Týdenní revize: rychlejší ADSL, pohyby v portálech a Vint Cerf v Praze

Poskytovatelé ADSL připojení sice zrychlili, ale hlavně ve směru k uživateli, což v Praze kritizoval i "otec" Internetu Vint Cerf. Na výrazné zrychlení uploadu si však nejspíš ještě počkáme. Lycos prodal 30% podíl v Seznamu, ale ani přes "úsilí" českých médií není stále zřejmé, komu vlastně. Nový výkonný ředitel Centra nám prozradil svoji strategii. Vyhodili Atlas a Centrum peníze za TV kampaně zbytečně?

Přístupnost stránek je poměrně komplexní „věda“, kterou se nevyplatí podceňovat, a to platí nejen pro weby státní správy (které by přístupnost pro všechny občany bez výjimek měly mít tak nějak zabudovanou ve svých samotných základech). Ledacos vám dnes doporučí odborníci, ale někdy se vyplatí začít od úplně základních věcí – třeba cookies nebo Javascriptu. Že je drtivá většina lidí úspěšně používá? Ano, ale…
Blog Osmistovka na Lupě: Skutečná přístupnost stránek

V předvečer největší konference o IT a Internetu ve veřejné správě (Internet ve státní správě a samosprávě) a v návaznosti na záměr zrušit samostatné ministerstvo informatiky rozhodla vláda o zřízení Rady vlády pro informační společnost. Současně se rozjely první Czech Pointy a byly podepsány nové rámcové smlouvy na poskytování služeb v rámci KIVSu (Komunikační infrastruktury veřejné správy). Co se v jejich pojetí změnilo?
Jiří Peterka: Stalo se: vznikla Rada vlády pro informační společnost

O videu na Internetu dnes mluví každý, zdaleka ne všichni jej však také dovedou úspěšně (a rentabilně) provozovat. Britská veřejnoprávní televizní a rozhlasová organizace BBC se dohodla na společném postupu s YouTube, dnes nejznámějším serverem pro sdílení videa. Bude mít na YouTube zvláštní sekci s upoutávkami na své pořady. Proč ale nedat na Internet rovnou všechno?
Vojtěch Bednář: Kamarádi na věky

Kolaborativní a komunitní rysy Internetu je dnes vůbec oblíbené zdůrazňovat (a říkat tomu Web 2.0). Bez ohledu na výrazové trendy připusťme, že schopnost lidí navzájem si pomáhat je díky Internetu mnohokrát nepřehlédnutelně umocněna. Třeba takové filmy a seriály – a nemyslíme tím jejich někdy nelegální šíření. Mnohé z nich se do Česka ani nedostanou, a když, tak podivně dabované. Nadšenci však dobře znají virtuální místa, kde lze snadno sehnat kvalitní titulky – a zdarma.
Koppel blog na Lupě: Lidé sobě

Co se týče splývání televize a Internetu, jsme zjevně teprve na začátku – takže oběma médiím nezbývá než prozatím mnohdy kostrbatě využívat výhody toho druhého. Portály Atlas a Centrum loni spustily televizní kampaně, jejichž reálný dopad na návštěvnost obou serverů jsme se od počátku rozhodli bedlivě sledovat. Nyní, s půlročním odstupem a s čerstvými čísly NetMonitoru v ruce, můžeme konečně vynést finální verdikt. A z pohledu portálů to asi není zrovna příjemné čtení…
Volney: Kterak Atlas a Centrum mohli peněz využít lépe a Ponaučení z reklamní bajky o Atlasu a Centru

Máte-li rádi internetové aukce, jistě dobře znáte všechny obvyklé i tajné fígle pro přihazování, místní specifika té které internetové aukční síně i hranice a rizika, která je dobré si při souboji o cenu hlídat. Ne každý má však to štěstí a i zkušenější internetové obchodníky může zarazit některý specifický rys tohoto zajímavého online byznysu. Tak třeba systém přihazování, kdy je někdy lepší najmout si místo poradce rovnou robota…
Blog Miroslava Suchého na Lupě: Internetové ne-aukce

Tradice aprílových článků má přes všechny výhrady svých kritiků neopominutelné kouzlo: donutí čtenáře přemýšlet víc, než je zvyklý (a než jsou zvyklí autoři). V některých případech pak původně vtipný nápad dojde nečekaného naplnění, jako se nám stalo třeba s televizním bankovnictvím. Apríla však drží i lidé z internetové komunity, kteří neváhají věnovat část své kreativity na zvláštní aprílovou edici RFC (tj. pravidel pro „internetový provoz“). A jejich kratochvilné nápady mají mnohdy hlubší základ, než by se mohlo na první pohled zdát.
Pavel Houser: Wow: zavytí nad Windows Vista může Microsoft přijít draho
Rita Pužmanová: Vtipy stranou

Na trendy v obsahu musí reagovat také internetová reklama. Jak jsme se přitom už stihli v praxi přesvědčit, ne každý nový nápad je přitom dlouhodobě udržitelný. Není divu, že se i reklamní byznys zajímá o nové možnosti předávání reklamních sdělení skrze Internet. Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) uspořádalo nedávno na jmenované téma diskusní večer, jehož jsme byli aktivními účastníky. Máme proto pro vás přehled závěrů a otázek z první ruky.
Jan Ambrož: Trendy v online reklamě: komunity, video či personalizace?

Po dlouhé době přání i očekávání tento týden Telefónica O2 uvedla ADSL tarif, který by měl zákazníka oprostit od povinnosti platit paušál za telefonní linku (ať už ji používá či nikoliv). Po počátečním nadšení se však ukázalo, že král je tak trochu nahý: místo paušálu za pevnou linku platíte paušál za mobil. Alternativním operátorům navíc nabídka podobné služby ve velkoobchodní podobě chybí.
Jiří Peterka: O2 Duo Mobil: konečně nahé ADSL?

Dobrou zprávou však je alespoň již dříve ohlášeného navyšování rychlostí u ADSL. Na základě nové velkoobchodní nabídky zrychlil jako první Volný a brzy se přidali i další poskytovatelé. Včetně kabelového UPC. Dobrá zpráva má však svoji odvrácenou tvář, spočívající v rozevírajících se nůžkách mezi rychlostmi směrem k uživateli a od něj. Web 2.0 je přitom založený na sdílení obsahu a interaktivitě…
Tomáš Pětivoký: DSL.cz: Zrychlení DSL zahájil Volný
Jiří Macich: UPC bude zvyšovat rychlost, datový limit a snižovat cenu

Seznam, největší český portál, a jeho zakladatel Ivo Lukačovič změnili v týdnu svého spolumajitele. Lycos, který dosud (po menší přetahované) vlastnil v Seznamu 30% podíl, jej prodal dvěma investorům, kolem jejichž totožnosti panují nemalé dohady. Zatímco totiž mnohá česká média referovala o prodeji části Seznamu do USA a Japonska, podle našich zjištění bude nejspíš situace trochu jiná.
Libor Nováček: Kdo vlastně koupil podíl v Seznamu?

O titul otce Internetu je stále mezi známými (i „známými“) jmény docela tlačenice, ale málokdo jej může nosit se všeobecným respektem (a zároveň se ho vzdávat ve prospěch titulu jiného). Vinton G. Cerf je bezpochyby právě takovou osobností, a jeho návštěva Prahy si proto zasloužila naši soustředěnou pozornost. Klíčové otázky jsme mu položili již loni, takže tentokrát nám stačilo být poblíž a vše zaznamenávat. A že také bylo co.
Jiří Peterka: Jaká byla návštěva otce Internetu v Praze?

EBF6

Centrum na sebe upoutalo pozornost už loni svojí obměnou části vedení. Ta letos pokračovala, když do pozice výkonného ředitele nastoupil Pavel Mucha. Ten má za úkol směřovat firmu v každodenním chodu, zatímco zakladatelé spřádají dlouhodobé vize. Nový ředitel považuje epizodu s Internet Tradingem za uzavřenou a ohlašuje vývoj nových map. Aktuálně.cz má podle něj na českém Internetu stejný podíl obliby jako YouTube na americkém.
Aleš Miklík, Jan Ambrož: Pavel Mucha: v Centru začínám s čistým stolem

A mimochodem, venku začalo být znovu docela teplo – čas zkusit začít zase něco udělat na čerstvém vzduchu. Tak se už zvedněte od toho monitoru, zavřete notebook… a vemte ho na balkon!
Broochův blog na Lupě: Letní kancelář

Anketa

Pracujete rádi venku?

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»