Hlavní navigace

UPC se vykresluje spíše jako poskytovatel připojení k Internetu

Jiří Macich ml.

Není to tak dlouho, co společnost UPC deklarovala, že se chce profilovat nejen jako kabelový operátor, ale především jako komplexní telekomunikační poskytovatel. Z výsledků hospodaření za třetí čtvrtletí letošního roku je evidentní, že se posiluje pozice UPC v oblasti poskytování připojení k Internetu. Naopak ovšem UPC oslabuje svou pozici v oblasti zajišťování televizních služeb. Zájem o televizní služby UPC v tuzemsku klesá už čtvrtý kvartál za sebou. Ve třetím čtvrtletí letošního roku…

Není to tak dlouho, co společnost UPC deklarovala, že se chce profilovat nejen jako kabelový operátor, ale především jako komplexní telekomunikační poskytovatel. Z výsledků hospodaření za třetí čtvrtletí letošního roku je evidentní, že se posiluje pozice UPC v oblasti poskytování připojení k Internetu. Naopak ovšem UPC oslabuje svou pozici v oblasti zajišťování televizních služeb. Zájem o televizní služby UPC v tuzemsku klesá už čtvrtý kvartál za sebou. Ve třetím čtvrtletí letošního roku využívalo televizních služeb UPC, tedy analogové a digitální kabelové televize a satelitní televize, celkem 640 700 zákazníků. To je o jedenáct tisíc zákazníků méně než ve druhém letošním čtvrtletí. Meziročně jde o pokles o 35 100 zákazníků.

Naopak zákazníků odebírajících od UPC službu pro připojení k Internetu nebo využívajících pevné telefonní linky přibývá již několik kvartálů za sebou. Mezi druhým a třetím čtvrtletím letošního roku přibylo 10 100 klientů internetového připojení a 7 300 zákazníků s pevným telefonem od UPC. Připojení k Internetu je druhou nejvyužívanější službou UPC v České republice. Ke konci třetího kvartálu ji využívalo 344 900 zákazníků, zatímco nejvyužívanější služba, digitální kabelová televize, měla 361 600 klientů. Počty zákazníků využívajících internetové připojení od UPC rostou rychleji, než počet abonentů digitální kabelové televize. Dá se tedy očekávat, že v nejbližších měsících počet zákazníků s připojením k Internetu převýší počet zákazníků digitální kabelové televize od této firmy. (DigiZone.cz)

Našli jste v článku chybu?
10. 11. 2009 11:03
Jirka (neregistrovaný)
Já jsem tu kvalitu viděl, na nové LCD televizi. Vypadalo to šílěně, kvalita byla mnohem horší, než u DVB-T signálu.
9. 11. 2009 17:19
No, to není tak jasné. Abyste došel k tomuto závěru, musel byste zanalyzovat pohyby abonentů u všech velkých poskytovatelů televize a připojení. Klidně je možné, že si zkrátka abonenti televizních služeb UPC našli jiného poskytovatele televizních služeb.