Účet na Google Mail může být váš!

Po pár týdnech používání webmailu od Google musím uznat, že jde o velmi inovativní aplikaci (z hlediska filosofického i z hlediska technického řešení) a že o ní kritikové píší totální nesmysly (ať už úmyslně nebo neúmyslně). Rád bych to trochu uvedl na pravou míru a především bych vám rád nabídl účet na gmail.com. Ale zadarmo to nebude.

Po pár týdnech používání webmailu od Google musím uznat, že jde o velmi inovativní aplikaci (z hlediska filosofického i z hlediska technického řešení) a že o ní kritikové píší totální nesmysly (ať už úmyslně nebo neúmyslně).

Český Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) varoval před GMailem. Proč? Protože „bude mít Google k dispozici text emailů, jež obsahují i emailové adresy a jiné osobní údaje“, z čehož podle ÚOOÚ vyplývá, že „marketingovým zdrojem a zřejmě i cílem by mohl být každý, jehož adresa se objeví v emailové schránce uživatele služby Gmail“. A teď mi řekněte, v čem se tato formulace liší od Hotmailu nebo jakéhokoliv jiného webmailu, který znáte??? U většiny z nich je v „podmínkách užívání“ napsáno, že tyto údaje k obchodním účelům nebudou využity. Bezva. V podmínkách užívání GMailu je napsáno přesně totéž a obsahy žádných mailů se do žádné „komerční databáze“ neukládají. (Paranoikové tomu nemusí věřit, ale ti tomu nemusí věřit ani na Hotmailu.) Na pravém okraji stránky jsou generovány malinké komerční textové odkazy na základě čtených mailů, přesně stejné, jako znáte z vyhledávání v Google Search – proti kterému, pokud vím, ÚOOÚ nic nenamítal.

Druhá námitka ÚOOÚ se týká toho, že: „Zarážející podle ní [mluvčí ÚOOÚ] je i to, že pokud uživatel nebude moci emaily mazat a pokud s Google ukončí smlouvu, uložené informace zůstanou uchovány.“ První část věty už není pravdivá a druhá nebyla pravdivá nikdy. A když uvážím, že se celé „varování“ týká projektu, který je ve fázi betatestování a neustálých změn a ještě dlouho v té fázi bude, připadá mi to jako pokus ÚOOÚ o vlastní zviditelnění, místo aby se pokoušeli něco dělat s tím, že mi někdo pořád nabízí emailem „Z diktátů samé jedničky“.

V tomtéž článku si pak ještě dělá PR ředitel Centrum.cz, který by „nikdy takto uživatele neomezoval“, což ne zcela chápu, protože reklamu na Centru stále vidím a je mnohem vlezlejší než na GMailu. A pokud za „omezování“ považuje nemožnost mazání mailů, pak nechápe princip GMailu, který ovšem chápe málokdo, kdo si ho nevyzkoušel, a nechápal jsem ho původně ani já. Gmail totiž opravdu má zásadně jinou filosofii než všechny dosavadní emailové aplikace, ať už ve vašem počítači nebo online. Zprvu mi opravdu vadilo, že přesunutí mailu do koše a jeho smazání vyžaduje několik kliků a nemá (na rozdíl od většiny ostatních funkcí) klávesovou zkratku. Až po pár týdnech práce (a po přečtení FAQ) jsem si osvojil, jak fungují „Labels“, „Stars“, „Conversations“ a především „Search“, a používám teď GMail jako svou hlavní poštovní aplikaci (a to i přesto, že mailuji většinou z domova, tudíž nevyužívám základní výhodu „mailuj odkudkoliv“). Pak teprve mi došlo, že oněch 1000 MB není nějaký reklamní trik, ale základní předpoklad pro to, aby GMail mohl fungovat způsobem, jakým funguje. A aby takto fungoval, není nutno se kvůli tomu vzdávat své současné emailové adresy, pokud ovšem máte možnost z ní emaily přesměrovávat, viz následující krátké vysvětlení: Můj primární email stále zůstává fuka@fuxoft.cz. Ovšem na fuxoft.cz si nastavím, aby se mi všechno přeposílalo na fuxoft@gmail.com. A v GMailu si nastavíme, aby u všech mnou odesílaných mailů byla hlavička „Reply-To: fuka@fuxoft.cz“. Problém vyřešen, a kdyby Google náhodou zkrachovalo, nic se neděje…

EBF16

Pokud si chcete tento mega email bez virů a spamů sami vyzkoušet, máte možnost! Protože jsem ikona IT, mohu na GMail pozvat jednoho (možná i více) z vás a připravil jsem za tímto účelem pro vás malou literární soutěž. Pozvání na GMail vyhraje ten z vás, komu se v Názorech této glosy podaří mne nejlépe urazit. Pokud chcete vyhrát, musíte samozřejmě uvést platný email, jinak vám to pozvání nemohu zaslat.

Nevyhrajete něčí existující GMail účet, ale možnost založit si svůj vlastní, nový, s libovolným jménem (pokud už nebude obsazeno, pochopitelně). Uzávěrka soutěže bude tuto středu. Soutěže se nesmí zúčastnit mí psi a profesionální bloggeři.

81 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 12. 2004 14:58

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »