TWR 2004: GTS

Dnes na Lupě vychází další pokračování letního hlasování Telekomunikační web roku 2004. Představujeme vám devátou ze 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a hodnocení odborné poroty. Zároveň sami můžete vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila devátý ze šestnácti webů.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

GTS

1242
Webová stránka společnosti GTS

Rodný list website

server:
GTS (http://www.gts­.cz/)
zadavatel:
GTS CZECH, a.s.
agentura:
Presco Group s.r.o., Net Elements, s.r.o
art director:
Kukulský Milan
velikost týmu:
6 lidí
doba realizace:
2 měsíce
použité technologie:
PHP, Smarty, MySQL, HTML, CSS, ADOdb
datum spuštění
1. února 2004

Grafické řešení – Pavel Kout

Příjemný a atraktivní design s vhodně zvolenými fotografiemi. Vše vzbuzuje dojem sebevědomé a dynamické společnosti. Líbí se mi odvážné použití vyšších velikostí písma v upoutávkách na úvodní stránce. Pouze bych šetřil s animacemi – jsou-li nad sebou dva takto výrazné grafické prvky, pak bych animoval jen jeden z nich.

Určitě by prospělo podtrhávání odkazů a (možná) narušení modré barevné uniformity teplým odstínem z opačného konce barevného kruhu – sytě žlutou nebo oranžovou.

Hodnocení: 7/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Stránky GTS jsou především marketingově orientované. Na první pohled je vidět, že jsou určeny pro potenciální zákazníky, kteří se zajímají o služby, a pro stávající zákazníky, kteří se chtějí zorientovat či vybrat si další službu. Společnost nabízí hned na homepage v dominantním postavení pěknou grafickou formou dvě služby. Druhou dominantní částí webové homepage je navigace pro nabídku služeb podle cílových skupin, přehledná, jasná a jednoznačná. Velmi praktickou službou asi je přímý přístup k zákaznickému účtu z homepage. Jedinou slabinou je jistý nedostatek grafické elegance, lehkosti.

Hodnocení: 8/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Web GTS, podobně jako eTelu, vyžaduje, aby si zákazník zvolil svoji zákaznickou skupinu – domácnosti a firmy, případně informace o GTS. Záhy se ukáže, že web má většinu praktických informací jako ceníky, podmínky atd. v PDF. Přesto je tu všechno potřebné.

Hodnocení: 8/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

GTS je další z firem přesvědčených o své slávě a všeobecné známosti, takže na úvodní stránce o předmětu své činnosti taktně mlčí. Navigaci zde dominují tři důrazné odkazy na „Korporace“, „Firmy“ a „Domácnosti“, přičemž ilustrační obrázky napovídají, že korporace je firma s alespoň dvěma zaměstnanci (normální firmě stačí jeden).

Jednotlivým odkazům hlavního navigačního menu na dalších stránkách možná rozumějí zaměstnanci GTS, ostatní návštěvníci je však zřejmě budou muset proklikat všechny, aby se dozvěděli, co který název znamená. Podrobnější popisy jednotlivých služeb na samostatných stránkách jsou velmi přehledně a jednotně graficky upraveny.

– menší, ne pro každého dobře čitelné písmo,
 – graficky nevyznačované odkazy,
 – nesrozumitelné názvy služeb v hlavní navigaci,
 – nejasná identifikace polohy stránky v navigační struktuře,
 – ne vždy jednoznačné titulky stránek,
+ přehledný, jednotně dodržovaný layout detailních popisů služeb.

Hodnocení: 3/10

Přístupnost – David Špinar

Pozitivním faktorem je důsledné dodržování textového vyjádření obrázků a nezávislost ovládání a obsahu na JavaScriptu či CSS. Web je možné bez problému ovládat klávesnicí. Navíc se stránky chovají přesně tak, jak uživatel očekává – nic nevyskakuje, nemění se, nevyjíždí atp. Záporným faktorem jsou odkazy odlišené od okolního textu pouze jinou barvou, nezvětšitelné písmo a nepoužívání značek pro nadpisy.

Hodnocení: 7/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

7/10

Marketingová hodnota

8/10

Obsahová kvalita

8/10

Přehlednost a navigace

3/10

Přístupnost

7/10

Výsledné hodnocení

6,6/10

Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.

MIF16

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »