Hlavní navigace

Týdenní revize: Internet stále není pro každého

21. 4. 2007
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 29
Radiokomunikace zavedly FUP u svého ADSL a další "racionalizace" tarifů na bázi LLU bude zřejmě pokračovat. Internet dnes vlastní necelá polovina českých domácností a každý druhý Čech (včetně úředníků) nikdy nepracoval s počítačem. Když už se pak na Internet dostane, trápí ho spam (včetně diskusního) a viry. Bude někdy Internet po každého? Leckterý webhosting však už s "lidovým" klientem počítá. Známe strategii iDnes i Etargetu.

Skype dokázal za několik let proměnit pojem internetové telefonie v běžnou domácí praxi a naučil vzájemně komunikovat (nejen dočasné) obyvatele desítek zemí. Přes svůj úspěch zůstával jasně vymezený svým domácím užitím, firmy zpravidla volí sofistikovanější a komplexní řešení, kde mají kontrolu nad vlastním provozem a nemusejí se obávat uzavřené „černé skříňky“ protokolu Skype. Ten se přesto rozhodl vkročit na půdu firemní komunikace a nabízí korporacím speciální verzi svého programu. Je však možné uspět s jednou zbraní na dvou frontách?
Vojtěch Bednář: Skajp Entrprajz

Radiokomunikace zvýšily nominální rychlost svých služeb Premium ADSL na dvojnásobek, ale současně zvýšily i jejich agregaci z dosavadních 1:20 na 1:50. Hovoří také o zavádění objemových limitů, ale zatím žádné nestanovily. Ve smluvních podmínkách už si ale připravily půdu pro jejich možné budoucí uplatnění. Oficiální informace zůstávají rozporuplné, větší regulace provozu sítě však zřejmě bude nevyhnutelná i u dalších poskytovatelů ADSL na místních zpřístupněných smyčkách (LLU).
Jiří Peterka: Stalo se: už došlo i na Premium ADSL

Web 2.0 je fenomén, ať už v jeho existenci věříte, nebo ne. Věc je to komplikovaná dvojnásob tím, že podle některých komentátorů bez tohoto fenoménu český Internet zahyne. Co si tedy počít, chcete-li přispět svým dílkem do mozaiky internetového života? Zájemcům o slávu a čest přinášíme přečtitelný seznam základních pravidel pro vývoj pravověrného webu typu 2.0.
Blog Davida Antoše na Lupě: Devět web 2.0 pravidel

Pro zkušené internetové harcovníky je to možná stěží uvěřitelné, ale podle posledních (a i předposledních) průzkumů není Internet pro ostatní lidi zdaleka tak samozřejmou věcí, jak by se mohl zpoza LCD panelu zdát. Počet jeho aktivních uživatelů v Česku sice stále roste, ale v celé populaci je jich stále menšina. Náskok mají stále ekonomicky a vzdělanostně vyspělejší vrstvy obyvatel, senioři jsou na sítí i dnes výjimkou. Mohou v této situaci pomoci akce, jako je Březen – měsíc Internetu?
Jan Rylich: Na Internetu je necelá polovina domácností

Zpravodajské portály využívá většina už přítomných lidí na Internetu, a tak není divu, že tyto služby usilují o získávání všech nově příchozích. Konkurence je ostrá, a tak nezbývá než inovovat. Po restartu Aktuálně.cz ohlásil nový vzhlediHned.cz a nyní i zpravodajská dvojka, server iDnes.cz. Mezi novinky patří i freemail od Googlu, tag cloud (pozor: prvek typu Web 2.0), v plánech jsou i blogy čtenářů a osobností (zbyly-li nějaké po náboru Aktuálně). Jaké má iDnes plány pro rozvoj a jak jeho ředitel vidí budoucnost internetových médií ve společnosti tištěných?
Aleš Miklík: Jaroslav Kábele: ve srovnání s iDNES.cz jsou Novinky anonymní web

Budoucnost internetových aplikací nutně nemusí být pouze našich devět pravidel pro Web 2.0, spousta zajímavých věcí se odehrává i mimo obvyklý záběr technologických blogů. Firma Adobe by bez svého Flashe asi nebyla vnímána jako internetová, kromě něj však pracuje na dalších perspektivních technologiích pro setření rozdílu mezi desktopem a Internetem. Jedním z nich je třeba Apollo, projekt, který by v důsledku mohl porazit v nadvládě na webem dnešní prohlížeče.
Blog Davida Antoše na Lupě: Adobe je černý kůň internetových aplikací

Stav domény může nabývat hned několik poloh: může být registrovaná, exspirovaná, nedostupná… nebo parkovaná. Co že to znamená? Něco mezi vyjmenovanými stavy: je obsazená, ale zatím bez reálného využití. To může nahradit reklama, která držiteli domény přinese určitý zisk. Vzhledem k uživateli se však nejedná o čisté jednání, protože ten může být snadno samoúčelným obsahem napálen.
Vojtěch Bednář: Vyplatí se parkování domén?

Spam už dávno nekoluje pouze poštovními cestami, nevyžádaná sdělení zaplavují i blogy a diskuse. Proti více či méně rafinovaným metodám spamerů existuje podobná škála obrany, snad žádná však není stoprocentní. Jaké jsou nejnovější trendy v ochraně proti diskusnímu spamu a související odvrácené stránky jejich nasazení?
Jiří Macich: Spam v diskuzních fórech: marný boj?

Tak zvaný přístup z výšky je jedna z dlouhodobě zkoumaných variant technologického řešení širokopásmového přístupu přes tzv. výškové platformy (HAP). Nejedná se tedy ani o pozemní síť, ani o satelitní síť, ale o něco mezi. Variant platforem je celá řada, podobně jako potenciálních aplikací, jak ukázal právě dokončený mezinárodní projekt CAPANINA.
Rita Pužmanová: Rychlý přístup z výšky

Pojem „virtuální svět“ je v souvislosti s Internetem obvykle používán pro popis šíře jeho možností spolu s jeho neuchopitelností. Trojrozměrné simulace světů však kromě počítačových her nacházejí své zajímavé uplatnění i v rámci sítě sítí, byť dostupné technologie (včetně přenosové kapacity) stále představují nemalé překážky. Jsou tyto projekty zajímavé a užitečné, nebo jsou jen slepou větví vývoje?
Jan Rylich: Virtuální světy na Internetu

Nebaví vás firemní prezentace, kdy se váš kolega či šéf s pomocí Powerpointu snaží posluchače přesvědčit o zapamatovatel­nosti všech těch čísel a dat? Usínáte už jenom při představě podobně stráveného odpoledne? Pak nezoufejte, podle všeho jste normální. Alespoň podle výzkumu, podle kterého není na podobnou zátěž lidský mozek stavěný.
Pavel Houser: Spíte na pracovní poradě? Vědci už vědí, proč

Konkurence na trhu webhosterů je ostrá a vyhraněná, což dokazuje i nejedna diskuse se stížnostmi na praktiky toho kterého webhostera. Ceny jsou tlačeny na minimum, takže každý, kdo má dnes chuť provozovat vlastní web, může jej mít – téměř za stejnou cenu, za jakou může mít e-mail (tj. zadarmo). Znamená to i adekvátní snížení kvality služeb?
Nelson blog na Lupě: Sociální webhosting

Ve středu 11. dubna se konala skromná tisková konference při příležitosti třídenního sympózia „eGovernment Days“. Tématem byly za prvé informace o odborné konferenci, za druhé se hovořilo o současném stavu v České republice. Jak to tedy u nás s e-governmentem vypadá? A k čemu je takový e-government vůbec dobrý? Odpověď lze hledat nejen v blízkém zahraničí
Jan Rylich: Kam kráčí český e-government?

BRAND24

Systémy kontextové reklamy s modelem placení za klik (pay-per-click) získaly na oblibě na přelomu století, kdy se šplhal ke svému úspěchu Google se svým AdWords a AdSense. Google však ani dnes není jediný, kdo nabízí provozovatelům webů výdělek a inzerentům oslovení zajímavých cílových skupin. Nejstarší slovenský a český kontextový systém, Etarget, však musí Googlu v Česku čelit. Jakým způsobem se na to připravuje?
Aleš Miklík: Peter Vidovič: chystáme věci, které Google ještě nemá

A na závěr něco naděje: jste-li dívka či žena, jistě jste někdy zatoužila sdělit celému světu, proč je váš expřítel (exmanžel) takový nekňuba, že jste jej musela opustit. A jste-li muž, určitě se rádi přesvědčíte, že vy mezi tyto vykřičené zoufalce nepatříte. Pro splnění všech těchto přání existuje jistý web, web bezesporu typu 2.0…
DNO blog na Lupě: Tak holky, s timhle rozhodně neranděte – Dontdatehimgir­l.com

Uvítal/a byste podobný web jako Dontdatehimgirl.com pro opačné pohlaví?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).