Hlavní navigace

Uživatelé komunitních serverů podle ankety AVG často riskují

Jiří Macich ml.

Podle výsledků ankety, kterou připravila společnost AVG Technologies ve spolupráci s Radou marketingových ředitelů (CMO Council), se téměř polovina oslovených lidí obává krádeží identity, nevyžádané reklamy nebo malwarových útoků na komunitních serverech, ovšem jen necelá třetina respondentů se aktivně brání a provádí preventivní kroky. Anketa oslovila 250 náhodně vybraných uživatelů, takže k sofistikovanému výzkumu má daleko, ovšem pro ilustraci za pozornost přesto stojí. Stále častější útoky…

Podle výsledků ankety, kterou připravila společnost AVG Technologies ve spolupráci s Radou marketingových ředitelů (CMO Council), se téměř polovina oslovených lidí obává krádeží identity, nevyžádané reklamy nebo malwarových útoků na komunitních serverech, ovšem jen necelá třetina respondentů se aktivně brání a provádí preventivní kroky. Anketa oslovila 250 náhodně vybraných uživatelů, takže k sofistikovanému výzkumu má daleko, ovšem pro ilustraci za pozornost přesto stojí. Stále častější útoky na oblíbených sociálních stránkách dokazují, že jejich uživatelé by měli myslet více na prevenci a vzájemně se před hrozbami varovat, uvedl Donovan Neale-May, výkonný ředitel CMO Council. Doma nebo v práci využívá komunitních serverů 86 procent respondentů.

Úpravu výchozího nastavení ochrany soukromí nevyužívá vůbec nebo využívá jen zřídka 57 procent dotázaných. Nabídku na kontakt od členů sítě, které osobně nezná, přijme 21 procent respondentů a 64 dotázaných kliká na odkazy od dalších členů sítě. Dále 51 procent dotázaných nechá známé či spolubydlící navštěvovat sociální sítě na svém osobním počítači. Přístupová heslo si pravidelně nemění nebo mění jen zřídka 64 procent oslovených lidí. Není tedy divu, že téměř 20 procent respondentů již zažilo krádež identity a 47 procent se stalo obětí nákazy nějakým typem malwaru. S phishingovým útokem se setkalo 55 procent dotazovaných. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?