Ze je firma v insolvenci vubec neznamena, ze nebude resit reklamace ... dokonce i pokud ukonci cinnost je povina reklamace resit, pripadne zverejnit jinou firmu, ktera to bude delat za ni.
Maly priklad - Monima prevedla povinost reseni reklamaci na Mironet.
Poznamka pod carou ...
Majitel Mironetu si zjevne neuvedomil, ze na takto resene reklamace se nahlizi presne stejne jako kdyby Mironet to zbozi primo prodal => ma presne stejne povinosti.
Nijak. Obchod nemá přístup ke svému majetku ani financím, takže vám nemůže vrátit peníze nebo dát jiné zboží. Pokud u nich už máte zboží na reklamaci, tak je teď někde zamčené ve skladech a v lepším případě se k vám po delším čase vrátí. Finančák reklamace řešit nebude, nemá povinnost se tím zabývat. V podstatě jste v pytli, protože se můžete přihlásit mezi věřitele, ale vzhledem k tomu, že hotovost odsaje stát, zboží po měsících skladování ztratí nemalou část ceny a kdo ví, jak dopadne dražba, tak můžete leda tak doufat, že se na vás dostane aspoň zlomek Vaší pohledávky. Jinak řečeno - pokud jde o reklamaci zboží dejme tomu za 5 tisíc, tak bych se na to vykašlal, protože člověk stráví plno času přípravou podkladů, posíláním dokladů, jednáním, případně bude i platit právní služby (aby správce pohledávku nezamítl kvůli formální chybě) a nakonec ze svých 5 tisíc dostane 50 korun...
BTW, a samozřejmě v případě úpadku firmy existuje konkrétní lhůta k přihlášení pohledávek. Pokud se Vám zakoupené zboží pokazí sice v záruce, ale po uplynutí této lhůty, tak se Vám konkursní správce vysměje a nedostanete vůbec nic.
Az na to, ze insolvencni spravce nic nevoli. O zpusobu reseni rozhoduji veritele, spravce jej jen musi realizovat.
Nadto ani to, ze nekdo poda navrh na insolvenci jeste neznamena, ze insolvence bude vyhlasena.
Mimochodem "Proto je nutné se za účelem řešení reklamací obracet přímo na správce daně." svedci o naprostem pravnim bezvedomi majitelu/provozovatelu.
Věřitelé rozhodují nějaký high level tj. restrukturalizace vs rozprodej, o nějakých jednotlivostech už pak ne...
Jinak myslím že snaha o posílání reklamací na finančák je spíš takový pokus o vendetku stylu "vy jste mi to zavřeli tak já vám tam naposílám nasrané zákazníky" činěnou za plného právního vědomí :)