Týdenní revize: Telefónica zrychluje, crackeři útočí

Telefónica O2 ohlásila nové tarify svého ADSL. Bude rychlejší, ale ne pro každého. Česká spořitelna se stala obětí pharmingového útoku a my víme, jak se proti němu bránit. Auto.cz bylo prodáno a v Praze se objevil pokus o nový typ výměnné sítě. Otravují vás také reklamní videobannery a textové reklamní odkazy na iDnes? Špatné zkušenosti má však řada uživatelů i s českými e-shopy.

Se spamery je pořád nějaký problém. Mají více či méně chytré roboty, které 24 hodin denně zaplňují hloupým poselstvím svých pánů e-mailové schránky, diskusní fóra, chaty i instantní komunikaci. Spamu je mezi e-maily podle některých odborníků 70 procent, podle jiných 93. Spam tvoří možná dokonce až tři čtvrtiny obsahu nejznámějších blogovacích systémů. Není divu, že v takové situaci člověku občas přeskočí nervy a udělá chybu. Skutečně velkou chybu. To když na spam odpoví.
Jiří Macich: Největšími spamery jsou Američané, Podle Postini je spamu více než uvádí Symantec a Spam proniká na blogy opravdu ve velkém
Blog Miroslava Suchého na Lupě: Nenadávejte spammerům!

Německý CeBIT se za německého předsednictví Unie stal příležitostí k významným oznámením a také k zásadním rozhodnutím na celoevropské úrovni. V oblasti roamingu například komisařka Viviane Redingová přesvědčila přítomné ministry o potřebě regulace i u koncových cen. Naopak RFID regulovat nechce a u mobilní TV volá EU po kompatibilitě a větším pokroku.
Vivian Redingová však strhla větší pozornost médií spíše tím, že řekla, že budoucnost televize v mobilu se má nést ve znamení technologie DVB-H, a nikoli třeba DMB. Podle mnohých tím porušila princip technologické neutrality. Měli by politici vůbec mluvit do souboje technologií?
Jiří Peterka: Stalo se: na CeBITu o roamingu a Mobilní televize: spor o DVB-H

Zatímco u nejrozšířenějších operačních systémů jsme na časté zprávy o záplatách zvyklí (někteří zkušení uživatelé se dokonce cítí nesví, nedostanou-li dlouho svoji záplatu), OpenBSD se stále pyšní přezdívkou nejbezpečnějšího systému na světě. Renomé mu nyní trochu pokazila objevená chyba v implementaci protokolu IPv6, ale nejspíš jen na malou chvíli. Pro OpenBSD jde totiž teprve o druhou závažnou chybu za posledních 10 let. Závažnější otázkou je, co to vlastně znamená – je vůbec možné operační systém bez chyb vyvinout?
Vojtěch Bednář: Druhá díra po kulce

Průnik multimédií do každodenního života s sebou přináší mnohé výzvy a otazníky pro domácího a nenáročného uživatele. Co si počít, chceme-li užívat všech výhod propojené domácnosti, ale nastavení linuxového domácího serveru je nad naši představivost? Nezbývá než sáhnout po hotovém řešení. Na trhu by rád s tím svým uspěl i Microsoft, jehož Windows Home Server by se měl stát oblíbeným domácím centrem digitálního obsahu. Dokáže to?
Jiří Macich: Windows Home Server: server do každé domácnosti?

Necháte-li v internetové diskusi promluvit ostřílené internauty, zpravidla se dozvíte, že Internet už není, co býval. Nebyl tu spam, viry, začátečníci a vůbec všelijaká havěť, a sny o ušlechtilé budoucnosti Internetu ještě mělo smysl snít. Lidé v nich měli na webu číst Shakespeara, diskutovat filozofické a vědecké otázky lidstva a celkově se mít moc dobře. Naproti tomu je prý dnešní Internet smetištěm toho nejubožejšího, co lidský druh dokáže produkovat. Co naděláme. Když už jsme v tom, nemáme zřejmě na vybranou. Zkusili jste třeba Twitter?
Blog Františka Fuky na Lupě: Twitter je esence Internetu

Zkušenosti zákazníků s internetovými obchody jsou podle mnohých ohlasů stále hluboko pod úrovní, na níž by se zákazníci i provozovatelé e-shopů jistě rádi nacházeli. Čím to? Jedním z důvodů může být i fakt, že internetoví obchodníci stále často podceňují kvalitu dopravních služeb. Přitom právě předávka zboží je jediný moment, kdy nakupující přichází do fyzického kontaktu „s e-shopem“ a podle toho (kromě zkušeností z předchozí komunikace) si na něj utváří pohled. Bohužel mnozí dopravci mají k profesionálnímu dojmu ještě opravdu daleko.
Rita Pužmanová: Srážka virtuálních obchodů s realitou

Počty registrovaných domén setrvale stoupají, a to nejenom v Česku. Stoupá i počet samotných doménových koncovek nejvyšší úrovně, i když samozřejmě o něco pomaleji. Nedávno nám přibyla doména .mobi, .tel, o něco dříve .eu. Málokdo však ví, že domény nejvyšší úrovně mohou také z různých důvodů zaniknout – třeba když zmizí geografický celek, který měly reprezentovat.
Blog Jana Hájka na Lupě: Doménové smetiště (dějin)

Spolu s vývojem služeb a infrastruktury se vyvíjí také internetová reklama. Už dávno to není ta proužková fádní plocha s inzeráty, na které brzo nikdo neklikal. S nástupem kontextové a PPC reklamy se inzeráty staly užitečnými a nenápadnými. Zadavatelům však vždy nevyhovují, a tak s příchodem videa přišli také s videobannery a v Česku docela nedávno také s odkazy přímo v textu. Ani jednu formu však nelze v „bezohledném nastavení“ nikomu doporučit.
Viktor Ševčík: Dva agresivní formáty internetové reklamy, aneb jak znechutit uživatele

Google se již nějakou dobu snaží kromě své klíčové služby (vyhledávače) prorazit i v dalších souvisejících oborech internetového byznysu: kromě reklamního tržiště, místního vyhledávání v mapách, platebního systému či analytického nástroje pro správce webů nedávno představil i univerzální provizní systém. Ten nabízí jednotnou platformu pro setkávání nabídky a poptávky ze strany webů a inzerentů, přičemž obchodování a transakce obstarává Google.
Blog Davida Antoše na Lupě: Google spouští univerzální provizní systém

Výměnné sítě jsou jednou z nejúspěšnějších služeb dnešního Internetu, ale trpí malým problémem: velcí vydavatelé autorských děl a často i soudy si myslí, že jejich užívání je nelegální (nebo alespoň neetické). Podle českého práva je problematické hlavně sdílení, čemuž se někteří uživatelé snaží vyhnout třeba sdílením freewaru. Boj s vydavateli však pokračuje. Tvrdým podmínkám se pokouší přizpůsobit i nový projekt „výměnné sítě“, spočívající ve výměnách samotných nosičů autorských děl. Má šanci na úspěch?
Aleš Miklík: První legální výměnná síť objevena?

Obliba videa na Internetu roste a s ní roste i zájem vydavatelů a inzerentů ziskově se podílet na nové nadějné vlně (či bublině?). Internetové video však může ovlivnit nejen způsob, jakým jsme zvyklí informace z pohyblivého obrazu přijímat, ale zcela změnit i fungování televizního trhu. V současnosti jsou dva nejvýraznější soupeři v pojetí tohoto trendu YouTube a Joost. Co nabízí a čím se vzájemně liší?
David Antoš: Joost – televizní kontrarevoluce
Blog Davida Antoše na Lupě: Syner mafie, aneb internetová revoluce v praxi

Po nedávném zveřejnění velkoobchodní nabídky ADSL představila tento týden Telefónica O2 také své nové tarify pro koncové uživatele. Nejnižší rychlostí se stane 2048 kbit/s, datové limity se však zvyšovat zatím nebudou. Na nové velkoobchodní podmínky už průběžně reaguje konkurence, např. UPC navýšení rychlostí a limitů pro Lupu oznámilo již před časem. Konkurenční boj tak k radosti zákazníků stále pokračuje.
Martin Vyleťal: Telefónica nabídne od dubna rychlejší ADSL, ale ne všem zákazníkům
PHP blog na Lupě: Telefonát

EBF16

Bezpečnost internetového bankovnictví začíná být pro klienty bank stále důležitější otázkou. Po mnohaletém období klidu se na Česko zaměřili podvodníci zejména s metodou phishingu, ale poslední týden přinesl další významnou novinku z arzenálu zlodějů. Pharming je o stupeň náročnější, ale i nebezpečnější způsob, jak se dostat k penězům přes Internet, přičemž osvěta je v tomto případě ještě horší než v případě phishingu. Jak se tedy proti němu bránit a ubránit?
Vojtěch Bednář: Pharming je zpět a silnější

Známý domácí automobilový server Auto.cz se spolu se spřízněnými zahraničními projekty stal za nemalou částku součástí skupiny Axel Springer. Téměř souběžně došlo také k prodeji internetového mediazastupitelství Impression Media. Jaká byla předehra a souvislosti?
Martin Schreier: Auto.cz: velká rána vzešlá z malých poměrů

Anketa

Čtete na webu automobilistické servery?

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 3. 2007 14:40

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »