No, nevim, ja obvykle trpim alergii na flashturbations, ale tenhle web je rozhodne prave z hlediska "o cem tenhle web je" spickove zpracovany. Tenhle web -- a bohuzel ne celej Web s velkym =) -- je o tom, ze existuje nejaka firma poskytujici DV sluzby, ktera podle sveho webu sve praci rozumi, dela ji poradne, protoze venuje pozornost detailu. Jeji web ve mne od zacatku buduje pocit dynamicky, mlady firmy, ktera se neboji prekazek -- vsechny ty efekty pri prepinani menu, detailiky na posuvnicich textu, atd. Z hlediska "propagace znacky" je to proste spickove udelana zalezitost.
Firma o sobe poskytuje dost informaci, ktery lze velmi snadno nalezt -- problem se "schovanym" menu neexistuje, protoze hit oblast triggeru uz na uvodni strance presahuje logo v leve casti, coz je prvni oblast, kam se user vyda pri smejdeni mysi. Usability 100%. =)
Jediny dva problemy jsou zmineny v recenzi: nemoznost vytahnout si info primo z prezentace, tady by se hodilo spis nez menu na pravym tlacitku pdfko na stahnuti, a to hodne. No a za be neexistujici HTML verze, tam by to chtelo naloadovat ty texty co se tahaji do Flashe...
Myslim, ze je to zkratka dobra past na klienty... =)
Ja si naopak myslim, ze rozebirani usability bylo uz hodne, az moc, ale nechci se mylit. =) Pokud si odmyslime Nielsena, kterej celou zalezitost hloupe zamlzil, a mlzi a mlzi dal, je usability proste "snadnost ovladani". Nema co delat s penetraci Flash Playeru. Nema co delat s "vizualni intenzitou" prezentace. Z hlediska "snadnosti ovladani" nelze webu utopiafilms zkratka nic vytknout -- viz ta velka hit oblast tlacitka, ktery vyvolava menu, menu samo je prehledne strukturovany, a dokonce dodrzuje "standard" menu-ma-byt-vlevo-protoze-tam-vzdycky-bylo.
Moje mati, pocitam, nema zrovna zadnej velkej duvod nechat si udelat nejakou zakazku ve studiu zpracovavajicim digitalni video, animace, atd. Neni zrovna cilova skupina. =) Ale to je jedno: cenik je pristupny jednim kliknutim na polozku menu "Cenik", a to, co firma dela, se lze docist po kliknuti na polozku menu "O nas". Nerekl bych, ze je v tom nejaka velka veda.
Myslim, ze je treba se prestat porad zaklinat nejakou fiktivni "usability" -- coz zpravidla, bez urazky, znamena, ze kdykoliv se "hodnoti" web ve Flashi, hned se napise, ze je to spatne, protoze Flash nemaji vsichni --, a hodnotit ten kterej konkretni web, podle jeho cilove skupiny, podle znacky / firmy / produktu, kterej prezentuje, atd.
Jeffrey Zeldman asi rozhodne neni nejakej ujetej experimentator, ze jo, ale i on sam venoval hodne energie polemice s Nielsenem, a podobnyma zjednodusenima -- viz jeho knizka.
Karel