TWR 2004: Contactel

Dnes na Lupě vychází další pokračování letního hlasování Telekomunikační web roku 2004. Představujeme vám druhou ze 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a její hodnocení. Zároveň ale můžete sami vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí je abecední.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila druhý ze šestnácti webů.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

Contactel

1226
Webová stránka společnosti Contactel

Rodný list website

server:
Contactel (http://www.con­tactel.cz/)
zadavatel:
Contactel s.r.o.
agentura:
První multimediální / Český web
art director:
Jiří Spurný (PM) / Jan Kaštora (ČW)
velikost týmu:
4 z Contactelu + 6 externích
doba realizace:
3 měsíce
použité technologie:
Flash, CSS, ASP, SQL, redakční systém
datum spuštění
červenec 2004 (v současné době se připravuje nový web)

Grafické řešení – Pavel Kout

Vcelku příjemný design, ovšem s poněkud „přeplácanou“ koláží v hlavičce. Lokální navigaci lze snadno přehlédnout. Celkové přehlednosti by prospělo lepší využití bílého místa a jiné barevné odlišení odkazů – nepřiměřeně velké množství červené barvy vyvolá spíš její ignorování místo upoutání pozornosti.

Hodnocení: 5/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Stránky nabízejí několik klíčových produktů v přehledné a graficky přijatelné formě. Nicméně produkty nejsou klíčovou věcí webových stránek. Nabízejí však základní a nezbytné množství informací. Contactel mimo jiné využívá Internetu k změně nastavení a k objednávce nových služeb.

Hodnocení: 7/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Snadná navigace po stránkách rovněž zájemce rychle navede na potřebné informace. Informací je o něco více než u Aliatelu, ovšem s ceníky v PDF formátu. Stržený bod ztratil Contactel za nepřiznání se k portálu RedBox (na něm není ani uveden jako provozovatel).

Hodnocení: 9/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

Úvodní stránka trochu připomíná galerii dopravních značek, ale svou funkci v podstatě plní. Zahlédnu slova ADSL, telefon a Internet a hned je mi jasné, čím se firma zabývá. Bez velkého přemýšlení klikám na odkaz „Služby a řešení“, příhodně a zřetelně umístěný v menu vlevo nahoře.

Na následující stránce se dočítám: „Nabízíme kompletní portfolio služeb.“ Z podtitulků však poměrně rychle zjišťuji, že se zřejmě jedná o nadsázku (chybí např. inseminace skotu a mnoho dalších služeb). Kromě klasické klasifikace služeb je zde i navigace dle cílových skupin. Navigace po dalších úrovních je bezproblémová, popisy odkazů i služeb jsou přehledné a srozumitelné.

– přeplácaná úvodní stránka se zbytečnou vatou,
 – nadužívání nesrozumitelných firemních názvů,
 – ne vždy jednoznačné titulky stránek,
 – nízký kontrast některých textů,
 – menší, ne pro každého dobře čitelné písmo,
+ dobře graficky odlišené odkazy,
+ srozumitelná základní navigace a popisy odkazů,
+ srozumitelná paralelní navigace orientovaná na cílové skupiny.

Hodnocení: 5/10

Přístupnost – David Špinar

Bez podpory obrázků a JavaScriptu budete mít na webu velký problém. Mnoho důležitých obrázků určených k prezentaci obsahu či k ovládání nemá alternativní textové vyjádření. Bez JavaScriptu nelze použít hlavní navigaci a kusy obsahu vyjíždějí ze základního layoutu. Bez podpory CSS zase zůstávají některé obsahové prvky nečitelné vzhledem k nevhodnému kontrastu se svým pozadím. Opět jsou použity nevhodné jednotky pro definici velikosti písma, takže písmo nelze zvětšit. Pochválit lze pouze důsledné odlišování odkazů podtržením a možnost ovládat web i bez použití myši.

Hodnocení: 4/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

5/10

Marketingová hodnota

7/10

Obsahová kvalita

9/10

Přehlednost a navigace

5/10

Přístupnost

4/10

Výsledné hodnocení

6,0/10

Obrázek a hodnocení zachycuje stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.

EBF16

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujute na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 6. 2004 14:20

Školení: Tvorba a šíření videoobsahu

  •  
    Jak video vytvořit a na co si dát pozor
  • Jakým vhodným obsahem ho naplnit
  • Kam ho umístit a jak mu získat diváky

Detailní informace o školení Tvorba a šíření videoobsahu »

Čtěte dále