Hlavní navigace

Uživatelé Facebooku nemají zájem o placení za zviditelnění vlastních příspěvků

Daniel Dočekal

Podle Sterne Agee nemá 83.6 % uživatelů Facebooku si připlácet za zviditelnění vlastních příspěvků. Tuto formu lepšího zviditelnění (tzv. „promoted posts“) zavedl Facebook před několika měsíci nejprve pro firemní Stránky a o něco později totéž umožnil používat přímo uživatelům. Z těch co jsou ochotni něco platit by 11.5 % zaplatilo částku pod jeden dolar a pouze 1.2 % by zaplatilo více jak pět dolarů. Placená propagace jednotlivých příspěvků tak nejspíš zůstane hlavně nástrojem firem – ty ale…

Podle Sterne Agee nemá 83.6 % uživatelů Facebooku si připlácet za zviditelnění vlastních příspěvků. Tuto formu lepšího zviditelnění (tzv. „promoted posts“) zavedl Facebook před několika měsíci nejprve pro firemní Stránky a o něco později totéž umožnil používat přímo uživatelům.

Z těch co jsou ochotni něco platit by 11.5 % zaplatilo částku pod jeden dolar a pouze 1.2 % by zaplatilo více jak pět dolarů. Placená propagace jednotlivých příspěvků tak nejspíš zůstane hlavně nástrojem firem – ty ale budou muset tuto možnost používat velmi opatrně aby neplatili za „fanoušky“ z Asie (viz Koupila si TOP 09 „líbí“ z Indonésie? Spíš doplatila na triky Facebooku).

UX17

Jakou nejvyšší částku byste byli ochotni zaplatit za záruku toho, že váš důležitý příspěvek bude viděn vašimi přáteli?

Je vhodné připomenout, že placení za zviditelnění příspěvků řeší to, že Facebook příspěvky uživatelů i Stránek silně filtruje (a významnou roli samozřejmě hraje i to, kdy byl příspěvek uveřejněn vs. to kdy jsou fanoušci online). V předchozích měsících se tak příspěvky Stránky ukazovaly zhruba 20–40 % fanoušků (hlavně v závislost na aktivitě fanoušků a tím vznikajícího EdgeRanku). V září Facebook ještě více omezil zobrazování příspěvků a pro řadu stránek se tak snížil počet oslovovaných fanoušků zhruba na polovinu původního počtu. Řešením je, samozřejmě, placení za dodatečné zviditelnění.

Průzkum zmiňuje i další novinku na Facbeooku – Gifts neboli kupování dárků přátelům. Podle průzkumu 55.1 % lidí uvádí, že by v žádném případě tuto službu nevyužili pro poslání hmotného dárku. 45 % uvažuje o tom, že by možná službu někdy využili, pouze 5.3 % by jí určitě využilo. 

Našli jste v článku chybu?
17. 10. 2012 15:43

A proč tak složitě? Stačí nic nepsat. To spíš by se hodila placená funkce - kompletní smazání uživatelových dat ze serverů fb, a tím že by to bylo placené, tak by se smazání garantovalo.. teda snad :-D

17. 10. 2012 12:36
doctorX (neregistrovaný)

docela rad bych si priplatil, abych uz nikdy nic o FB nevidel , ani odkazy v clankach, v televizi , ... vsude