Že se stane něco s vašim odběratelem, ať už jeho vinou nebo ne, to je riziko podnikání. Ale že celý váš byznys stojí pouze na jednom odběrateli, to je řekl bych až hloupé podnikání s extrémním rizikem, které se prostě málokdy v dlouhodobém horizontu vyplatí a které jste měli řešit už dávno.
Dobrý den,
náš byznys nestojí na jednom odběrateli. Souhlasím s Vámi, že pokud by tomu tak bylo, bylo by to rizikové.
Závislosti odběratel - dodavatel ale existují a existovat budou.
Pro projekty tohoto typu je k dispozici vždy dedikovaný a sehraný tým vývojářů, specialistů na databáze, infrastrukturu, bezpečnost. Spolupráce je dlouhodobá a jsou ošetřena rizika, u kterých se předpokládá, že by mohla reálně nastat. Věřím, že nebude problém dosavadní zkušenosti uplatnit na jiném projektu, výpadek ze dne na den je ale samozřejmě problém.
Hezký den, Zuzana Szabó
U servisních organizací je to naprosto běžná situace. O kontrakty se soutěží a obvykle jsou na dva roky až pět let. Když zákazník kontrakt neobnoví, tak se obvykle celá pobočka zavře a ti malí zákazníci se převedou jinam.
Výjimkou jsou pak až hodně velké firmy jako Foxconn. Ale i tam když vyprší kontrakt tak klidně desítky lidí dostanou výpověď pro nadbytečnost.
Hehe. Pracoval jsem postupně ve dvou firmách. Každá měla svého klíčového jediného odběratele. Obě věděly, že je to problém, obě se s tím snažily něco dělat, ani jedné z nich se to moc nedařilo, protože jen z toho jednoho jediného odběratele reálně tekly prachy a ostatní aktivity byly ztrátové nebo nevýznamné.
Ono se to snadno říká a těžko dělá.
Obě firmy na to ovšem nakonec málem dojely.