Uživatelova honba za dokonalou aplikací

Při zkoumání telefonu s Androidem (a platí to asi i pro jiné platformy) jsem ocenil obrovské množství aplikací. Stahoval jsem a stahoval, až jsem zjistil, že většina těch skvělých vychytávek je k ničemu. Najít to opravdu dobré dá práci.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Přesněji řečeno, naprostou většinu aplikací jsem smazal po pár minutách používání. V případě práce vývojářů zdá se vítězí množství nad kvalitou.Valná část aplikací médií nenabízí nic navíc, než co může člověk najít třeba na mobilním webu. Jednoúčelové aplikace jsou fajn, ale po pár dnech zjistíte, že je stejně nepoužíváte a končí to odinstalováním. Abyste se prokousali k nějaké aplikaci, která se skutečně hodí, si musíte projít bojem s desítkami nepotřebných blbostí.

Tolik úvodní postesk. Když bych měl vyjádřit poměr aplikací, které jsem stáhl a nesmazal a těch, které jsem vyzkoušel a odstranil, bylo by to tak 1:20. Opravdu kvantita válcuje kvalitu, což je nepříjemné hlavně kvůli tomu, že se uživatelé zbytečně zdržují hledáním. Nepomáhají ani uživatelské recenze, protože pochopitelně ne všechno může vyhovovat každému. Ale to je obecný problém a netýká se jenom mobilních aplikací.

MIF16

Pokud máte oblíbenou firmu, službu nebo médium, často nemáte šanci dozvědět se o tom, že je k dispozici příslušná aplikace pro váš telefon. Firmy se s tím moc nechlubí, neinformují o tom na svých webových a mobilních stránkách, prostě ticho po pěšině. Asi faktu, že se mohou pochlubit zajímavou mobilní aplikací, nepřikládají potřebný význam. To se možná časem změní, součástí firemní komunikace by se aplikace mohly klidně stát, je to známka toho, že je firma moderní a otevřená novým věcem. O zajímavých aplikacích se tak uživatel dozví třeba díky vyhlášení nejrůznějších soutěží nebo od známých. Ruku na srdce, kdo v nejrůznějších marketech a storech používá vyhledávání nebo prochází jednotlivé sekce? Což by mohlo být dalším dobrým zdrojem informací, ale hledá se špatně, když nevíte co.

Dobrých a potřebných aplikací je jistě dost, jen je najít. Zabývají se vývojáři (až na čestné výjimky) vůbec tím, jak rozšířit povědomí o své práci, když to za ně neudělají ani zadavatelé? Vím, programátoři a vývojáři mají mysl zaměřenou na produkt a technickými záležitostmi a marketingem se vůbec nezatěžují, což je ale strašná škoda. Je ale potřeba podotknout, že někdy se marketing objeví, škoda, že na aplikaci, která je k ničemu. Jak se dozvědět o těch opravdu dobrých aplikací kromě informací od známých a několika málo recenzí? Jak se dozvědět o tom, že existuje aplikace, která by mě mohla zaujmout a pomoci. Tento obor kráčí dopředu mílovými kroky, ale jaksi zapomíná na to, že nejdůležitější je, aby aplikace někdo objevil a používal.

28 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 6. 2011 14:59

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »