Týdenní revize: konsolidace trhu s internetovou reklamou

Vznikne v Česku aliance proti zneužívání Internetu? Někteří poslanci si to přejí. Nová ochrana proti kopírování filmů na HD médiích byla prolomena. Rychlejší ADSL připojení se začíná projevovat v praxi. Jaká úskalí skýtá nákup prostřednictvím e-shopů? Akce „Březen, měsíc Internetu“ oslavila letos 10. výročí. Google vyprovokoval lavinu zvěstí i reálných akvizic v oblasti internetové reklamy. Co znamená příchod antiviru od Microsoftu?

Snaha předejít kopírování filmů z originálních nosičů je, jak se zdá, opět odsouzena k nezdaru. Obdobně, jako je přehrávání chráněných filmů na DVD možné díky kombinaci klíčů uložených na disku a v přehrávači, jsou chráněny i filmy na HD médiích. Nová ochrana proti kopírování dat, nesoucí název AACS, se potýká s únikem jednoho z klíčů. Co to znamená pro majitele HD přehrávačů?
Vojtěch Bednář: 09–0f-11–02

Osud Ministerstva informatiky ČR (MI ČR)je definitivně zpečetěn. Minulou středu totiž prezident Václav Klaus podepsal návrh zákona, jehož prostřednictvím dojde ke zrušení ministerstva. Jakmile bude předmětný zákon publikován ve Sbírce zákonů, prvního dne následujícího měsíce MI ČR zanikne.

V ten samý den zazněla v Poslanecké sněmovně, na úvod jednacího dne, zajímavá výzva. Přišel s ní, a to vlastně mimo program jednání, místopředseda sněmovny za KDU-ČSL Jan Kasal. Přítomné vyzval ke zvážení, zda nenazrál čas založit alianci proti zneužívání Internetu.
Jiří Peterka: Stalo se: poslanci chtějí alianci proti zneužívání Internetu

Duben byl prvním měsícem, kdy se poprvé projevily vyšší rychlosti ADSL připojení. Všichni noví zákazníci totiž mohli využít nových nabídek telekomunikačních operátorů. Například průměrná rychlost ADSL služeb v síti Telefóniky O2 se podle měření serveru DSL.cz zvýšila oproti březnu o více než jednu třetinu. V květnu pravděpodobně dojde ještě k dalšímu růstu průměrných rychlostí, zejména v souvislosti s tím, že se ve statistikách budou naplno projevovat i přípojky stávajících uživatelů, které byly, nebo v průběhu května budou, migrovány na vyšší rychlosti.
Tomáš Pětivoký: DSL.cz: Průměrné rychlosti kabelovek poprvé nad 2 Mbit/s

Poté, co se na konci dubna objevily zprávy o tom, že v databázi map v rámci Google Maps jsou už i české ulice a silnice, je nyní opravdu prostřednictvím Google Maps možné vyhledávat i konkrétní adresy v České republice. K dispozici je klasická i satelitní mapa. Funguje také vyhledávání tras či konkrétních objektů (restaurací, kin atp.). Některé uživatele potěší možnost vytvořit si svou vlastní mapu. Spuštění vyhledávání českých adres souvisí s uvedením lokalizované verze aplikace Google Earth.
Blog Františka Fuky na Lupě: Vyhledávání českých ulic na Google Maps už spadlo
Aleš Miklík: Google Earth nyní v češtině

České internetové obchody zažívají boom. Rok od roku roste počet uživatelů, kteří nakupují zboží prostřednictvím Internetu. E-shopy lákají zákazníky nízkými cenami, portfoliem služeb, velkým výběrem, doručením až do domu, ale i komfortem nakupování či různými způsoby plateb za objednané zboží. Z pohodlí domova či kanceláře si tak můžete objednat pizzu, letenku do Japonska či plazmovou televizi. S rozvojem internetových obchodů ale celkem logicky souvisí i nárůst pokusů o klamání spotřebitele. Některé méně seriózní e-shopy nabízí nepřeberné množství zboží, přestože reálně jsou jejich provozovatelé schopni dodat pouze zlomek toho, co inzerují, ve stanovených lhůtách. V horším případě pak zboží neseženou vůbec. Při nákupu na Internetu se vyplatí zdravá pozornost.
Jiří Macich: Neidealizujme si online nákupy

Akci BMI neboli „Březen, měsíc Internetu“ zná už téměř každý. Letošní jubilejní 10. ročník přímo vybízel k rekapitulaci všech předchozích. Jak jednotlivé ročníky probíhaly? Co zajímavého se událo? Kdo se do nich zapojil? A jak to všechno vůbec začalo? Je nepochybné, že dosavadních deset let s BMI bylo velice úspěšných a pro český Internet to znamenalo veliký přínos. Vznikly některé velmi zajímavé konference, o Internetu se začalo více psát, hovořit a diskutovat, a jak vyplývá z výzkumů, využití Internetu se za ta léta podstatně zvýšilo.
Jan Rylich: Deset let BMI – jak se popularizoval Internet

Předpokladem mnoha webových služeb označovaných nálepkou 2.0 je, že část uživatelů se z pasivních konzumentů změní v aktivní tvůrce obsahu. Vkládají a hodnotí odkazy v bookmarkovacích systémech, posílají videa. Ale – jak velká je ta část? Když událost, kdy se z návštěvníka stává spolutvůrce webu, nazveme konverze, jaký je konverzní poměr? Podle testu, který provedl na základě statistik chování uživatelů na Wikipedii Jan Kulveit, reprezentují Češi, alespoň co se aktivního přístupu na Wikipedii týče, běžný šedý průměr.
Blog Jana Kulveita na Lupě: Nefungují weby 2.0 proto, že jsou čeští uživatelé líní?

Série průvodců Avant-Guide je nyní zdarma ke stažení na e-shopu WOWIO. Téměř dvacet knih, jejichž běžná cena je 20 dolarů, má zhruba 160–250 stránek, k dispozici je i v březnu vydaný průvodce Avant-Guide Prague: Insiders Guide to Progressive Culture. Dostupnost e-knih má podle autora Davida Levina podpořit prodej a z postupu, který zvolil WOWIO, by si měly vzít příklad i společnosti z hudebního a filmového průmyslu. Čeští uživatelé, kteří by si některou z knih chtěli stáhnout, mají ale smůlu, protože služba je údajně kvůli ochraně autorských práv dostupná pouze pro obyvatele Spojených států.
Blog Jana Wagnera na Lupě: E-kniha zdarma pro podporu prodeje: průvodci Avant-Guide

V severoamerickém akademickém Internetu se poslední dobou děje jedna věc za druhou. Když se Michal Krsek na Lupě nedávno zmiňoval o nové páteřní síti Internet2, uváděl společnost National LambdaRail jako jejího konkurenta. Nyní to přestává být pravdou, obě instituce si padají do náruče a spojují své síly pod názvem Internet2-NLR. Upřímně řečeno, je to logické.
Pavel Satrapa: Internet2 se spojuje s National LambdaRail

Reklama je dnes jedním z největších zdrojů příjmů na Internetu a do budoucna její význam ve srovnání s klasickými reklamními kanály určitě ještě vzroste. Internetové společnosti si tento trend velmi dobře uvědomují a snaží se mu co možná nejvíce přizpůsobit. Největším hráčem na tomto trhu je Google, který současně pokračuje v agresivním prohlubování své dominance. Té se přirozeně obávají ostatní velké společnosti, stále častěji se v různých oblastech formuje rozložení „Google proti všem“. Právě jeho nákup DoubleClicku za rekordní 3,1 miliardy dolarů značně rozčeřil vody a spustil lavinu zvěstí i reálných akvizic. Z českého pohledu je celé toto soupeření velmi vzdálené, svět se však českému Internetu stále přibližuje a výrazně jej začíná ovlivňovat. O jeho budoucí podobě tak rozhodne možná právě souboj Googlu, Yahoo a Microsoftu.
David Antoš: Válka o dominanci v internetové reklamě vrcholí akviziční horečkou

Kromě české lokalizace map se na Googlu již dříve objevila ještě další zajímavá funkce. Google při vyhledávání u stránek s podezřelým obsahem uživatele před přesměrováním na tuto stránku upozorní, že obsahuje nezabezpečený kód, který může poškodit jeho počítač.
Jankův Blog na Lupě: Google radí: Varování – návštěva těchto webových stránek může poškodit váš počítač!

CIF16

Začátkem března W3C znovu založilo pracovní skupinu pro HTML, ve které spojilo síly s WHATWG. Ačkoliv se o přípravách vědělo již několik měsíců, řadu lidí tento krok zaskočil. Znamenal odklon od dlouho sledované (ale i kritizované) cesty XHTML 2.0, webu založeného na XML. Co se v pracovní skupině od té doby událo? Pracovní skupina pro HTML (HTML WG) je otevřená a kdokoliv se může přihlásit pod hlavičkou „pozvaný expert“. Celé založení HTML WG mohlo být naplánovanou akcí, jak získat kontrolu nad vznikající specifikací HTML5.
Martin Hassman: Ze zákulisí příprav HTML – W3C a WHATWG spojují síly

Noční můra výrobců antivirového software se plní – Microsoft uvádí svůj vlastní antivir. Alespoň takto vypadaly nedávno titulky předních IT magazínů. Plíživá bezpečnost, kterou se Microsoft rozhodl zvolna implementovat, tedy řada produktů začínající Windows Firewallem a (prozatím) končící u Microsoft Forefront Client Security, je pro koncového uživatele, zatím hlavně korporátního, výbornou zprávou. Výhledově by mohl přestat být nucen hledat nejvhodnějšího dodavatele zabezpečení. Místo toho by se o antivirovou ochranu a bezpečnost staral dodavatel operačního systému. Odstranila by se tím do očí bijící nelogičnost, kdy Microsoft prodává produkty, které se v zápětí musí obrnit dalšími, aby vůbec fungovaly. Je tedy vstup Microsoftu na pole antivirových řešení hrozbou pro výrobce bezpečnostního softwaru?
Vojtěch Bednář: Klady a zápory antiviru od Microsoftu 

Anketa

Který z portálů využíváte pro vyhledávání adres na mapě?

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »