je jen sekundární.

Hodnocení: 4/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Stránky Aliatelu jsem málem nehodnotil, protože se mi při prvním pohledu prakticky nic nenačetlo a stránka byla nepoužitelná. Až po chvíli mě napadlo, že dvěma oranžovými pruhy mi můj prohlížeč Opera naznačuje, že web Aliatelu trvá na použití Internet Exploreru. V něm to již bylo lepší – dalo se snadno zorientovat v jednotlivých nabízeních produktech, dohledat jejich podmínky, ceny i smlouvy. Obsáhlá je i sekce pro novináře s tiskovými zprávami, logotypy a informacemi o firmě.

Hodnocení: 8/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

Úvodní stránce vévodí veliký symbol nenalezeného obrázku. Pod ním se krčí menu, ale předmět činnosti firmy z něj nijak dovodit nejde. Z titulku okna „Aliatel – Nejlepší spojení pro váš business“ usuzuji, že se jedná o firmu, která se zabývá jakýmisi obchodními aliancemi. Jedno z celkem 27 slov na stránce – Rhodos – naznačuje spojení s Řeckem. Asi 1600 pixelů vpravo od levého okraje se nacházejí tři další odkazy: služby, technologie, společnost. Všechny se otevírají do nového okna.

Sekce služeb již vypadá lépe. Uspořádání je pochopitelné, popisům lze při troše snahy rozumět. Ruší „značkové“ názvy služeb, které jsou vyvedeny tučně zřejmě proto, aby lépe vynikla jejich nesrozumitelnost. Nepříjemné také je, že na služby v textu stránky nejde kliknout, takže k navigaci zbývá jen menu vlevo. V něm jsou ale služby pojmenované jinak než v textu.

Navigace po následující úrovni je již poměrně bezproblémová. To se však nedá říci o úrovni nejnižší – detailech konkrétních služeb. U některých se totiž z ničeho nic zcela promění design stránky a vše, co jsem zatím z uspořádání tohoto webu pochopil, přestane platit.

– technicky nezvládnutá, informačně prázdná úvodní stránka,
 – neúčelné otevírání odkazů do nových oken,
 – nadužívání cizích slov, zkratek a firemní novořeči,
 – nejednotný design a navigace na různých úrovních a v různých sekcích,
 – malé písmo, horší čitelnost delších textů,
+ jednoznačné titulky stránek,
+ graficky odlišené odkazy v textu.

Hodnocení: 2/10

Přístupnost – David Špinar

Webu chybí textové alternativy (atribut alt) obrázků, které slouží k navigaci, orientaci a prezentaci obsahu. Je zde naprostá závislost na JavaScriptu a kaskádových stylech. Bez nich nelze např. titulní stránku vůbec použít. Titulní stránka je téměř nepoužitelná v některých alternativních prohlížečích. Velikost písma není možné zvětšit a chybí důsledné vyznačování nadpisů (značky h1, h2 atp.). Pozitivním prvkem podstránek je odlišení odkazů od okolního textu podtržením. Vytknout je třeba i otevírání stránek odkazovaných z titulky do nových oken.

Hodnocení: 2/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

2/10

Marketingová hodnota

4/10

Obsahová kvalita

8/10

Přehlednost a navigace

2/10

Přístupnost

2/10

Výsledné hodnocení

3,6/10

Obrázek a hodnocení zachycuje stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujute na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

Našli jste v článku chybu?

29. 6. 2004 16:51

Adam Hauner (neregistrovaný)
Aliatel má nový web, u recenzentů by asi získal o pár bodíku více, ale také není 100%. Z dílny iMagic.

14. 6. 2004 19:53

Petr Souček (neregistrovaný)
Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; cs-CZ; rv:1.7) Gecko/20040604:

Nejde kliknout na odkazy vlevo pod "Co je nového v Aliatelu", nejde kliknout na ani na jednu položku z menu nahoře, přes půl obrazovky je reklamní banner. Dá se klinkou na služby, ale otevře se podivné okno popisující pouze jednu ze služeb - Business call smart.

Jenomže se to asi opravdu může každému chovat jinak, když se podíváte na zdroják stránky, třeba:

var plugin= (navigator.mimeTypes&&navigator.mimeTy…





Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...