Týdenní revize: sdílení videa a expanze Googlu

Služeb pro sdílení uživatelského videa je na českém Internetu zatím pár, ale za hranicemi už to slušně "vře". Přesvědčí tyto nové služby i vás? To Google se zřejmě rozhodl ovládnout internetové obchodování. UPC navýšilo datové limity a sdružení Internet pro všechny vytáhlo do boje s pražským magistrátem. Víme také, jak umístit reklamy AdSense na web. Mají podle vás diskusní fóra smysl?

I když pražský magistrát zatím neuspěl se žádostí o dotace z evropských fondů na svůj projekt celopražské bezdrátové sítě, nehodlá házet zbraně do žita. Projekt rozdělil na dvě fáze a zcela odkryl záměr poskytovat jej na komerčním základě. Brusel si po stížnostech operátorů vymínil notifikaci před začátkem druhé fáze a komunikaci magistrátu s operátory. Sdružení Internet pro všechny přesto chystá vlastní stížnost hned k několika instancím a záměr magistrátu považuje za ukázkové plýtvání veřejnými zdroji na zbytečný projekt. Čeho se ještě dočkáme?
Jiří Peterka: Bezdrátová Praha: konfrontace, nebo hledání konsensu?

O tom, že boj s piráty softwarového druhu není zrovna jednoduchý, už ví nejedna světová korporace. Microsoft se rozhodl vydat cestou utahování šroubů a své uživatele průběžně lustrovat, zda si náhodou od minulé kontroly „nezadali“. Což je jistě jeho právo. Způsob, jakým to v nové verzi Windows (Vista) hodlá dělat, však vzbuzuje oprávněné obavy z možných důsledků selhání ověřovacího systému…
Vojtěch Bednář: Antipirátská tma

Je vaše internetové připojení dostatečně rychlé a objemově tolerantní k vašim internetovým návykům? Pokud ano, jste zřejmě šťastný/á v davu nespokojených, alespoň soudě dle jejich zájmu o porovnávání tarifů poskytovatelů a o měření rychlosti připojení. Jak jsou tedy na tom české přípojky z pohledu měsíce ledna? Určité stížnosti zazněly na adresu Premium ADSL Českých radiokomunikací, to se však stále drží na špici poměru cena/výkon.
Tomáš Pětivoký: DSL.cz: Premium ADSL zůstává rychlé

Je-li pro vás nabídka zdejších poskytovatelů nedostatečná a sníte o Internetu rychlostí světla, možná by vás osvěžila konference s názvem „Europe at the Speed of Light“, kterou od 7. do 8. února 2007 pořádala v Barceloně organizace FTTH Council Europe. Hlavní přednáška se zabývala obchodními trendy ve vláknové optice v kontextu evropských a mezinárodních trhů, a to za pomoci případových studií a diskuzí.
Blog Vladimíra Gajdoše na Lupě: Konference FTTH Council Europe

Snaha Microsoftu zahrnout některé své patenty do světových standardů vyvolala již v minulosti silnou kritiku, avšak jak se zdá, softwarový gigant hodlá štěstí zkusit znova – tentokrát se standardem OpenXML. Proti vystoupila mj. Foundation for a Free Information Infrastructure, která v otevřeném dopise varovala před následky přijetí nového standardu ve zrychleném řízení, jak to navrhuje Microsoft. Proti návrhu se mezitím vyslovily i standardizační úřady několika zemí.
Blog Jana Wagnera na Lupě: FFII je proti zrychlenému přijetí OOXML firmy Microsoft za ISO standard a Protesty proti schválení OOXML jako ISO standardu

Poskytovatel kabelového připojení UPC zdvojnásobil objemové limity u všech svých internetových služeb. Zákazníků Karnevalu se však tento krok zatím netýká. Sněmovna projednávala ve druhém čtení návrh na zrušení ministerstva informatiky. Nová aféra s vyhazovem ředitele Testcomu Dušana Chmelíčka podle něj souvisí s vývojem kolem KIVSu (Komunikační infrastruktury veřejné správy).
Jiří Peterka: Stalo se: dvojnásobné limity u UPC

Skenování portů je nepříliš obvyklá činnost, opředená stále tak trochu pověstí něčeho nepravého – ovšem tak tomu ve skutečnosti být nemusí. Skenovat porty můžete i za účelem více legitimních cílů, jak jste se mohli přesvědčit již v seriálu Skenujeme porty. Protože toto zajímavé téma vzbudilo řadu vašich dotazů, rozhodli jsme se ponořit hlouběji do teorie i praxe a odpovědět na ty nejdůležitější.
Martin Haller: Skenování portů: jaká služba nám to běží?

Pokud provozujete web a hledáte možnosti, jak na jeho obsahu vydělávat, bezpochyby jste narazili na kontextový systém AdSense od Googlu. Protože ten se nedávno otevřel i pro český jazyk, připravili jsme pro vás nový seriál o využití AdSense i dalších reklamních systémů. Ve druhém díle jsme se zaměřili na problém správné volby formátu a umístění inzerátů.
Lukáš Hanes: Jak umístit AdSense na web

Problém ideálního způsobu propagace na Internetu však netrápí jen provozovatele webů. I zadavatelé by rádi oslovili co nejširší publikum za snesitelnou cenu, ovšem pokud možno efektivně. K tomu se jim snaží hlasitě vyjít vstříc portály, ale netrpí tím jejich původní primární funkce, totiž vyhledávání? Mnozí uživatelé i zadavatelé si myslí, že už dlouho ano…
Viktor Ševčík: Jsou všechny české vyhledávače ještě opravdu „vyhledá­vače“?

S platebními možnostmi je to na českém Internetu stále bídné: převažuje dobírka, platebních karet se lidé bojí, převod na účet má své časové (i další) nevýhody… Po ruce se přitom nabízí téměř ideální platební kanál, který jen čeká na určitá vylepšení, a může se stát leadrem platebních metod na Internetu. Který? No přece e-mail!
Nelson blog na Lupě: Paymail, anebo emailový billing

Internet jako stále nejsvobodnější médium přináší svým uživatelům komfort svobody (hned více druhů), ale ruku v ruce s tím však jdou pochopitelně rizika – nejčastěji bezpečnostní. To je zvláště citlivý problém v souvislosti s dětmi, které často nemají dost zkušeností k rozpoznání rizikových situací a obsahu. Ke zlepšení povědomí veřejnosti o těchto hrozbách je určena také mezinárodní akce Safer Internet Day. S čím letos v jejím rámci přišlo ministerstvo školství?
Jan Rylich: Za Internet (pro děti) bezpečnější

A i oněch rizik, plynoucích ze svobody Internetu, je samozřejmě víc. Možnost volného projevu totiž znamená v prostředí obrovského auditoria akutní hrozbu zahlcení informacemi, jejichž úroveň a povaha musí inteligentního posluchače naplnit hrůzou. Přesto však mají diskusní fóra pod články na Internetu stále své opodstatnění, protože hrají důležitou roli korektivu informací od autora – tedy alespoň na odborně zaměřených serverech.
Aleš Miklík: Teleportovaný zvuk diskusních fór

Po zajímavostech o nových bezdrátových technologiích, jejichž specifikace vznikají pod záštitou IEEE, se dnes podíváme na stále nejpopulárnější lokální síť, Ethernet. Novinky v této oblasti se týkají především multigigabitového Ethernetu a také možností napájení přímo po komunikační síti. Nakonec se blýská na lepší časy i v dostupnosti mezinárodních specifikací.
Rita Pužmanová: Nové specifikace rodiny Ethernet

Nové služby Googlu sice sklízí často až nezaslouženou pozornost, leckdy se však jejich pravý účel a záměry Googlu s nimi vyjasní až s delším odstupem času. Tak se to nyní zdá i se službami Google Base a Google Checkout, jejichž vzájemnou podporou a začleněním do vyhledávání může Google ovládnout internetové obchodování. Nevěříte?
David Antoš: Chce Google ovládnout internetové obchodování?

EBF6

Nadnárodních domén je sice dnes k dispozici bohatá nabídka, ale doba si žádá své, a tak čas od času na seznam přibude nějaká ta nová koncovka. Posledním přírůstkem, který začíná docházet svého reálného uplatnění, je „mobilní“ doména .mobi. Slouží pro obsah přizpůsobený mobilním zařízením a měla by zaručovat určité standardy v zobrazení. S tím však nutně souvisí vyšší požadavky na formát obsahu. Je tedy důvod si už dnes pořídit další doménu?
Jan Hájek: Co můžete očekávat od „mobilní“ domény .mobi?

Sdílení videa je považováno za potenciální tahák nového zájmu uživatelů (které zpravidla ani nezajímá, že jde o aplikaci typu Webu 2.0). YouTube, Google Video, Revver… A dnes užStream, N-joy a další. I na českém Internetu totiž odstartovali odvážlivci, kteří se různým způsobem vyrovnávají s problémy autorských práv a úzkými hrdly českých přípojek. Za hranicemi se však chystá už další generace těchto inovátorů: projekt Joost slibuje plnohodnotnou internetovou televizi o vysoké kvalitě obrazu i počtu „kanálů“.
Aleš Miklík: David Hác: N-joy.cz je a zůstane jiný
Blog Davida Antoše na Lupě: Joost už jede

Anketa

Sdílíte video na Internetu?

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »