TWR 2004: Nextra

Dnes na Lupě vychází další pokračování letního hlasování Telekomunikační web roku 2004. Představujeme vám jedenáctou ze 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a hodnocení odborné poroty. Zároveň sami můžete vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila jedenáctý ze šestnácti webů.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

Nextra

1275
Webová stránka společnosti Nextra

Rodný list website

server:
Nextra Czech republic(http://­www.nextra.cz/)
zadavatel:
Nextra, a.s.
agentura:
n/a
art director:
n/a
velikost týmu:
n/a
doba realizace:
2–3 měsíce
použité technologie:
Interwoven TeamSite, PHP, MySQL
datum spuštění
začátek roku 2001

Grafické řešení – Pavel Kout

Přiznám se, že mám slabost pro ten krásně zelený odstín – primární barvu Nextry. Jenže všeho moc škodí a zbytek stránky je spíš nepřehledný a fádní, kromě toho se bílý text čte opravdu špatně.

Černé odkazy určitě neupoutají. Žádný prvek designu nenapoví návštěvníkovi, jaký účel web plní. Buď víte, co chcete (pak budete webem trpělivě brouzdat), anebo půjdete jinam – design vám uživatelský prožitek nejspíš nezlepší.

Hodnocení: 3/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Přehuštěné stránky nekladou důraz na služby. Z hlediska marketingu je to asi jen podpůrný nástroj, pravděpodobně slouží hlavně jako nástroj korporátní komunikace. Opět příliš mnoho textu, který navíc komplikuje těžký grafický design.

Hodnocení: 3/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Web obsahuje o něco více informací než web InWaye, najdete tu i rubriku Stav sítě (doufejme, že funguje, není v ní žádný záznam, což snad znamená, že všechno funguje). Tradičním problémem je absence ceníků – vyjma ADSL služby se ceny nedozvíte. Rozsáhlá rubrika pro novináře.

Hodnocení: 8/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

Z titulků a odkazů na úvodní stránce usuzuji, že společnost poskytuje ADSL a „Více informací“ (případně „Více informací zde“). Na většinu odkazů se mi však nedaří kliknout, neboť mi stránku překrývá jakási podivná průhledná vrstva. Zachraňuje mne až odkaz „Přehled řešení“ z hlavního navigačního menu.

– menší a místy až extrémně malé, špatně čitelné písmo,
 – nesrozumitelné názvy některých služeb,
 – nejednoznačné titulky stránek,
+ graficky odlišené odkazy v textu.

Hodnocení: 2/10

Přístupnost – David Špinar

Nemůžete-li používat obrázky, JavaScript nebo třeba myš, raději na web Nextry ani nechoďte. Menu je bez těchto prvků nepoužitelné, chybí textové alternativy důležitých orientačních a navigačních obrázků, chybí vyznačení nadpisů. Bez myši je web také téměř neovladatelný. Pochválit lze snad jen podtrhávání odkazů a poměrně dobrou konzistenci layoutu napříč webem.

Hodnocení: 2/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

3/10

Marketingová hodnota

3/10

Obsahová kvalita

8/10

Přehlednost a navigace

2/10

Přístupnost

2/10

Výsledné hodnocení

3,6/10

Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.

MIF16

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 9. 2004 14:30

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »