USA povolily internetovým firmám zveřejnit počty žádostí z NSA

Jak ovšem ukazují čísla zveřejněná firmou Apple, výsledkem jsou nekonkrétní a z hlediska veřejnosti v podstatě bezcenné a nic neříkající údaje.

Apple dostal v prvních šesti měsících loňského roku od vládních agentur 0 – 249 žádostí o informace, které se týkaly 0 – 249 uživatelských účtů, zveřejnila firma (PDF)

A to je tak vše, co se poté, co americká vláda uvolnila pravidla pro zveřejňování těchto údajů velkými internetovými firmami, dozvíte. Součástí uvedených tajných žádostí jsou požadavky všech vládních agentur, včetně NSA. Víc se toho ostatně ani čekat nedalo – práce výzvědných služeb je tajná všude na světě. 

Americké úřady nastavily pro publikování dat poměrně přísná pravidla (najdete je zde – PDF). Firmy mohou údaje o státních žádostech podle legislativy FISA (upravuje žádosti výzvědných služeb) publikovat každých šest měsíců, vždy jen za období s půlročním zpožděním (proto Apple zveřejnil jen data z první půlky loňského roku).

Počty žádostí a počty účtů, kterých se týkaly, mohou společnosti zveřejnit pouze v sumách po tisících (tedy například 1 – 1000). Dosud přitom firmy mohly podobným způsobem zveřejňovat pouze počty tzv. National Security Letters, což je jiný typ tajného příkazu, používaný například také FBI.

EBF16

Internetové společnosti mohou využít také druhou možnost a publikovat pouze číslo, které všechny vládní žádosti sčítá (reprezentuje tedy NSL a FISA dohromady). Taková čísla může publikovat v sumách po 250. Právě k této variantě se okamžitě po uvolnění pravidel přiklonil Apple.

Ústupek amerických úřadů měl zatím jeden hlavní důsledek: pět velkých technologických firem (Google, Microsoft, Yahoo, Facebook, LinkedIn) stáhlo žaloby, kterými chtěly zveřejňovat podrobnější informace o žádostech u soudu.

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »