Hlavní navigace

TWR 2004: Český Telecom

9. 7. 2004
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Dnes na Lupě vychází další pokračování letního hlasování Telekomunikační web roku 2004. Představujeme vám pátou ze 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a hodnocení odborné poroty. Zároveň sami můžete vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila pátý ze šestnácti webů. Z technických důvodů dnes nemůže být uvedeno hodnocení webu Českého mobilu (který je zařazen jako pátý), proto zařazujeme hodnocení webu Českého Telecomu.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

Český Telecom

1239
Webová stránka Českého Telecomu

Rodný list website

server:
Český Telecom (http://www.te­lecom.cz/)
zadavatel:
Český Telecom, a.s.
agentura:
Capitol Internet Publisher, s.r.o. a Symbio Digital, s.r.o.
art director:
Tato funkce ve firmě není.
velikost týmu:
Tým elektronická média, který vytváří a spravuje weby a intranet Českého Telecomu, tvoří celkem 4 lidé.



doba realizace:

3 měsíce


použité technologie:

Apache/Linux, PHP, CSS, postgres SQL


datum spuštění

1. července 2003

Grafické řešení – Pavel Kout

Příjemný a profesionální web s účelnou grafikou. Možná by bylo vhodné drobným grafickým doplňkem v hlavičce napovědět, že se jedná o telekomunikační firmu. Každopádně se uživatel na tomto webu bude snadno orientovat – například primární rozhraní na úvodní stránce (podle typu uživatele) je zpracováno velmi dobře.

Námitky mám proti nepodtrženým odkazům (nepochopitelná a škodlivá móda většiny webů), proti rozbalovací navigaci a proti nedostatečnému kontrastu v hlavičce (bílé písmo na světle modrém odstínu; původní khaki zelená byla vhodnější).

Hodnocení: 8/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Stránky poskytují základní přehled klíčových služeb rozdělený podle cílových skupin. Design je spíše chaotický, nesměřuje jednoznačně k několika cílovým skupinám. Nicméně zákazník se po chvíli přemýšlení dozví, co firma nabízí, a pokud se pokusí to zjistit, dostane se mu přehledně servírovaný a logicky utříděný balík informací. Dobrou službu nabízí i pro stávající zákazníky, kteří si chtějí změnit nastavení služeb. Škoda toho překomplikovaného designu…

Hodnocení: 7/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Snadno se zde dostanete k informacím popisujícím detailně službu a její ceny, detailní jsou i informace pro investory (jen ten kurz akcií může někomu chybět), vhod přijde i online objednávkový systém, byť dosti jednoduchý, a také aplikace e-účet nabízející zjišťování online stavu účtu. Český Telecom na titulní stránce odkazuje i na svůj portál Quick – tedy spíše na soutěž na něm, možná by stálo za to najít pro upoutávku na Quick trvalé místo.

Hodnocení: 8/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

Na úvodní stránce se nejprve dozvídám, že mi přinášejí Internet, ze kterého se posadím na zadek, a vzápětí na mne vyskakuje obrázek dítěte oběšeného na lampě. Snaha návštěvníka urazit či zastrašit zjevně převládá nad jinak poměrně přehledným designem.

Z vizuálně výrazné uživatelsky orientované navigace mi není zcela jasný rozdíl mezi korporací a firmou, ale nakonec usoudím, že jsem spíše firma. Záhy však zjišťuji, že se stejně asi jedná jen o formalitu, neboť mi (do firmy) nabízejí „super hraní s GameZone.cz“ a „filmy a zábavu na StarZone.cz.“

 – malé písmo,
 – stránky se při rozlišení 800×600 pixelů nevejdou do maximalizovaného okna prohlížeče,
 – místy nesmyslné titulky stránek,
 – nejasná a zřejmě poněkud nedotažená navigační struktura webu,
 – matoucí ilustrační obrázky,
 – vysoká míra informačního šumu – vizuálního i verbálního,
 – některé texty odkazů připomínají absurdní drama („Pracovat v pohodě můžete kdekoli“),
+ graficky odlišené odkazy v textu,
+ relativně pochopitelná hlavní navigace jednotlivých sekcí.

Hodnocení: 2/10

Přístupnost – David Špinar

Nejdůležitější faktory, tedy přítomnost textového vyjádření obrázků nesoucích významové sdělení a nezávislost na JavaScriptu a CSS, jsou na tomto webu v pořádku. Rovněž i odkazy jsou vhodně odlišeny od okolního textu podtržením. Ovládání klávesnicí je bez obtíží. Negativem je nevhodná definice velikosti písma, která znemožňuje písmo zvětšit, a absence důsledného vyznačení nadpisů. Nevhodné je rovněž pop-up okno s upoutávkou, které automaticky vyskakuje na titulní stránce.

Hodnocení: 8/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

8/10

Marketingová hodnota

7/10

Obsahová kvalita

8/10

Přehlednost a navigace

2/10

Přístupnost

8/10

Výsledné hodnocení

6,6/10

Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.

BRAND24

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).