Hlavní navigace

UPC se chce svézt na startupech. V porotě soutěže bude i ministr Mládek

9. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Po Nápadu roku a Rozjezdech je tu další soutěž pro inovativní firmy. Tentokrát ji ale nezaštítil operátor, ale UPC a ministerstvo průmyslu.

Půl milionu korun, mediální pozornost a kontakty. Soutěž Ignite má podporovat malé a střední inovativní firmy. „Takové firmy v Česku tvoří 60 procent tuzemské zaměstnanosti a zároveň víc něž polovinu přidané hodnoty,“ vysvětluje důvody svého účinkování v porotě ministr průmyslu Jan Mládek

Do soutěže, rozjeté divizí UPC Business, se mohou hlásit firmy, které si o sobě myslí, že mají inovativní a realizovatelný nápad. Podobně jako u konkurenčních soutěží bude do výběru a hlasování o účastnících zapojena i veřejnost na Facebooku. Ve finále by se pak měla objevit pětice firem vybraných porotou a pětice, která vzejde z facebookového hlasování. 

V porotě zasedne kromě ministra průmyslu i ekonom Aleš Michl, bývalá ministryně informatiky Dana Bérová, šéfka Wayry Jarmila Plachá nebo publicista a vydavatel Petr Koubský. Celému rozhodovacímu týmu šéfuje Daniel Vávra z Warhorse. 

„Je iluzí si myslet, že ekonomiku zachrání jedna firma nebo že něco vymyslí na ministerstvu. Budoucnost je v nápadech, a proto chceme novým inovacím pomoci,“ komentoval svou účast Michl.

Vzhledem k výši odměn (500 tisíc pro tři vítěze) bude největším benefitem medializace soutěžících a nové kontakty. To zafungovalo v Polsku, kde už má UPC za sebou dva ročníky. „Pomohlo nám to zviditelnit náš produkt už během soutěže. Peníze nám zaplatí účast na důležitém veletrhu,“ tvrdí Daniel Skutela z Leia Display System. 

Pro startupy by mohlo být zajímavé i to, že firmy v soutěži budou sledovat i lidé z Liberty Global Ventures, investičního fondu provozovatele tuzemské pobočky UPC.  

Nápad roku

Konkurenční Nápad roku nabízí po sedmi letech fungování vítězům pobyt v americkém Silicon Valley a účast na konferenci TechCrunch Disrupt v San Franciscu. Největší problém jsou podle pořadatelů základní, především byznysové, znalosti mladých firem.

“Z našich průzkumů vyplývá, že mezi hlavní důvody ukončení mladých podnikatelských projektů patří především nedostatečně zpracovaný nebo zcela chybějící finanční plán, nesprávné nastavení příjmového modelu či nedostatek zkušeností,“ říká zakladatel Vodafone Nápadu roku Martin Kešner.

BRAND24

Podle Kešnerova posledního průzkumu zatím stále funguje 71 % projektů, které soutěží během posledních sedmi let prošly. Ty neúspěšné označují za nejčastější důvod svého krachu nedostatek kapitálu.

Přihlášky do osmého ročníku Nápadu roku jsou otevřeny až do května. Nad projekty bude kroužit i investoři z J&T Ventures fondu, kteří se letos pustili do prvních investic

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).