Úřad vlády počítá s 2 500 Kč měsíčně na měření návštěvnosti, které by zvládl sám

Po upomínce a týdnu čekání jsme získali odpovědi Úřadu vlády týkající se kritizovaného výběrového řízení na dodavatele měření a analýzy návštěvnosti Vlada.cz. Proč nemůže měřit návštěvnost webu s dvěma tisíci denními návštěvníky vlastními silami, Úřad vlády nevysvětlil.

Úřad vlády v pondělí 6. srpna v 16:00 odpověděl na dotazy z 31. července týkající se výběrového řízení na dodavatele měření a analýzy návštěvnosti Vlada.cz (viz Úřad vlády hledá „měřiče“ návštěvnosti vlada.cz, přijde o Yahoo Web Analytics).

Odpověď potvrdila, že stávajícím dodavatelem měření a analýz byla společnost eMerite. Ta měření (pomocí Yahoo Web Analytics) a roční analýzy vypracovávala za částku 3 167 Kč (bez DPH) měsíčně. Co se nového měření týče, uvedl Úřad vlády, že měsíčně počítá s částkou 2 500 Kč „na tato měření“.

Úřad vlády také potvrdil, že výběrové řízení bylo nutné vypsat, protože k 31. srpnu 2012 končí Yahoo Web Analytics. „O tomto faktu jsme se dozvěděli na konci června 2012. Poté jsme zahájili průzkum, jaké jsou možnosti a co nástroje pro měření návštěvnosti a webovou analytiku umožňují. Na základě toho jsme vypsali výběrové řízení na vlastnosti, nikoli na konkrétní nástroj, který se má pro měření využívat,“ uvedl Úřad vlády v odpovědi.

Zajímalo nás také, jaký je důvod vypisovat výběrové řízení na něco, co si může Úřad vlády zajistit vlastními silami při použití Google Analytics. Odpověď na tuto otázku zní:

UX16

Předmětem zadávacího řízení není jen nasazení a zajištění vlastního měření, ale také analytické zpracování výstupu z měření. Vlastní nasazení měřících kódů se týká několika serverů s různými technologiemi na doméně vlada.cz (http://www.vlada.cz, reformní web http://icv.vlada.cz, dokumenty pro jednání vlády a usnesení vlády http://icm.vlada.cz, knihovna připravované legislativy http://eklep.vlada.cz, ISAP http://isap.vlada.cz atd.). Za tohoto stavu se zadání veřejné zakázky jeví jako nejlepší možný způsob pro zajištění požadované služby.

Chtěli jsme také vědět, jak se Úřad vlády dívá na podezření, že podmínky výběrového řízení jsou napsány tak, že je možné snáze vybrat jednoho konkrétního „správného výherce“ (například podmínka certifikace a požadované vlastnosti). Úřad vlády to komentuje takto:

Výběrové řízení předem jasného vítěze nemá. Nutným podmínkám vyhovuje minimálně několik dostupných nástrojů a firem. Navíc tím, že jsou specifikovány konkrétní vlastnosti a nikoli služba či software, je možné, aby se výběrového řízení zúčastnili zájemci s různými nástroji pro měření. Větší část technických požadavků, které jsou uvedeny ve výzvě, jsou nepovinné, hlavním kritériem je nabídnutá cena, která v hodnocení tvoří 60 %.

Připomeňme, že Úřad vlády za čtyři roky vyplatí, podle vlastního tvrzení, částku 120 tisíc korun (bez DPH) za měření návštěvnosti webu, který má návštěvnost zhruba 2 tisíce návštěvníků denně. A stále tak zůstává otázkou, jestli jde o zodpovědně a efektivně vynaloženou částku. Jednorázové nastavení s každoroční kontrolou by stále přišlo na řádově nižší částku.

24 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 8. 2012 18:50
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »