Myslím, že jediné, co může opravdu ROZHYBAT telekomunikační trh je JÍT ke konkurenci! A teď mám na mysli právě to VoIP - stačí si do telefonu nahrát klienta (nebo použít vestavěného) a můžete volat na mobily za cca 1,5Kč a na pevné za 0,5Kč s tarifikací 1+1. Navíc řada VoIP operátorů nabízí i odesílání Vašeho GSM CLIP - takže to znamená, že když používáte v telefonu SIM s číslem 602111222 a budete volat např. přes WiFi s VoIP, tak volanému se normálně zobrazí Vaše číslo 602111222, takže ani nepozná, že nevoláte přes klasického operátora!
Navíc hovory VoIP operátor >> VoIP operátor máte zdarma! A nevím jak Vy ostatní, ale já mám třeba dobrých 95% hovorů v místech, kde je signál WiFi (v kanceláři, doma, u přítelkyně, u rodiny, v restauraci, na náměstí v centru...) a odkázaný pouze na GSM síť jsem jedině, když jedu na výlet do přírody nebo opravdu jen výjimečně!
Navíc VoIP klienti jsou velice inteligentní a v případě, kdy jste v signálu WiFi nebo pokud jste připojeni trvale (např. přes 3G), tak Vám automaticky nabízí volání přes VoIP jako prioritní.
Osobně bych průměrnému uživateli doporučoval, koupit si SmartPhone s WiFi, nahrát si tam VoIP klienta a zprovoznit ho a pořídit si některý z "paušálů za 0,- Kč" nebo předplacenou kartu - vše řešit přes VoIP a GSM využívat jen opravdu výjimečně!
Takže mnohem více než PROTESTY pomůže najít jiné řešení. A mobilní VoIP je právě to řešení! :-) Nebojte, když operátorům klesne ARPU díky mobilnímu VoIP z 450 Kč na 100 Kč, tak sami přijdou s úžasnou veřejnou nabídkou s tisíci minutami a SMS za pár šupů :-)
Neměl jsem sice možnost posoudit zadávací dokumentaci zakázky, nicméně přesto soudím, že hlavní příčina neúspěchu akce bude spočívat právě v ní - ať už z hlediska technických, tak i právních podmínek. Ono totiž udělat aukci není až tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá :-)
cca 100 telefonu po cca 300Kc (tedy zadny "giganticky" zakaznik) - vsechny ty telefony maji +- parametry maximalnich dostupnych tarifu (radove tisicku minut + hromady SMS + data ). Prakticky se jeste nikdy nikomu nepovedlo prelizt predplaceny minuty, a kdyby je prelez, tak tam sou tak smesny ceny ze minutu, ze to stejne nijak zvlast fakturu neovlivni.
Presny cisla nevim, nemam to na starosti, ale vim jedno - kdyz se dala poptavka na vsechny operatory, tak se zatracene snazili podlizt konkurenci ;D.
Samo je to vsechno na "jednu" fakturu - oni posilaj kazdej foun na zvlastnim papire ....
Nechápu tu investici v řádu tisíců? SmartPhone nebo mobil s vestavěným SIP klientem má dnes 50% populace a když si budete kupovat nový, tak mobil bez operačního systému a WiFi prostě neberte (stejně už se jich moc nedělá).
Jinak WiFi síť doma má téměř každý kvůli notebookům...
--
A co se týče kvality Internetu, tak bohatě stačí 128/128 Kbit/s a nějaká rozumná latence, jitter a malá ztrátovost (což splňuje valná většina přípojek). Já sám to používám a nemám problém :-)
I kdyby to měl tedy někdo strach používat na veřejných WiFi hotspotech, tak minimálně doma si každý může router a AP nakonfigurovat přesně "na míru", nastavit si QoS a nehrozí žádné "zasekávání" nebo "vypadávání" slov - naopak hovor přes VoIP je zvukově mnohem kvalitnější (alespoň se standardním kodekem G.711), protože má větší šířku pásma a větší rozsah než klasický GSM.
I kdyby to mělo šetřit jenom pár hovorů, tak pokud má někdo WiFi a kompatibilní telefon, tak zprovoznění je zdarma, paušál 1,- Kč měsíčně :-). Takže i pokud přes to uděláte JEDEN hovor dlouhý 20 sekund za měsíc, tak už to šetří peníze :-)
Já osobně používám VoIP pro firemní účely - v mobilu i na "pevných linkách". Super je taky detailní výpis hovorů on-line včetně příchozích a nespojených hovorů (prozvonění)!! (zavoláte a hned už to vidíte ve výpisu, žádné "až na konci období"), což Vám normálně žádný operátor nenabídne
Jsem skepticky ke zmene postoje mobilnich operatoru. Nemaji duvod proc menit ceny smerem dolu, jsou to obchodni spolecnosti, neni to neziskovka :) Ja osobne preferuji cestu aplikaci na mobilnim telefonu, ktere omezuji vyuzivani placeny sluzeb, prvni prakticka vlastkovka jsou aplikace typu WhatsApp (dostupna pro iPhone, Android, Nokie a BB) - aspon uz neplatim za smsky operatorovi, zakladni datovy pausal ma v soucasne dobe skoro kazdy. Lupa by se mohla teto forme komunikace mozna vice venovat, je to urcite jistejsi zpusob jak si snizit vyuctovani u mobilniho operatora, nez nekde kricet ze chci slevu, kterou me nikdo neda :)
Tech faktoru bude asi jeste vic nez latence a jitter, nejsem odbornik, ale ze zkusenosti vim (vyzkousel jsem SIP jak pod Androidem tak iOS), ze bezdratove pripojeni nenabizi stabilni pripojeni vhodne pro telefonovani. Netvrdim, ze Wifi jako takove nemuze byt kvalitni spoj, jako pevne spojeni funguje za jinych podminek. Obecne se setkavam, ze po prepnuti na 3G se zhorsi prijem signalu nez v siti s EDGE. Nevim cim to je, ale tam kde se pohybuji jsem tento faktor zaznamenal s pravidelnosti. Jinak v soucasnosti pouzivam Softphone Acrobits pro iOS s VOX 802. Pro hovory ze zahranici z hotelove wifi se da dovolat, ale jak rikam pro praci to moc neni.
Podle informací, které mám, tak to zatím nabízí jen Voocall http://www.voocall.cz/ - (ceny píšu s DPH) - platíte jen paušál 1,20 Kč za nonGEO číslo (910xxxxxx) měsíčně a v rámci něj operátor přenáší i Vaše GSM CLIP u odchozích hovorů (např. 602111222), hovor na mobil stojí 1,5 Kč a na pevnou 0,66Kč. Služby se platí formou předplaceného kreditu...
Takže když někomu voláte zobrazuje se Vaše GSM číslo (např. 602111222), ale když Vám někdo zavolá na 910xxxxxx a má stejného VoIP operátora, tak můžete volat ZDARMA :-).
Tak to máte částečně pravdu, ale stále je to JEDINA alternativa - protože plnohodnotná "konkurence" tu nikdy nebude. Operátoři mají frekvence rozprodané a nelze jim je jenom tak "sebrat", taky mají smlouvy se státem a kdyby jim ČTÚ nařídil např. pustit do svých sítí virtuály, tak to udělat musí, ale hned obratem ruky povedou arbitráž proti ČR a zaplatíme to třeba na zvýšeném DPH, spotřební dani atd. To se ovšem už bude týkat i těch, co vůbec nevolají :-) (Stejně jako jsme zaplatili jiné prohrané arbitráže...).
1) Problém s mobilní komunikací je bohužel způsoben nefunkčním (neumím si představit že nepodplaceným) ČTÚ. Žádný poptávkovým - slevový server (který by byl jen dalším příživníkem v řetězci) tomu z podstaty nepomůže.
2) Sám jsem přesto poptávku zadal, i když spíš kvůli sportovnímu duchu. Ve skutečnosti soukromě i ve firmě jde veškerá komunikace přes VoIP, účtování 1plus1, rozumné sazby kamkoliv, z mobilní komunikace zůstalo torzo v podobě nulových tarifů bez nucené spotřeby a s vcelku akceptovatelnou minutovou cenou, kde těch pár (desítek) korun na kartu nehraje žádnou roli.
Kdybych tedy ten tarif opravdu dostal, tak budu více méně platit zbytečných 220,- Kč měsíčně a budu muset přesunout komunikaci z VoIP zpátky na mobil, SMSky skoro nepoužívám, ten pomalý internet bych použil párkrát za rok jako nouzovku.
Jak jednoduše dosáhnout výrazné slevy na mobilní volání? Stačí aby se pár lidí domluvilo, hodili si svá čísla na jeden zákáznícký účet, nejlépe firemní (skoro každý má v rodině živnostníka). Určitě nebude problém v blízkém okolí najít 10-20 lidí, kteří by do toho šli. Tento počet je už dost velká vyjednávací síla na to, aby se šlo s cenou volné minuty pod 1 Kč i u velice levných tarifů..
Naridit MVO samozrejmne lze a to bez nasledku. Zde totiz existuji prekazdy vstupu do odvetvi a to predevsim ekonomicke a technologicke. Vybudovat dalsi infrastrukturu je nakaldne a i kdyby to slo tak neni kde provozovat protoze chybi volne frekvence kterych neni neomezeny pocet. Proto zde je moznost takovyto trh regulovat, at omezenim vlastnickeho prava (vnutit VO), funkcne separovat (GSM omeraotr by se rozdelil na dve casti - poksyotvatele HW a poksytovatele sluzeb -> poskytovatel HW by chtel prezit a proto by HW pornajimal kde komu) atd...
Jestli mohu provozovateli neurra.cz či někomu podobnému, kdo by se o něco podobného pokoušel, doporučoval bych pozvat na kafe či pivo nějakého obchoďáka od mobilního operátora, který má na starost velké zákazníky - přesně vysvětlí, jaké údaje a v jaké podobě potřebuje znát, aby mohl smlouvat o ceně.
Jo, to mi tak nejak pripomina reklamy z pocatku T-Mobile, tehdy Paegas, jak tam pan chodil volat s mobilem do telefonni budky.
Proto snad mam mobil, abych nemusel resit odkud zrovna volam, ne?
A co se tyce cen, to je skvele reseni prechazet na VOIP, kdyz jak je vidno, v zahranici volaji za podobne ceny i z mobilu a to bez nejakeho smlouvani!
Nastavení CLIP je nyní zdarma v síti VoIP Mikrotech. Stačí doložit "vlastnictví" čísla - elektronickou kopii faktury mobilního operátora. Opsat potvrzující kód z SMS a CLIP je nastaven. Momentálně je možno požádat emailem o toto nastavení. Návody pro nastavení mobilních telefonů pro mobile VoIP naleznete na www.mvoip.cz
přes VoIP (3G, WiFi) se zachováním mobilního čísla jsme spustli před několika dny. Ceny jsme den po spuštění nakonec nastavili prakticky "za náklady" hlavne proto, aby měli lidé alespon nejakou možnost volat z mobilu levneji a měli alternativu k praktikám mobilních operátorů. Puvodně se melo jednat o alespon trochu ziskový projekt, aktuální dění mě ale přesvědčilo, že to nasměřujeme trochu jiným směrem.
volani pres 3G je uplne v pohode a pokryti 3G je vice nez 5% populace. samozrejme pokud nebydlite nekde na vesnici. ale tam take za par mesicu mozna bude (sic!). zkuste www.voocall.cz, je tam kredit zdarma na vyzkouseni. ac to zni nepravdepodobne, volani pres VoIP pres 3G muze byt mnohdy kvalitnejsi nez volani pres GSM.
novy mobil a 3g ani WiFi k mobilnímu VoIP volání neni třeba viz. zkušenosti tady:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011011607
http://www.telefonujeme.cz/about7528.html
To si opravdu myslíte, že stát si může dělat s cizím majetkem NAPROSTO COKOLIV, bez ohledu na platné smlouvy, zaplacené peníze, mezinárodní dohody a prostě jen tak?
Operátor má frekvenci pronajatou do roku 2020, zaplatil za ni miliardy korun a další miliardy investoval do splnění podmínek přidělení... Ale stát se jenom tak rozhodne, že mu ji v roce 2011 odebere nebo nařídí do jeho sítě přístup "komukoli" a je to pohoda :-).
Tohle šlo možná tak leda za komunistů, ale v demokracii, pokud existuje platná smlouva, tak jenom tak bez následků porušit NEJDE!
--
To máte jako když po revoluci stát prodával NAPROSTO PITOMĚ domy v centru města za směšné částky. Dnes mají hodnoty 100, 150 a některé i více milionů Kč. Myslíte, že je taky legální jenom tak nakráčet a majiteli ho odebrat s vysvětlením: "Ten dům si zabavujeme, protože v roce 1990 jste ho dostal nějak moc levně!" Asi těžko...
a) ja (a 8M dalsich) sem uzavrel se !!!STATEM!!! dohodu, ze budu dlouhodobe ukladat nejake penize a on mi za to poskytne nejakou slevu na danich (nic jineho to neni). Presto tuto smlouvu porusil.
b) uzavrel sem se statem smlouvu, ze mu pujcim na povodne a on mi zlibil, ze mi vyplati nejaky !!!NEDANENY!!! urok, presto urok zdanil.
....
(pismenkna abecedy nestaci)
Neni zadny duvod, aby s operatory zachazel jinak, nehlede ne to, ze frekvence NENI a nikdy NEBYLA majetkem operatoru, a neni nic jednodussiho, nez rict, ze operator, ktery neumozni ke sve siti pristup konkurenci nedostane licenci po expiraci te soucasne.
A pokud chcete priklad, tak se podivejte do USA kde pekne rozdelili "ze zakona" soukromou firmu. M$ nebyl daleko od tehoz.
Dobrý den,
ano Neurra se dostala k šedivému operátorovi. Ale nechápu proč se nedrží základu. Tarif pro neomezené volání v síti byl nabízen za částku 125,- Kč + 600 volných minut za 228,- Kč = 353,- Kč. Pokud chcete výhodný tarif napište na ppm@centrum.cz nabídka platí do 30.9.2011 22:00 hod.
Neurra sice nedošla tam kam úplně přesně chtěla, ale nabídky se chytil i tzv. šedivý operátor. Jde o poskytovatele hlasových i datových služeb, který přeprodává již koupené služby od GSM operátora. Má s ním uzavřenou rámcovou smlouvu a dál v malém počtu ji rozšiřuje většinou mezi své blízké - podnikatele a malé firmy.
Jaký je rozdíl mezi virtuálem a šedivákem?
Virtuál je sám o sobě operátor, ale nevlastní vlastní síť, ale sdílí ji. Operátor který mu síť pronajímá se vším souhlasí. Virtuál dostane vlastní předvolbu +420xxxxxx a je jen na něm jak čísla budou využívána. Operátor jen po virtuálovi pak chce paušální částku.
Šedivák je spíše vnitropodniková síť (VPN), kterou operátor pustí do určitého počtu čísel. O každém číslu chce mít přehled. Šedivák si nemůže dovolit čísla nabízet jak chce, ale když už takový jsou tak služby prodávají o sto šest. Takto to začalo fungovat ve VoIP a proto GSM to nechce povolit. CDMA je otevřená protože se jí nedaří. Být tady ještě NMT technologie možná máme virtuálů už taky přes 50!
Je zde velká diskuze o spojení CDMA a VoIP a volání přes vytáčené spojení pak je možné, že se bude dařit.
Nový operátor by mohlo být UPC.
Ono stačí si vygooglovat jméno pana Radomského:
Neurra PODVODNÍK Tomáš Radomský
http://www.facebook.com/pages/Neurra-PODVODN%C3%8DK-Tom%C3%A1%C5%A1-Radomsk%C3%BD/240648025993427
hromadná poptávka - je principielně naprosto stejná jako stovky již fungujících SLEVOMATŮ. Rozdíl je v tom, že na slevomatech, manageři těchto portálů předem vyjednají s firmami slevy a poptávající vědí do čeho jdou. Bohužel u NEURRA.CZ napřed fiktivně naberou množství lidí, kteří jsopu stále v nejistotě. Dle mého je to tím, že portál vznikl cca před týdnem a nemá managerské zázemí. Rozhodně se nejedná o žádnou novinku na internetu, je to jen NEDODĚLEK klasických slevomatů.
Konkrétně u operátorů měli napřed nasmlouvat JISTÝ tarif ve slevě a potom k tomu přihodit skutečné zájemce. Takhle jak to funguje se tisíce lidí zaregistrují za nějakou vidinou, ale výsledek je nula. A každý další výsledek nula totálně odradí k další spoluporáci jak firmy, tak i poptávající.
Patrik ma pravdu. Hodne lidi nepochopilo princip, ze se poptavaji konkretni podminky a vetsinou se resilo, jesli nelze zvednout pocet SMS, ze dat by mohlo byt vic a rychlejsi, jake budou podminky pri podepisovani smlouvy, jesli lze aktivovat nejake dalsi zvyhodneni, jesli dostanu dotovany mobil atd.
Pro operatora je to znacne necitelne jednani, kdy neni jasne, kolik zakazniku a za jakych podminek zakaznika ziska.
Zaroven je to idealni zaminka na odmitnuti zakaznika, protoze neni jasne co vlastne chce. Oficielne pozadovane parametry sluzby totiz nejsou takove, aby na ne jiny velky zakaznik nedosahl. A pokud nekdo s porovnavatelne velikou nebo mensi poptavkou dosahl na lepsi podminky, kazdy trosku schopny pravnik by je roztrahal na Zakone o ochrane spotrebitele § 6, pripade judikatu nevyssiho spravnihou soudu 1 As 14/2006 - 68.
Taktez nebylo explicitne jasne, jesli jde o jednu fakturu pro vsechny s preuctovananim nebo jde o fakturu pro jednoho zakaznika. Pro operatora je pochopitelne vyhodnejsi 1 moznost, a to ze dvou duvodu. 1) nemusi resit platebni moralku spotrebitele 2) je nepravdepodobne ze se prave z prvniho duvodu se lidi dohodnou, staci nekolik naplaticu a je to v ...
Mozna by se nasla pravni klicka (nevim jaka), jak oddelit cenu sluzby od ceny za obsluhu zakaznika. A narusit tak pripadny hlavni argument operatora, ze cena pro jednoho zakaznika s 7000 telefony je podstatne nizsi nez 4000 zakaniku a 7000 telefonu. Rozdil tam je, to je jasne, ale porovnanim "ostravske" aukce s normalni cenou by muselo vychazet, ze obsluha zakaznika je 5-6x drazzsi nez samotna cena za volani. Proc pak nedostane lepsi cenu zakaznik ktery ma vice nez 1 telefon?
Pokuta 500kc je naprosto pochopitelny pozadavek portalu, ale tezko vymahatelna i v pripade ze se jine podminky dodrzi.
1) overeni identity poptavajiciho je nedostatecne, neni tam ani overeni emailove natoz skutecne adresy
2) pravni vymahatelnost by i tak byla sporna z ruznych duvodu
3) zakaznik nevybira operatora, snadno muze dojit k situaci, ze nelze smlouvu dodrzet, protoze zakaznik nema od konkretniho operatora signal
Kašlete na operátory? Budou dobrovolně opouštět zlatý důl? Nebudou. Navíc se koukněte na terminační poplatky v Rakousku a tady. Ten tarif by byl u nás pro operátora velmi pravděpodobně prodělečný.
Hlavní cíl musí být ČTÚ. Je to státní úřad, má dostatek pravomocí, platíme si ho my. Tam se musí zatlačit. Jsou nejspíš zkorumpovaní, ale to by šlo změnit. Vždy je možné je vyházet!
Viz ty jejich vylhané zprávy, zdržovací taktiky, často i naprostá neschopnost.
Vzpomeňte si na akci "Internet proti monopolu". Stačil stálý tlak, demonstrace a domohli jsme se jakéhosi kompromisu. To by šlo i teď!
Voip je sice krasna vec, ale pouzitelna jen nekde. Vyzaduje kvalitni pripojeni k Internetu, jakakoliv latence hovor rozhodi natolik, ze je lepe hovor zavesit a volat po tradicnich technologiich. Sam doma pouzivam Voip a funguje celkem dobre. Pouziti pres wifi uz ale vykazuje znacnou nekvalitu, 3G je uplna utopie. Pokud chce nekdo projednavat dulezite veci nemuze omlouvat vypadky slov, zadrhavani nebo neslyseni proti strany. Tak ze Voip po wifi a 3G je pro hracicky nebo pro nekoho na dovolene, ale ne pro praci!
Však celý rok taky nechodíte v jedněch botách - v létě máte sandály v zimě teplou uzavřenou obuv :-). VoIP v mobilu právě použijete výhradně tam, kde je WiFi (např. doma) nebo v práci, pokud tam máte WiFi. No a na volání z lesa si necháte GSM.
Naopak nevidím důvod proč pro hovory ze svého domova využívat GSM a že jich má každý požehnaně! Určitě, když stáhnete hovory z domu na 50%-40% původní hodnoty, tak to na telefonním účtu i na peněžence poznáte :-).
Ani ČTÚ není "neomezený vládce" a nemůže nařídit úplně všechno a bez následků. Ať se nám to líbí nebo ne, tak mobilní i pevné sítě operátorů jsou jejich soukromé vlastnictví - jestliže by jim ČTÚ do tohoto vlastnictví nasadil "nájemníka" proti jejich vůli, mohou se operátoři obrátit na mezinárodního arbitra a žalovat ČR - 100% ten spor vyhrají :-).
Já mám například firemní budovu a taky by se mi nelíbilo, kdyby najednou stát nařídil, že mám polovinu kanceláří uvolnit někomu druhému.
Je to především chyba státu, že kdysi rozdal frekvenční pásma za pár kaček a že prodal celý ČTc a EuroTel za hubičku - teď už je to ale soukromé a nelze to legálně někomu vzít.
Kdyby chtěl stát virtuály a legálně, musel by vybudovat nějakou vlastní 4. infrastrukturu a tu pronajímat virtuálům. V zahraničí je to úplně normální třeba s Internetem - stát/město, tam buduje vlastní optické metropolitní sítě a ty pak pronajímá jednotlivým "virtuálním" ISP - takže k jednomu domu vede jen JEDEN optický kabel a síť má celkově mnohem hustší pokrytí...
V ČR se vydává povolení na pokládku kabelů pro každou firmu zvlášť, takže pak jsou situace JAKO V KOCOURKOVĚ, že k jednomu bloku domů vedou třeba i 4!!! optické kabely pro každého ISP sólo a k druhému žádný :-(
Jenže právě od toho je IT technika, aby "řešila" za uživatele - vy prostě voláte a jste-li připojen k WiFi, tak se automaticky VoIP klient spojí a při vytýčáčení čísla Vám to jenom řekne "Je v dosahu VoIP, chcete provést hovor přes VoIP?" (nebo podobnou hlášku) a jenom kliknete na YES. Nebo to jde nastavit tak, že se telefon ani neptá a prostě je-li VoIP klient on-line, tak automaticky jde hovor přes VoIP :-)
Jinak v zahraničí mají fůru skvělých věcí - levné volání, spoustu laureátů Nobelovy ceny, větší procento vysokoškolsky vzdělané populace a soutěže na mísu hamburgerů zdarma! Bohužel, abychom na tom byli podobně - MUSIME NĚCO DĚLAT - tedy něco jiného než nadávat. Neříkám, že moje řešení je nejlepší, ale já navrhuji VoIP a mVoIP (pro mobil).
Co navrhujete Vy?
To možná ne. Nápad je to samozřejmě hezký, ale nedotažený. A oni působí amatérsky. Nemají po právní stránce vymyšleno takřka nic. Celkově mi připadnou, jako lidé, kteří sice nechodí od domu k domu a zvoní na lidi, ale jako ti, co něco jen slibují bez jakéhokoliv podkladu reálného uskutečnění. Navíc jejich jednatel se mi jeví, jakoby podvodník. Stačí si jen vygooglovat jméno pana Radomského, který se v rámci pár posledních let vrhal do všeho možného. Ať u jako realitní makléř, průvodce, či hostinský, majitel realitní agentury, provozovatel různých vebů v ČR, na Slovensku a v Polsku, pronájemce chat apod. Celkově na mě působí, jako hokynář, kterému spousta lidí naletělo na nic. Ten náš národ se dá opravdu opít i rohlíkem. Teď, když během 14ti dnů získal pozornost na svých stránkách, tak mu stačí dohodit jen reklamu a usmívat se na své tiskovce.
ale kdepak, co je to za blbost? neuspěje-neuspěla z toho důvodu že na tom operátoři nemůžou nic vydělat, naopak si mohou zadělat na obrovské problémy
1) co získají? současní klienti někde volají, platí, nejsout o žádní rotschildové, takže nemají speciální tarify, firemní a jiné "vpn"... - takže si kanibalizují sama sebe - jednou ten, podruhý onen...
2) otevřou dvříka a bude to chtít každý - a z čeho by vydělávali? z top corporate asi tolik ne... bez námahy
jediná šance v cz (kromě stěhování atd..) je si sám najít alternativu (nebýt líný) jako u bank
tyto alternativy nejsou vhodné pro všechny, ale buď jejich část nebo kombinace určitě - zbytek jsou jen výmluvy a lenost, jako u všeho u čechů
- voip, skype, inetová telefonie
- omezení telefonování -nákladů
- najití si "smlouvy" - rodinný příslušník firem, člen zájmových sdružení, soused, malá firma....
(toto všichni vědí, ale jen se o tom moc nemluví)
Ano, je to tak. Neuspelo to, protoze operatori nejsou hloupi a akceptaci necoho takove by si nas..li do vlastniho hnizda. Proc si snizovat marze, kdyz se tady u nas retail tak krasne doji.
Jedine reseni vidim, vyjednat pres sedivku /i nove vzniklou treba pres alzu,datart, hp tronic atp./ s dostaecnym kapitalem a know-how individualni tarif (i o dost mene vyhodny nez je tato rakouska kopie) a tehle 6000 lidi do toho zatahnout, pokud budou mit jeste zajem.