Uživatele screenreaderů nejvíce trápí CAPTCHA a Flash

Společnost WebAim po devíti měsících zopakovala průzkum mezi uživateli screenreaderů. V průměru devět z deseti respondentů používá screenreader kvůli svému zrakovému handicapu. Výsledky přinesly nejen potvrzení řady zažitých postupů při tvorbě přístupného webu, ale i řadu nových zjištění z oblasti přístupnosti pro tuto skupinu návštěvníků webových stránek. Například se potvrdilo, že největší překážkou je ochrana CAPTCHA a obsah ve formátu Flash. Naopak až tak velkým problémem pro respondenty…

Společnost WebAim po devíti měsících zopakovala průzkum mezi uživateli screenreaderů. V průměru devět z deseti respondentů používá screenreader kvůli svému zrakovému handicapu. Výsledky přinesly nejen potvrzení řady zažitých postupů při tvorbě přístupného webu, ale i řadu nových zjištění z oblasti přístupnosti pro tuto skupinu návštěvníků webových stránek. Například se potvrdilo, že největší překážkou je ochrana CAPTCHA a obsah ve formátu Flash. Naopak až tak velkým problémem pro respondenty nejsou obrázky s nedostatečnou nebo chybějící textovou alternativou.

Při vyhledání informace na rozsáhlé webové stránce 51 procent respondentů používá pohyb po nadpisech, což potvrzuje naprosto zásadní význam správného strukturování stránky. Vyhledání pomocí funkce pro hledání používá 23 procent respondentů, po odkazech stránku prochází 16 procent respondentů a celou stránku si postupně pročítá pouhých 10 procent respondentů. Další zajímavá data ze zmíněného průzkumu nabízí článek Průzkum mezi uživateli screenreaderů – mobilní web přestává být tabu z našeho sesterského serveru Zdroják.cz.

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »