Hlavní navigace

Uživatelé služeb viaHome se o víkendu potýkali s výpadkem připojení

Martin Vyleťal

Většina zákazníků T-Mobilu, kteří využívají služeb viaHome, se kvůli hardwarové závadě na technologii nemohli o víkendu připojit k Internetu či sledovat televizi.

Zhruba osm tisíc zákazníků služeb bývalé společnosti T-Systems, která začátkem letošního roku zfúzovala s tuzemskou pobočkou T-Mobilu, bylo od sobotního rána bez internetové konektivity. Nemohli se tak připojit k Internetu, ani využívat další služby jako IPTV či VoIP. Zpočátku nebylo zřejmé, co bylo příčinou výpadku, ani jak dlouho bude jeho odstranění trvat. Ještě v sobotu odpoledne nebyla k výpadku na webu poskytovatele ani na facebookové stránce žádná informace. Nepomohlo ani zavolání na zákaznickou linku, ta je totiž v provozu pouze v pracovní dny. První informace o výpadku se na webu objevily až v sobotu večer.

Jak nám potvrdil Jan Rezek z PR oddělení společnosti T-Mobile, k výpadku služeb došlo v důsledku poruchy na jednom ze síťových páteřních zařízení, tzv. DHCP serveru.

„Příčinou výpadku byla hardwarová závada na technologii, která se dotýká DHCP serverů a tím i přidělování IP adres a dalších technických náležitostí našich služeb. Tato příčina byla zjištěna prakticky obratem po výpadku a bylo proto možné okamžitě zahájit práce na odstranění závady,“ vysvětlil Rezek.

NMI17

V sobotu kolem poledne se podařilo vadné zařízení vyměnit a technici začali pracovat na obnovení systému. První zákazníci byli znovu připojeni okolo 23. hodiny. Ještě v průběhu noci se pak podařilo zprovoznit zhruba 95 % nefunkčních služeb. Provoz všech zbývajících přípojek byl obnoven v neděli. Podle Rezka zároveň s obnovením provozu došlo k přenastavení celého systému tak, aby bylo možné těmto výpadkům v budoucnu předcházet. Firma plánuje, že zákazníky, které výpadek postihl, odškodní.

„Nyní připravujeme formu kompenzace, která bude komunikována přímo na naše zákazníky,“ uvedl Rezek.

Našli jste v článku chybu?
3. 3. 2014 22:46
Jan Angelovič (neregistrovaný)

„Nyní připravujeme formu kompenzace, která bude komunikována přímo na naše zákazníky,“

Čekal bych, že člověk, mající na starosti styk s veřejností, bude umět alespoň česky... :-(

2. 6. 2015 19:58
Tomas (neregistrovaný)

tady je odpověď na kvalitu optiky... optika funguje ale id...i neví jak to nakonfigurovat.

dle reklamy "kvalitní" Internet po optice, a reálně už 5 (pátý) den nefunguje. Tj od pátku večera a zatím stále bez něj.

Dohled nefunguje. Podpora pracovní dny 8-18. Podporou myslím chudáky co musí brát telefony a neví co (jestli) se něco děje. Žádné notifikace o nefunkčnosti.

Výmluvy podpory: Pátek, Sobota, Neděle - volno. Zákazníci neexistují. V neděli jsem dal na prodejně výpověď - 30 dní výpovědní l…