Hlavní navigace

Týdenní revize: reklama vrací úder

11. 11. 2006
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 29
Na Internetu neplatí stoleté marketingové triky, zjišťují inzerenti. A zatímco reklamní mágové vymýšlí Marketing 2.0, české agentury přichází s vlastními nápady, jak reklamu do uživatelů dostat. Reklama do mobilu a nový vyhledávač! Končí nám také ministerstvo informatiky, Centrum čelí otázkám na smysl "zabijácké" kampaně a do řečí opět přišla i Wikipedia - tentokrát šířila virus.

Wikipedia je otevřená encyklopedie, tvořená svými čtenáři. Jeden ze symbolů tzv. Webu 2.0 sklízí mezi svými uživateli i komentátory uznalou pochvalu a řada pracovníků v médiích si ji již zvykla užívat jako jeden z informačních zdrojů. V Česku nyní s Wikipedií spolupracuje i Národní knihovna.
Otevřený princip však Wikipedii přináší vedle hlavních pozitiv i velké riziko zneužití k šíření všelijak závadného obsahu. K jednomu z dalších pokusů došlo právě nedávno: text o antiviru s odkazem na virus. Než byl zákeřný link definitivně odstraněn z encyklopedie, nějakou škodu jistě nadělal. Co to znamená pro důvěryhodnost Wikipedie?
Blog Františka Fuky na Lupě: Virus šířený pomocí Wikipedie!
Jankův blog na Lupě: Česká Wikipedie je propojena s katalogem Národní knihovny ČR
Jilmův blog na Lupě: Pokaždé, když onanujete, Bůh zabije koťátko

Máte rádi mobilní obsah? A neradi za něj platíte? Pokud ano, jásejte – za prvé nejste sami, a zřejmě je vás docela dost, za druhé pro vás společnost Crazy Tomato našla řešení: obrázky, zvuky a další drobnosti do mobilů vám budou posílat zadarmo, ovšem s reklamou. Inzerenty pak možná zaujme nasazení modelu pay-per-action, PPA. Má nový přístup šanci na úspěch? Čtenáři internetových webů začínají být každopádně klasickou reklamou poněkud unaveni…
Jan Ambrož: TomatoEdge: online reklama koketuje s mobily

Atlas se pustil do nových map, aby ve válce portálů nezůstal za svými rivaly pozadu. Betaverze nevypadá špatně, avšak na větší zhodnocení si počkejte do pondělí, kdy vám o nových mapách přineseme celý článek informací a srovnání. Zatím si ale můžete přečíst něco ze zákulisí vývoje a vyzkoušet betaverzi map na vlastní kůži.
Blog Petra Šnajdra na Lupě: Špetka koření ze zákulisí projektu nových Atlasích map a Neformální foto týmu a nový update map

Spam je hydra, jejíž počet krků by zřejmě nezvládl ani průměrně zdatný pohádkový rytíř. Na osvědčené metody, filtry a algoritmy antispamových prostředků reaguje vždy hbitě a vždy si můžete být jisti, že vám do mailboxu proklouzne alespoň takové množství nevyžádaných e-mailů, aby se jejich pachatelům vyplácely rozesílat. Jedním z jejich nových triků je přesun adres na méně obvyklé domény. Ostrovy daleko v oceánu novodobé piráty zatím přijímají – a vaše mailboxy jejich zprávy většinou také. Není to ale hezky symbolické, že domény, hostící většinou warez a podobný odpad, se ujímají i spamu?
Vojtěch Bednář: Opravdu exotický spam

Jaký je reálný stav kvality českých internetových přípojek? Jako každý měsíc jsme vám ve spolupráci se serverem DSL.cz přinesli přehled dosahovaných rychlostí u nejrozšířenějších tarifů a typů připojení. Dařilo se hlavně službě Premium ADSL od Radiokomunikací, které neomezují uživatele datovými limity. Zmapovali jsme však i kabelové přípojky, mobilní Internet a připojení vybraných WiFi poskytovatelů.
Tomáš Pětivoký: DSL.cz: Rychlý nárůst služeb Premium bez FUP

Seriály o skenování portů a distribuovaných útocích (DoS) se vám podle ohlasů líbily, a tak jsme vám přichystali ještě jeden bonus navíc: popis fungování a možného zneužití FTP bounce-scanningu. O co jde? Technika využívá základů fungování protokolu pro přenos souborů na Internetu, FTP. Přestože se jedná o již starší verzi útoku, se kterou dnešní FTP servery většinou počítají, je jeho studium pro zájemce o bezpečnost velmi zajímavé.
Martin Haller: K čemu lze zneužít FTP bounce-scanning

Vláda minulý týden ještě nerozhodla o zrušení ministerstva informatiky (MI), i když agentury již psaly o tom, že se tak stalo. Rozhodla však o něm před pár dny, i když podpora celého návrhu v Parlamentu není vůbec jistá. Určité výhrady mají lidovci, komunisté i sociální demokraté. MI přeci jen zahájí informační kampaň k digitalizaci, a už si nechává navrhnout logo a reklamní slogan.
Vláda také změnila koncepci KIVS, jmenovala nového radního do Rady ČTÚ a přijala i rozhodnutí podporující využívání Open source softwaru ve veřejné správě.
Jiří Peterka: Stalo se: vláda (ne)rozhodla o zrušení MI ČR a Konec informatiky v Čechách

Na Internet, jako nový typ média, nelze aplikovat zažité marketingové poučky. Vznikají nové způsoby prezentace informací a cest, kudy informace tečou. Jedním z typických představitelů nového přístupu uživatelů ke zdrojům na Internetu je YouTube, web, který dosud nevydělal jediný dolar, a přesto jej nedávno koupil Google za pohádkovou sumu 1,65 mld. dolarů. Jeden z příběhů, které na něm sérií videospotů rozehrála jistá sympatická dívka, pak možná ukazuje směr, kudy by se mohl ubírat i marketing, bude-li mít štěstí a dostatek kreativity. Protože kdo by odolal záhadě na pokračování…?
Jan Kuneš: Jak fiktivní videoblogerka pobláznila svět

Změnu podmínek samozřejmě vnímají i reklamní agentury, i když s jejich využitím stále tak trochu tápají. Se zajímavým příspěvkem do diskuse o tom, „jak dál“, přišla Advertures: Web 2.0 si žádá Marketing 2.0, který vrátí stovky let osvědčené metody v propagační komunikaci zpět na výsluní. Lidé budou s výrobci mluvit a ti jim více vycházet vstříc, budou konzistentní a čitelní a všem bude na takovém světě moc dobře. Bude to však v dynamickém, stále se vyvíjejícím světě přesýpacích informací stačit?
Aleš Miklík: Marketing 2.0. Bude to stačit?

V zónových souborech, definujících obsah DNS, se vedle konkrétních jmen mohou vyskytovat i hvězdičky. Mají podobný význam jako na příkazovém řádku – slouží jako žolík pro libovolné jméno. Nedávno vyšlo upřesnění, jak vlastně mají být interpretovány, protože jejich původní definice obsahuje dílčí nejasnosti.
Pavel Satrapa: Jak fungují žolíci v DNS

Centrum se v září rozhodlo, že odteď už mu půjde především o uživatele pod třicet let, raději ještě mladší – a náležitě se na ně připravilo. Vytáhlo svého maskota Bobíka a rituálně jej obětovalo ve jménu zájmu mladých davů. Je však reklamní kampaň s usmrcovaným pejskem pro mladé dostatečně motivující k přechodu na služby Centra? A neodradí novým pojetím portál i všechny ostatní uživatele?
Radim Hasalík: Pomůže Centru zabíjení Bobíka?

BRAND24

S novým přístupem k uživatelům a reklamě se rozhodl přijít tento týden ještě jeden hráč, a to zřejmě ten nejpřekvapivější: Internet Trading, dosud dodavatel reklamy pro portály, spustil svůj vlastní vyhledávač. Jeho účel je předmětem dohadů, přestože představitelé Internet Tradingu hovoří jasně: jde o revoluční počin. Za odvážné lze každopádně považovat přinejmenším nasazení kontextové reklamy přímo do článků na serverech iDnes a Lidovky.cz. Co na to řeknou čtenáři?
Jan Ambrož: Nový portál TakeIT.cz: do hry vstupuje Internet Trading
Jilmův blog na Lupě: Will you TakeIT.cz?

A na závěr neškodná otázka: víte, jak na dívky a ženy na Internetu? Dámy snad tentokrát prominou (případně nám mohou poslat svůj vlastní recept, jak si získat opačné pohlaví). Pro všechny ostatní tu máme nový objev Františka Fuky.
Blog Františka Fuky na Lupě: Nová metoda, jak na holky přes Internet!

Navázali jste vztah (tj. "sbalili jste") někoho na Internetu?

  • Ano, ženu.
    38 %
  • Ano, muže.
    4 %
  • Ano, oba.
    4 %
  • Ne, ani jednoho.
    48 %
  • Nevzpomínám si.
    6 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).