Teď to ženou výš. A rovnou do kongresu. Otevřený dopis (celé znění třeba zde) podepsaly hvězdy světových pódií jako třeba Paul McCartney, Taylor Swift nebo irští U2.
Výzvu podporují i velké vydavatelské domy jako BMI, Sony Music nebo Universal Music Group. Celá akce má být opepřena kampaní na stránkách politického zpravodajství serverů Politico a The Hill. Informoval o tom server Techcrunch.
Problém je v tom, že podle umělců umožňuje videoserver vydělávat na videu i lidem, kteří nemají s jejich písničkami nic společného. Zákon s názvem „Digital Millennium Copyright Act“ tak nefunguje. Google ale naopak tvrdí, že vyvinul nástroj, který naopak našel nelicencovaný obsah za víc než tři miliardy dolarů.
YouTube loni na podzim rozjel aplikaci Music. Ta je zdarma, ale platí se konzumací reklamy. Streamovaná muzika je na vzestupu a postupně přebírá vládu nad trhem digitální hudby. Brzy na trh vstoupí i Amazon se svou vlastní službou.
Podle posledních čísel asociace RIAA vzrostly loni příjmy ze streamingu hudby o deset procentních bodů a tvoří už 34 % koláče hudební scény. Zároveň tak streaming poprvé těsně předstihl stahovanou hudbu.
Podle RIAA spotřeba hudby raketově stoupá, ale to se neodráží na příjmech autorů. Hudební průmysl si bude muset zvyknout na změnu podmínek. Tedy hlavně na to, že opakované prodávání již prodaného není možné, například.