Hlavní navigace

Uber to myslí s vlastními auty bez řidičů vážně. Otevírá si vlastní laboratoře

Jan Beránek

Flotila aut bez řidičů. Sen každé taxislužby. Zatím se v oblasti autonomních vozítek angažovaly spíš jen automobilky a Google. Teď začíná v Pittsburgu i Uber.

Nejlepší řidič je ten, který neodmlouvá a nevymlouvá se. Podle serveru Techcrunch už Uber loví talenty na Carnegie Mellon University, především pak na institutu robotiky. Strategickou spolupráci s univerzitou dnes Uber oznámil na svém blogu

Podle zdrojů Techcrunche má Uber najmout víc než padesát zkušených expertů z institutu, který postavil třeba vozítko Rover pro expedici na Mars. Server hovoří o tom, že Uber institut doslova vyluxoval. 

Uber musí vyvinout všechno od začátku. Auta, infrastrukturu i jádro celého systému. Už v minulosti mluvil šéf Uber Travis Kalanick o tom, že by mohli vyměnit řidiče za auta, která se umí řídit sama. Rozjezd výzkumného centra tak jen dává jeho slovům větší váhu. Přesun ze Silicon Valley pak zvýší úroveň utajení. 

UX17_pulpitel2

Uber není samozřejmě sám, kdo v Silicon Valley o takových autech přemýšlí nebo je už testuje. Už delší dobu s nimi experimentuje Google. Ten Google, který integroval Uber do svých map a investoval do Uberu prostřednictvím svého fondu Google Ventures.

Uber tak má peněz dost. Od investorů posbíral čtyři miliardy a firma je oceňována na 41 miliard. Nijak s tím nezamávaly ani všechny kauzy a zákazy, které firmu provází na pouti světem. 

Našli jste v článku chybu?
4. 2. 2015 8:55
fd (neregistrovaný)

Strojvudci jsou davno ve vlacich uz jen z legislativnich duvodu. Zadny jiny duvod to nema. Treba prazske metro jezdi v 90% pripadu zcela automaticky. A aby se ten clovek neuzral nudou, tak zavira a otevira dvere.

Kdopak si pamatuje doby, kdy byl ve stanicich jeste i vypravci? Ten dnes neni ani na 90% vlakovych stanic. A co teprve vyhybkari a spousta dalsich lidi kolem. Staci se rozhlednout kolik zeleznicnich budov se v posledni dobe likviduje.

3. 2. 2015 17:54

No to je jednoduchý. To nebudou jejich auta (nebudou je vlastnit). Oni je budou vyrábět, vy si je od nich koupíte a budete platit pojištění, ručení, údržbu a provozní náklady atp. a oni vás nechají je sdílet v jejich "síti" když je zrovna nebudete potřebovat. Pochopitelně jim za to sdílení budete platit, hehehe.

Takže jsem se v předchozím příspěvku mýlil: bude to ultimátní vítěztví ekonomiky sdílení!