Hlavní navigace

Uber to myslí s vlastními auty bez řidičů vážně. Otevírá si vlastní laboratoře

Jan Beránek

Flotila aut bez řidičů. Sen každé taxislužby. Zatím se v oblasti autonomních vozítek angažovaly spíš jen automobilky a Google. Teď začíná v Pittsburgu i Uber.

Nejlepší řidič je ten, který neodmlouvá a nevymlouvá se. Podle serveru Techcrunch už Uber loví talenty na Carnegie Mellon University, především pak na institutu robotiky. Strategickou spolupráci s univerzitou dnes Uber oznámil na svém blogu

Podle zdrojů Techcrunche má Uber najmout víc než padesát zkušených expertů z institutu, který postavil třeba vozítko Rover pro expedici na Mars. Server hovoří o tom, že Uber institut doslova vyluxoval. 

Uber musí vyvinout všechno od začátku. Auta, infrastrukturu i jádro celého systému. Už v minulosti mluvil šéf Uber Travis Kalanick o tom, že by mohli vyměnit řidiče za auta, která se umí řídit sama. Rozjezd výzkumného centra tak jen dává jeho slovům větší váhu. Přesun ze Silicon Valley pak zvýší úroveň utajení. 

NMI17

Uber není samozřejmě sám, kdo v Silicon Valley o takových autech přemýšlí nebo je už testuje. Už delší dobu s nimi experimentuje Google. Ten Google, který integroval Uber do svých map a investoval do Uberu prostřednictvím svého fondu Google Ventures.

Uber tak má peněz dost. Od investorů posbíral čtyři miliardy a firma je oceňována na 41 miliard. Nijak s tím nezamávaly ani všechny kauzy a zákazy, které firmu provází na pouti světem. 

Našli jste v článku chybu?
4. 2. 2015 8:55
fd (neregistrovaný)

Strojvudci jsou davno ve vlacich uz jen z legislativnich duvodu. Zadny jiny duvod to nema. Treba prazske metro jezdi v 90% pripadu zcela automaticky. A aby se ten clovek neuzral nudou, tak zavira a otevira dvere.

Kdopak si pamatuje doby, kdy byl ve stanicich jeste i vypravci? Ten dnes neni ani na 90% vlakovych stanic. A co teprve vyhybkari a spousta dalsich lidi kolem. Staci se rozhlednout kolik zeleznicnich budov se v posledni dobe likviduje.

3. 2. 2015 17:54

No to je jednoduchý. To nebudou jejich auta (nebudou je vlastnit). Oni je budou vyrábět, vy si je od nich koupíte a budete platit pojištění, ručení, údržbu a provozní náklady atp. a oni vás nechají je sdílet v jejich "síti" když je zrovna nebudete potřebovat. Pochopitelně jim za to sdílení budete platit, hehehe.

Takže jsem se v předchozím příspěvku mýlil: bude to ultimátní vítěztví ekonomiky sdílení!