Hlavní navigace

Týdenní revize: víme, kdo má nejlepší firemní web

1. 11. 2008
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 29
Český telekomunikační úřad bude i nadále regulovat velkoobchodní trh s ADSL. Telefónica O2 připravuje služby na bázi WiFi. Kontroverzní projekt, oceněný anticenou v anketě Křišťálová Lupa, dal o sobě po dlouhé době vědět. Komunitní portály podceňují zabezpečení a uživatelé jim až příliš důvěřují. Google lokalizoval do češtiny další ze svých služeb. Nejlepší firemní web má podle projektu WebTop100 společnost ČEZ.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) se minulý týden rozhodl, nadále regulovat velkoobchodní trh s ADSL. Některá média spekulovala o tom, že by ČTÚ mohl od regulace upustit, v závislosti na tom, zda-li bude posuzovat celý trh s vysokorychlostním připojením , kde nemá Telefónica O2 dominantní postavení, nebo jen ADSL, na kterém je velkoobchodní trh v podstatě založen. Nicméně už první verze nové analýzy velkoobchodního trhu z broadbandem, kterou ČTÚ zveřejnil v květnu, dávala tušit, že v oblasti regulace velkoobchodního ADSL nedojde k žádným větším změnám. Nápravná opatření, ukládaná k narovnání poměrů na velkoobchodním trhu, by až na jednu výjimku měla zůstat na stejné úrovni, jako po předchozí analýze.
Telefónica O2 (TO2ČR) také zveřejnila hospodářské a provozní výsledky, které potvrzují postupné ubývání přeprodávaného ADSL. Maloobchodních přípojek sice stále přibývá, ale tempo růstu se od posledního čtvrtletí roku 2007 neustále snižuje. TO2ČR se snaží tento nepříznivý trend zvrátit různými marketingovými akcemi, kdy novým zákazníkům nabízí výhodné balíčky, kombinující různé služby právě s ADSL připojením. Nyní se ale zdá, že se hodlá pustit i do technologie, která se v České republice těší tradičně velké oblibě. Ode dneška by se v její nabídce mělo objevit i stacionární WiFi připojení.
Jiří Peterka: Stalo se: Telefónica jde do WiFi

Kontroverzní projekt Peprnet.cz, který v roce 2006 získal v rámci projektu Národní strategie vysokorychlostního přístupu k Internetu grant ve výši 7,5 milionu korun, dal o sobě po dlouhé době opět vědět. Jeho tvůrci tehdy slibovali přilákat k Internetu širokou uživatelskou základnu a za pomoci multimediálního obsahu rozšířit uživatelský zájem o vysokorychlostní přístup k Internetu. Dotace pro bulvární komunitní server vyvolala hned zpočátku poměrně ostrou kritiku řady internetových expertů a vyústila až k udělení první anticeny v anketě Křišťálová Lupa. Nyní přichází Peprnet s novým designem a mění vlastnickou strukturu. Vstupuje bulvárně zpravodajský server do nové éry svého života nebo se jen nenápadně snaží ze sebe odříznout stigma problematické minulosti?
Karel Wolf: Peprnet změnil design a majitele, dotaci ale vracet nemusel

Kromě „peprné“ akce Slávka Boury se v Praze konala dlouho očekávaná akce společnosti Google. Byla určená zejména pro webové vývojáře a ačkoliv se zaměřovala pouze na technologie Googlu, náplň byla velmi pestrá. O čem bylo dvacet přednášek, ze kterých si mohli návštěvníci vybrat? Jak se akce povedla?
Jiří Macich: Jak proběhl Google Developer Day 2008 v Praze?
Martin Hassman v sekci Zdroják na Root.cz: Jak proběhl Google Developer Day 2008 v Praze?

Logo NetClub
Hostem 9. NetClubu bude Roman Gallo, ředitel pro rozvoj mediálních strategií ve společnosti PPF. Dříve řadu let působil jako šéfredaktor Hospodářských novin a v několika pozicích ve vydavatelství MAFRA, a.s., kde mimo jiné stál u zrodu portálu www.idnes.cz. Podílel se také na vzniku zpravodajského serveru Aktuálně.cz nebo internetového zpravodajství Deník.cz. Registrovat svoji účast na diskusi s omezeným počtem míst můžete již nyní.

Minulý týden se navíc další ze služeb Googlu dočkala lokalizace do češtiny. Po nedávném počeštění Youtube se Google rozhodl pro stejný krok i v případě služby Google Sites, která byla spuštěna teprve na konci února a umožňuje rychlou a jednoduchou tvorbu webových stránek bez zvláštních technických znalostí v kombinaci s webovým hostingem. Jak si Weby Google vedou v porovnání s podobnými českými službami a co uživatelům nabízí?
Jiří Macich: Weby Google: publikační systém a webhosting v jednom

Konference Webexpo, která se letos poprvé konala v prostorách Provozně ekonomické fakulty Zemědělské univerzity v Praze (PEF ZČU), se zabývala také problematikou nově vznikajících firem, které se budují na základě nového projektu, tzv. startupy. Do soutěže o nejlepší startup se na Webexpu přihlásilo 34 projektů. Kromě čisté touhy po vítězství motivovala k soutěži také hlavní cena, kterou byl reklamní prostor na serveru Buzzmag. První cenu obdržel projekt cestovatelského webu OnTheRoad.To, který umožňuje uživatelům plánovat cestu a zároveň informovat své blízké i široké okolí o tom, jak cesta probíhá.
Jiří Kodera: 10 nejlepších startupů z Webexpo

Prodám IPv4 adresy, zn.: nejvyšší nabídce. Podobné inzeráty zatím běžně nevídáme, nicméně je nejspíš jen otázkou času, kdy se stanou běžnou realitou. Autority, které spravují přidělování internetových adres, se na ně chystají a podnikají i další přípravy na blížící se vyčerpání volných IPv4 adres. Jedná se o jedno z nejvýznamnějších témat právě probíhajícího RIPE Meetingu.
Pavel Satrapa: Prodám IPv4 adresy, zn.: nejvyšší nabídce

CIF 2008 Logo
Rádi bychom vám připomněli, že 20.listopadu se bude v pražském Konferenčním centru City konat Czech Internet Fórum 2008. Přednášky se budou týkat změn na českém internetovém trhu za uplynulý rok, šancí českých hráčů v souboji s globální konkurencí, sociálních sítí a jejich využití v byznysu a problémů mobilního Internetu v Česku či vývoje a trendů v podílech kontextových reklamních systémů. Přednášet zde bude například Jiří Hlavenka, Patrick Zandl, Ondřej Filip, Daniel Dočekal či David Antoš.

Případ odcizených osobních fotografií ze serveru Líbímseti.cz opět ukázal, jak někteří uživatelé berou na lehkou váhu zveřejňování ryze soukromých věcí na Internetu. Ačkoli uživatelky „choulostivé“ fotografie zpřístupnily pouze vybranému okruhu uživatelů, díky bezpečnostní chybě v systému provozovatele, si je mohl prohlédnout kdokoli. Kauza Líbímseti.cz nepřipomněla pouze dávno známý fakt, že uživatelé o sobě na Internetu zveřejňují citlivé údaje či fotografie, aniž by přemýšleli o možnosti jejich zneužití. Uživatelé jednoduše v případě komunitních služeb podceňují rizika a provozovatelé se snaží aplikovat nesmyslná či často legislativně závadná pravidla provozu jen proto, aby se v podobných případech mohli zříci odpovědnosti.
Daniel Dočekal: Kauza Libimseti.cz ukázala, že nejen král je nahý
Jan Rylich: Líbísenámsoukro­mí.cz

BRAND24

Ve čtvrtek se konal v prostorách konferenčního centra City na pražském Pankráci další ročník konference projektu WebTop100, která tradičně předchází slavnostnímu vyhlášení výsledků stejnojmenné ankety. Program konference byl rozdělen do čtyř bloků a následné panelové diskuse, která mimo jiné přinesla zhodnocení současného stavu firemních webů pohledem žebříčků WebTop100. Kromě hlavní části konference, která se zabývala například problematikou redesignu korporátního webu či porovnáním výhod PCC a bannerové reklamy, měli účastníci možnost, si v rámci doprovodného programu vyzkoušet jak funguje oční kamera nebo zjistit jak fungují vybrané sociální sítě. Absolutně nejlepší web, který splňoval většinu hodnotících kritérií vlastní společnost ČEZ. Na druhém místě zabodovaly stránky společnosti T-Mobile a v relativně těsném závěsu web společnosti Česká pojišťovna.
Karel Wolf: WebTop100: zaměřeno na přínos pro uživatele
Aleš Miklík: Mikroblogy.cz zacílí na známá jména

Důsledky současné finanční krize jsou patrné již dnes. Postihnou její negativní dopady i mediální a technologické firmy, působící na českém trhu? Ačkoli finanční odvětví drží nad vodou jen obrovské státní subvence a světové akciové trhy zaznamenávají nevídané propady, technologické firmy hlásí rekordní zisky a růsty obratů. Je ovšem otázka času, kdy i tyto firmy pocítí určité problémy, pramenící z finanční krize.
Jiří Hlavenka: Pocítí nastávající krizi i technologic­ké firmy?

Navštěvovali jste někdy Peprnet?

  • Ano, a občas ještě navštěvuji.
    2 %
  • Ano, ale jen ze zvědavosti a kvůli zmíněné kauze.
    10 %
  • Ne, ale asi se tam podívám.
    5 %
  • Ne a ani to dělat nebudu.
    83 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).