Hlavní navigace

Názor k článku Učitele si žák může vychutnat i jinak, než připínáčkem na židli od 666 - Tak zase po pravdě dneska je takový přetlak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 5. 2012 8:36

    666 (neregistrovaný)

    Tak zase po pravdě dneska je takový přetlak informací, že hodnotu má opravdu jenom ta, která mi k něčemu bude. Se všeobecným vzděláním, kdy žák ví od všeho něco, ale nic pořádně, má podstatně menší uplatnění, než když má spousty znalostí v konkrétním oboru. Nemyslím, že "k čemu mi to bude" se ptají jenom dnešní děti, osobně jsem taky nikdy nechápal, k čemu mi třeba na technickém oboru bude občanská nauka a další bullshit nesouvisející s tím, co mě zajímá. Další věc je přístup k výuce. Třeba u takového dějepisu by se dalo říct, že znát svoje dějiny má význam, ale určitě ne ve formě "sice ti to v životě k ničemu nebude, ale buď se nazpaměť nadrtíš tisíc letopočtů, nebo poletíš" - to je podle mě špatný přístup, pro technicky zaměřené žáky už tak nezáživný předmět to dělá ještě nezajímavějším. A dalo by se pokračovat. Tím samozřejmě neomlouvám chování dětí - když to evidentě přepískne, tak ať mu tu facku učitel klidně dá a já mu pak ještě jednu přidám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).