Hlavní navigace

Týdenní revize: problémy má Skype i U:fon

18. 8. 2007
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 29
Závěr tohoto týdne poznamenal především tajuplný výpadek známého operátora Skype, potížím jiné povahy se však nevyhnul ani nejmladší český poskytovatel mobilního připojení, U:fon. Jeho někteří dealeři prý klamou zákazníky. Internetová telefonie se však zatím vydává na cestu Voice over WiFi. Potrápit dokáže i kyberšikana, případně nepovedená reklamace CDMA modemu. Máte-li už potíží dost, povíme vám třeba úspěšný příběh eStránek.cz či jak vydělat na Webu 2.0.

Internet dokáže bořit bariéry mezi lidmi, jiné však vytváří či posiluje. O záludnosti internetových vztahů ví své každý zkušenější internaut, k problematickým vztahům však mnoho atributů virtuálního prostředí ani není potřeba – stačí, když některý z účastníků komunikace zapomene na přetrvávající význam geografické vzdálenosti. Starý známý „-centrismus“ tak získává možnost nového uplatnění – a my důvod k zamyšlení.
Vojtěch Bednář: Virtuální prago-středo-světismus

Za zamyšlení ostatně stojí také další odvrácená stránka dopadů moderních komunikačních technologií na lidské vztahy, kterou je tzv. kyberšikana. Jejich efektivita a zároveň nepostradatelnost pro život dnešních mladých lidí z nich mohou místo užitečných pomocníků udělat také prostředky nepříjemných útoků. Stejně jako „klasická“ šikana je i její kyber verze obtížně řešitelná bez pomoci druhých, proto se vyplatí vědět o ní co nejvíc – dokud je čas.
Helena Nykodýmová: Kde končí legrace a začíná kyberšikana

Nový mobilní „operátor“ U:fon spustil svoji reklamní kampaň, představil změny v nabídce a začal nabízet i smlouvy na dobu neurčitou. Své prodejní kanály rozšířil o podomní prodej skrze obchodní zástupce a připravil pro ně „etický kodex U:fona“. Apeluje zejména na upravený zevnějšek, pozitivní myšlení a umění vést prodejní rozhovor. To, co v praxi způsobuje největší problémy, až tolik neřeší. A problémy se přitom vyskytly záhy: Telefónica O2 U:fon obvinila, že jeho dealeři klamou zákazníky. Mluvčí U:fona naopak tvrdí, že Telefónica se pouze snaží odvrátit pozornost od svých vlastní potíží s dealery. Z prahů našich domovů se podle všeho pomalu stává bojiště…
Jiří Peterka: Stalo se: U:fon s etickým kodexem
Jiří Macich: Telefónica O2 tvrdí, že dealeři U:fona klamou zákazníky

Potíže s operátory znají jejich zákazníci především v okamžiku, kdy je nutné již uzavřené smlouvy plnit (z obou stran). A nutno dodat, že nejen podomní, ale často i „kamenní“ dealeři mohou dělat poskytovatelům ostudu. O tom, jak to dopadá, když přestane fungovat připojení CDMA a dealerská prodejna i infolinka operátora odmítají převzít za nápravu odpovědnost, svědčí příběh jedné z našich čtenářek. Opravdu to vždy musí dojít tak daleko?
Redakce: Reklamace CDMA? Ne vždy jde vše hladce

Další významnou událostí týdne bylo spuštění dalšího ročníku ankety Křišťálová Lupa. Po loňském úspěchu jsme prodloužili nominační období, během kterého můžete posílat tipy na weby a projekty, které vám zpříjemňují či zefektivňují život a rádi byste na ně upozornili ostatní uživatele. Během hlasování již nebude možné projekty přidávat, takže pokud jste ještě svůj seznam oblíbených webů nenominovali, máte příležitost ještě do 9. září.
Redakce: Začíná další ročník ankety Křišťálová Lupa
Blog Davida Antoše na Lupě: Mé nominace do Křišťálové lupy

Podobnou anketou nejzajímavějších webů se nedávno zabýval také online magazín Time.com, který kromě 25 nejlepších webů vyhlásil i pětici nejhorších. Volba však na rozdíl od Křišťálové Lupy nebyla svěřena do rukou veřejnosti, ale redakce, takže je nutné brát v potaz měřítko subjektivity. I tak však výsledný seznam může být inspirativní pro orientaci v anglofonním i českém Internetu.
Michal Černý: Co očekáváme od Internetu?

Služeb pro jednoduché a rychlé publikování na webu je dnes celá řada, ať už se jedná o obsah statický, dynamický, textový, obrázkový či video. Ještě nedávno ale takové spektrum možností zejména pro laické uživatele webu neexistovalo. Služba eStranky.cz nejen proto od počátku naskočila na vlnu úspěchu a zájmu. Co jeho zakladatele vedlo při zrodu a směřování projektu a jak to celé vlastně bylo?
Jan Ambrož: eStránky.cz: z osobních stránek milionová služba

Budoucnost telekomunikací je každopádně (podle mnoha názorů) zejména v mobilních technologiích. Dnes máme své mobily, zítra to budou navíc navigátory a komunikátory a jen o něco později půjde o univerzální reklamní platformu. Inzerce v kapse, na míru a efektivně. Není divu, že do mobilů se dnes tlačí nejen jejich tradiční výrobci, ale také noví hráči, známí spíše ze světa počítačů. Google, Apple, Microsoft a kdo ví, třeba i Yahoo. Mají šanci uspět?
Jiří Macich: Apple iPhone, Google Phone a kdo bude další?

Význam mobility se přitom týká i novějších odvětví telekomunikací, kam lze počítat třeba internetovou telefonii. Ta byla dříve spojována hlavně se stolními počítači, poté s přenosnými stanicemi a posléze i s obdobou mobilů, nejčastěji fungující pomocí bezdrátových sítí (WiFi). Jaká je současná nabídka těchto přístrojů a co všechno už umí?
Jakub Ditrich: Vydá se internetová telefonie cestou Voice over WiFi?

Synonymem internetové telefonie je dnes stále (pro laické uživatele) především operátor a program Skype. Jednoduchost a robustnost této aplikace si získala miliony uživatelů po celém světě, byť jsou odborné veřejnosti známy i její nevýhody. Tento týden však postihla Skype nečekaná nehoda, způsobená blíže neurčenou chybou v softwaru a blíže nespecifikovanými událostmi. Těmi prý není útok na síť, důvěra (zejména platících) uživatelů v použitelnost Skypu však po této události může klesnout. Jakého se asi dočkáme konečného skóre a vysvětlení?
Jiří Macich: Skype má výpadek již několik hodin (aktualizováno) a Skype stále mimo provoz, ale útok za tím prý není
Nishkam blog na Lupě: Druhý den problémy se Skype

Čeští politici se do rafinovanějšího využívání Internetu než jen jako nástěnky tiskových zpráv stále nehrnou, zahraničních příkladů přitom mají celou řadu. V USA již zuří souboj prezidentských kandidátů a Internet nemůže zůstat stranou. Aby přitom měli ve svých názorech jasno i voliči, přišla jim na pomoc chytrá webová služba, určující jejich politickou orientaci podle vzhledu. Kdy se podobných vymožeností dočkáme v Česku? Současné případy propojení české politiky a moderních komunikačních prostředků zatím působí poněkud svérázně
David Antoš: Vypadáte jako republikán?

BRAND24

Web 2.0 je v očích jedněch bublina nehodná pozornosti, pro jiné jde o fascinující fenomén. Služby zaměřené na interakci uživatelů v každém případě na internetové mapě přibývají jako houby po vydatném dešti a nálepkou „Web 2.0“ se již označují i aktivity s webem příliš nesouvisející. Jaká je však reálná využitelnost nového trendu (je-li nějaký)? Existují i na českém Internetu služby, které z Webu 2.0 těží, a co lze očekávat v tomto směru do budoucna?
Jan Ambrož: Jak vydělat na webu 2.0?
Blog Jana Horny na Lupě: Focení podle zákonů Web 2.0. S nohami na stole
Koppel blog na Lupě: Internet – něco se změnilo
Blog Jana Wagnera na Lupě: 96 % amerických žáků ve věku 9–17 je v „sociální síti“

Televizi po Internetu (též známou pod zkratkou IPTV) už dobře známe a dobré dva roky můžeme využívat i v Česku. Opačný přístup, tedy poskytování Internetu „po televizi“, je mnohem méně obvyklý, přichází s ním však zcela vážně společnost Mattes AD. „Televizní Internet“ prý vyřeší problém s digital divide. Bude to možné?
Jiří Peterka: Je libo Internet přes televizi?

Může Internet přes televizi překonat digital divide?

  • Ano, část lidí se jinak k Internetu nedostane.
    9 %
  • Ano, ale ne významně.
    11 %
  • Ne, ani trochu.
    11 %
  • Koho, čeho?
    69 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).