TWR 2004: SkyNet

Dnes na Lupě vychází další pokračování letního hlasování Telekomunikační web roku 2004. Představujeme vám 12. ze 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a hodnocení odborné poroty. Zároveň sami můžete vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila dvanáctý ze šestnácti webů.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, Navrcholu.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

SkyNet

1319
Webová stránka společnosti SkyNet

Obrázek zachycuje stav webu ke dni uzávěrky soutěže 3. června 2004, nikoliv novou verzi, která byla uvedena 1. července 2004. Hodnocení v soutěži se v souladu s pravidly vztahuje k původní, nikoliv současné podobě stránek.

Rodný list website

server:
SkyNet (http://www.sky­net.cz/)
zadavatel:
SkyNet, a.s.
agentura:
zajištěno z vlastních personálních zdrojů
art director:
 –
velikost týmu:
N/A
doba realizace:
N/A
použité technologie:
N/A
datum spuštění
27. srpna 2002

Grafické řešení – Pavel Kout

Logo a sousední slogan by mohly patřit vnitrostátní letecké společnosti – tato kombinace není nejšťastnější. Písková barva by mohla být nahrazena některou vhodnější, atraktivnější, což platí především o pozadí boxů v textové části. Odkazy na konci stránky jsem téměř přehlédl.

Web je přehledný (až na nepodtržené odkazy). Design celkově neurazí, ale ani neupoutá.

Hodnocení: 5/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Velmi fádní design, který je marketingově zaměřen. Pokud máme hodnotit jen marketingovou stránku bez designu, tak webu můžeme vytknout jen malé zdůraznění klíčových služeb a nedostatek interaktivity.

Hodnocení: 6/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Sympatická je zvýrazněná rubrika Bezpečnost v IT, kde SkyNet zvláště zdůrazňuje svoje bezpečnostní služby a dává tipy, co jak udělat pro zabezpečení. Ceníky jsou tradičně pouze u ADSL a jste přesměrováni na zvláštní web, graficky jinak provedený. Na něm ale najdete všechny potřebné informace k ADSL.

Hodnocení: 8/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

Po vstupu na úvodní stránku chvíli váhám, zda je Skynet letecká společnost, ornitologický kroužek či prodavač budíků. Nakonec se rozhoduji pro leteckou společnost s nabídkou připojení k Internetu a exotických míchaných nápojů (SkyTel, SkyDomain) za letu. Hlavní menu je však přehledné a srozumitelné. Kdo má to štěstí, že se mu rozbaluje, může ho dokonce i použít.

Popisy služeb jsou dobře strukturované a srozumitelné, i když místy poněkud zavádějící (např. výhodou dial-upu je prý „zrychlení a zkvalitnění přístupu do sítě Internet“).

– malé písmo, horší čitelnost delších textů,
 – nesrozumitelné firemní názvy služeb,
 – nejednoznačné titulky stránek,
 – nejednotná grafická úprava vnitřních stránek,
 – graficky neodlišené odkazy,
 – samovolně vyskakující nová okna,
+ srozumitelná hlavní navigace,
+ dobrá identifikace polohy stránky v navigační struktuře,
+ přehledně strukturovaný text.

Hodnocení: 4/10

Přístupnost – David Špinar

SkyNet má web velmi nepřístupný. Chybí alternativní popisky důležitých orientačních a navigačních obrázků. Část menu je závislá na JavaScriptu, z čehož pramení i částečná neovladatelnost klávesnicí. Při vypnutých stylech je web téměř nečitelný. Nadpisům chybí vyznačení ve zdrojovém kódu a velikost písma rovněž nelze v MSIE zvětšit.

Hodnocení: 2/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

5/10

Marketingová hodnota

6/10

Obsahová kvalita

8/10

Přehlednost a navigace

4/10

Přístupnost

2/10

Výsledné hodnocení

5,0/10

Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. června 2004.

EBF6

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »