Unie podnikových právníků varuje před laxním přístupem k datovým schránkám

Unie podnikových právníků, což je občanské sdružení, které má nahradit absentující profesní komoru podnikových právníků v České republice, varuje před laxním přístupem k datovým schránkám. Právní oddělení v českých firmách prý stále řeší situace, kdy nezkušenost a neznalost principů elektronické komunikace zaměstnanců orgánů veřejné moci i soukromého sektoru mohou v konečném důsledku podniky výrazně poškodit. V současné době je toto téma mezi podnikovými právníky velice živé, neboť jejich…

Unie podnikových právníků, což je občanské sdružení, které má nahradit absentující profesní komoru podnikových právníků v České republice, varuje před laxním přístupem k datovým schránkám. Právní oddělení v českých firmách prý stále řeší situace, kdy nezkušenost a neznalost principů elektronické komunikace zaměstnanců orgánů veřejné moci i soukromého sektoru mohou v konečném důsledku podniky výrazně poškodit. V současné době je toto téma mezi podnikovými právníky velice živé, neboť jejich zaměstnavatelé jsou v drtivé většině osoby, které mají ze zákona datovou schránku zřízenou. Nově zavedený revoluční institut doručování tak s sebou přináší nejen problémy technického charakteru, ale především obavy z důsledků jejich nesprávného používání, tvrdí Ondřej Běhal z Unie podnikových právníků.

Od zahájení provozu datových schránek se setkáváme s případy, které do budoucna mohou způsobit právní nejistotu například v exekučních řízeních. Právě takové nedostatky náležitostí datových zpráv, jako je chybějící elektronický podpis, mohou způsobit, že se rozhodnutí stane nevykonatelným. Firmám tak mohou hrozit i milionové škody, dodává Marie Brejchová, prezidentka Unie podnikových právníků. Datové schránky byly formálně spuštěny již k 1. červenci 2009, ovšem za ostrý start bývá udáváno datum 1. listopadu 2009, od kdy se např. pro firmy stalo využívání datových schránek povinné. V praxi se jako problém ukazuje špatný výběr příjemců ze strany strany úřadů a otazníky se vznášely a vznášejí i nad autorizovanou konverzi dokumentů. (Tisková zpráva)

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»