Hlavní navigace

UPC převádí dvě třetiny klientů na nové tarify. Může to znamenat i zdražení

 Autor: UPC
David Slížek 9. 12. 2015

Kabelový operátor převádí zákazníky se staršími balíčky na nové. Automaticky nabízí vyšší rychlosti internetu, které ovšem mohou vyjít dráž.

„Nemusíte se o nic starat, Balíček Internet 240+ s Horizon Komfort+ Vám automaticky aktivujeme. Z důvodu změny služby bude Vaše měsíční vyúčtování navýšeno o 51 Kč. Vaši původní službu nebude z důvodu ukončení jejího poskytování možné od 1.2.2016 nadále využívat.“

Podobné zprávy v těchto dnech nacházejí v zákaznické sekci MojeUPC stovky tisíc zákazníků operátora, kteří dosud využívali některý ze starších balíčků internetového připojení a kabelové televize.

UPC v září představila nové tarify a s těmi starými teď chce úplně skoncovat. Není to přitom žádná maličkost - na nové tarify bude postupně převádět celé dvě třetiny svých zákazníků. „Původně tito zákazníci využívali téměř 5000 různých kombinací tarifů a balíčků,“ vysvětluje mluvčí UPC David Frodl. Převod zákazníků na nové tarify bude podle něj probíhat od 15. ledna do 1. února.

Zda se vás změna týká, se teď dozvíte hlavně v zákaznické sekci webu UPC. Operátor se klienty chystá informaci předat i dalšími způsoby. „O změně zákazníky podrobně informujeme minimálně měsíc předem v dopise nebo emailem podle toho, jakým způsobem od nás dostávají vyúčtování za své služby,“ slibuje Frodl. Vyplatí se ale nečekat a zkontrolovat si, zda na vás zpráva už nečeká v MojeUPC. 

Vyšší cena

Firma klientům nabízí automatický přechod na tarif, který je obvykle na podobné cenové úrovni jako ten předchozí. „Pro příklad lze uvést, že pokud zákazník využíval TV tarif Klasik a 40 Mb/s internet, pak jej převádíme na tarif Klasik a 100 Mbit/s internet,“ vysvětluje Frodl.

V praxi to samozřejmě znamená, že vám UPC obvykle nabídne balíček s vyššími rychlostmi, za který ovšem zaplatíte o něco více než za ten předchozí. Počítá se tu zřejmě s tím, že většina zákazníků navýšení o v průměru desetikoruny měsíčně odsouhlasí.

Byť to může vypadat, že zákazník nemá na výběr a musí s automatickým převedením tarifu souhlasit, opak je pravdou. Pokud se zákazníkovi nabídka nelíbí, má dvě možnosti: může UPC kontaktovat s žádostí o přechod na jiný (například levnější) tarif, nebo může smlouvu bez sankce ukončit. 

Podle Frodla byste v takovém případě neměli doplácet ani vyčerpané věrnostní zvýhodnění: „Pokud se klient rozhodne, že naše nové služby nechce dál využívat, nebudeme v takových případech doúčtovávat věrnostní slevy,“ říká mluvčí. 

O odstoupení od smlouvy ovšem musí zákazník operátora uvědomit písemně - UPC přitom doporučuje napsat nejpozději den před nabytím účinnosti změny, aby byla žádost schopná technicky zpracovat. „V tomto případě je třeba zaslat dopis s vlastnoručním podpisem a jako důvod ukončení uvést, zda nesouhlasíte se změnou Všeobecných podmínek nebo se změnou služeb,“ upozorňuje na webu UPC

Otázkou zůstává, zda má operátor vůbec právo jednostranně zákazníkům tarif změnit. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) se postupem UPC na základě stížností zákazníků zabývá. Jak Lupě potvrdil mluvčí Martin Drtina, pokud zákazníci mají jakékoli pochybnosti, neměli by čekat na rozhodnutí úřadu, ale měli by změnu u operátora bez odkladu sami reklamovat:

„ČTÚ eviduje celou řadu stížností zákazníků UPC v souvislosti s oznámenou změnou smluvních podmínek a touto záležitostí se intenzivně zabývá. Pro zachování práv účastníků doporučuje v zákonných lhůtách důsledně reklamovat každé vyúčtování, o kterém je klient přesvědčen, že bylo vystaveno v rozporu s platnou smlouvou. Pokud s reklamací zákazník neuspěje, má možnost se na ČTÚ obrátit v námitkovém řízení,“ říká mluvčí.

Pozor na modemy

Přechod na tarif s vyšší rychlostí připojení může mít ještě jeden háček: starší modem nemusí rychlejší internet zvládat. „Zákazníci, kteří od nás mají modem pronajatý a původní zařízení vyšší rychlosti neumí zpracovat, nás mohou kontaktovat a modem jim bezplatně vyměníme za nový,“ ujišťuje Frodl. 

„Pokud má zákazník modem koupený, pak jej nadále může využívat s tím, že rychlost bude reflektovat možnosti daného modemu, případně si od nás může nový modem pronajmout nebo zakoupit nový,“ dodává.

Stávajícím zákazníkům UPC nabízí přechod i na speciální balíček Internet 240+ s Horizon Komfort+. „Jde o nový balíček určený pro naše dlouhodobé zákazníky, kterým jsme chtěli nabídnout dvojnásobnou rychlost internetu, který je uveden v ceníku platném od 15.1.2016. Balíček odpovídá, jak z názvu vyplývá, jednotlivým službám Internet 240 a TV tarif Komfort se 100 programy (z toho 37 v HD). Navíc zákazník oproti původní službě získá videotéku My Prime a mobilní televizi Horizon Go,“ vysvětluje na dotaz Frodl.

Změna podmínek

Převod na nové tarify není jedinou změnou, kterou si UPC na konec roku nachystalo. Od 15. ledna 2016 mění také Všeobecné podmínky (PDF), Specifikace služeb (PDF) a upravuje ceník (PDF).

V podmínkách například UPC přidala dva důvody, proč může odstoupit od smlouvy se zákazníkem: pokud je s ním zahájeno insolvenční řízení, nebo pokud „…užíváte Službu způsobem, který negativně ovlivňuje provoz sítě či jakékoli její části, nebo kvalitu Služeb poskytovaných jiným účastníkům“.

WT100

V podmínkách je také nově uvedeno, že zákazník může od smlouvy odstoupit do 14 dnů, pokud ji uzavíral na dálku – například po telefonu nebo přes internet. Stejná lhůta platí pro zrušení na dálku sjednané změny služeb. UPC změnilo také podmínky vracení modemů po ukončení smlouvy – nově bude lhůta prodloužena ze sedmi na čtrnáct dnů. 

Další informace o změnách podmínek najdete na této stránce. Také změna podmínek je důvodem, aby zákazník, který s novinkami nesouhlasí, mohl odstoupit od smlouvy bez sankcí (ke dni, kdy nabývá platnosti – tedy k 15. lednu 2016).

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

DigiZone.cz: Ultra HD v praxi a v Portugalsku

Ultra HD v praxi a v Portugalsku

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní