V ČR je 22 000 eshopů – stovky z nich zkrachuji, říká Vivantis a rekapituluje výsledky

Internetový prodejce Vivantis provozující specializované obchody v daných komoditách Parfemy.cz, Krasa.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Prozdravi.cz, hodnotí minulý rok jako úspěšný, což dokazují i výsledky jeho meziročního srovnání. Rok 2012 bude ve znamení zvyšujícího se konkurenčního boje, poklesu marží, zvyšujících se nákladů na marketing a stále náročnějšího zákazníka, který bude ještě více citlivý na cenu, tvrdí jeho zástupci.

Internetový prodejce Vivantis provozující specializované obchody v daných komoditách Parfemy.cz, Krasa.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Prozdravi.cz, hodnotí minulý rok jako úspěšný, což dokazují i výsledky jeho meziročního srovnání. Rok 2012 bude ve znamení zvyšujícího se konkurenčního boje, poklesu marží, zvyšujících se nákladů na marketing a stále náročnějšího zákazníka, který bude ještě více citlivý na cenu, tvrdí jeho zástupci.

„Do toho se stále mluví o druhé a ještě větší vlně krize, což vede lidi podvědomě k opatrnosti nehledě na realitu. Navíc docházelo po Novém roce k rozsáhlejším zdražením věcí denní spotřeby jako potraviny, elektřina, benzín atd., takže se dá očekávat, že lidé budou ještě opatrnější, za co svoje peníze utratí“, říká Hana Hutlová, vedoucí marketingového oddělení a Martin Rozhoň, ředitel společnosti, doplňuje. „Očekávám, že tento trend bude mít za následek výrazné pročištění internetového trhu, který je v ČR velmi přesycen – existuje zde přes 22 000 eshopů a další neustále vznikají. V posledních měsících evidujeme také zvyšující se počet zaniklých eshopů. Minulý měsíc jsme měli nabídku odkupu i na jeden velký eshop za cenu 10 milionů korun.“

Celkový obrat společnosti zaznamenal v rámci meziročního srovnání mírnější růst. V roce 2010 dosáhl obrat 397 milionu korun. V roce 2011 to bylo 418 milionů korun, což představuje nárůst o 5%. V podobném rázu se odvíjí také nárůst počtu odeslaných zásilek. V roce 2010 společnost evidovala 223 000 ks odeslaných zásilek. V roce 2011 to bylo 238 000 ks, což představuje téměř 7% nárůst. „Obecně lze říci, že obratově nebyl minulý rok špatný, poklesly však zásadním způsobem marže a také se zásadně zvedly marketingové náklady“, říká Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis.

Ve vánočním období, které je reprezentované měsíci listopadem a prosincem, došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2010 k téměř 11% nárůstu v počtu odeslaných zásilek a k téměř 8% nárůstu obratu. Zákazníci si přitom nijak neupírají zboží luxusnějšího charakteru, což dokládají i hodinky značky Edox vhodnotě téměř 50000 Kč, které se ve zmíněném období roku 2011 prodaly v internetovém obchodě Hodinky.cz. To samé potvrzuje také obchodní ředitelka Sperky.cz, kde se prodal šperk značky Danfil za více než 17 000 Kč. Dárkové sady parfémů a kosmetiky se přitom stále drží v popředí zájmu.

EBF6

„Vzhledem k vývoji trhu je zjevné, že v budoucnu budou zákazníci klást mnohem větší důraz na cenu. Budou více šetřit a reagovat na akční nabídky, více ocení šíři sortimentu, servis a cenu, kterou mohou nabídnout právě internetové obchody. Proto lze celkově očekávat růst počtu objednávek“, doplňuje Martin Rozhoň. Zároveň se dá předpokládat, že se zákazníci více zaměří na ověření si kvality služeb také prostřednictvím referencí a recenzí například na Heureka.cz, kde si mohou daný produkt i obchod prověřit. Recenze tak získají na významu, protože lidé budou více řešit, za co svoje peníze utratí a za danou cenu budou chtít získat maximální možnou hodnotu.

Zdroj: tisková zpráva

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 2. 2012 17:16

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»