Uzivatele si nemohou osahat zbozi pri koupi pres internet, a proto si zajdou do kamenne prodejny, kde si zbozi nechaji predvest. Pote si zajdou domu a tam si jej objednaji z internetu za nizsi cenu.
Toto bude do budoucna IMHO dale zvysovat naklady kamennym prodejnam...
Nemaji to lehke.
Podle mého názoru kamenné obchody zaspaly tam, kde mohou být silné v kramflecích - u drobného zboží. Při ceně poštovného tam nehraje tolik roli cena (co se ušetří v eShopu na ceně zboží, tak se vydá za poštovné). Zkuste dneska přijít do libovolného obchodu elektro a chtít si vybrat holicí strojek, žehličku atd. Od každého druhu dva, tři výrobci a to je všechno. Sehnat dnes např. holicí strojek na baterie (ne akumulátor, ale klasické AA nebo AAA baterie - na cestování nenahraditelné) je v podstatě nemožné.
U velkého elektra už to mají "kameníci" "za sebou", tam budou cenou konkurovat těžko, ale u toho malého elektra by mohli celkem zabodovat. Jenže vydělávat po pár stokorunách se jim nechce :(
No třeba ten Datart je také zčásti internetový obchod. Neodhadnu statistiky kolik % se nakoupí v prodejně a kolik na internetu, ale Datart si určitě uvědomuje trend online nákupů. Posledně jsem se díval na žehličku a v jejich eshopu vycházela velice slušně v porovnání s ostatními eshopy.. Nutno podotknout, že na internetu mají jiné ceny, než na prodejně, protože v krámu stála žehlička více. Nevím, zdali je to tak u všech výrobků..
No ja cez eshop v Datarte toho nakoupil uz dost a nejen v Datarte ale i v Electrowordu a byl jsem velice spojen. Vybral jsem si tovar v eshope. Objednal s moznosti po 2 hodinach osobne prevzit na prodejne kterou mam 500 metru do bytu. Vysledek? Cena lepsi jak jinde, tovar za 2 hodinky, perfektni jednani na prodejne (ukazka tovaru, potvrzeni zarucniho listu = tedy zadne prekvapeni a pripadne problemy s pripadnou reklamaci).
Já si zase vysavač v prohlédl v Electroworldu, přišel domů, podíval se na jejich e-shop a zjistil, že ho tam i s poštovným mají asi o čtvrtinu levněji než na prodejně (a navíc tam jako jeden ze způsobů dodání mají vyzvednutí na zvolené prodejně :-) ). Tak jsem si ho objednal přes e-shop. Na podobné případy jsem pak u Electroworldu narazil ještě několikrát, např. sluchátka v jedné prodejně za 1399 Kč, v druhé za 1099 Kč a v e-shopu 999 Kč. Zřejmě nějaká forma pokuty pro ty, koho nenapadne se na ten web podívat...
Já to v poslední době udělal párkrát naopak. Zboží jsem si vybral v e-shopu - (protože tam měli detailní výběr podle parametrů) a následně zjistil, kdo z kamenných obchodů dané zboží prodává a šel si ho koupit tam, abych ho měl do dvou hodin doma.
Čili e-shop měl ze mě zátěž serveru a konektivity a peníze dostal kamenný obchod :-) Netvrdím, že je to situace typická, jenom že občas je to i naopak.
Zrovna v tomhle si v prodejně moc nepomůžete, protože tam bude všechno na továrním nastavení, tj. jas, kontrast i sytost barev vysmažené na maximum.Takže barvy sice parádička, ale o kvalitě obrazu se toho moc nedozvíte. A co teprve specialita poslední doby, 3D televize. V každém obchodě mají nějakou vystavenou a běží na ní nějaký ten 3D film (leckdy je i ve výloze), ale brýle jsem u ní zatím viděl v jedné (1) prodejně.
Jednoznačně na českém netu to v tomto segmentu žije zde http://www.tvfreak.cz/forum/
Musím říct, že před rokem a půl jsem měl naprosto stejnou zkušenost. Něco jsem chtěl koupit přes internet, pak jsem ale zjistil, že nejde platit hotově a objednávku zrušil. Druhý den mi ale volali, proč jsem to zrušil. No nakonec mi řekli, že to mají v obchodě za stejnou cenu, tak jsem si tam pro to zajel.
vzdy je moznost kram zavrit a jit se zivit necim jinym, nebo nekdo kamenikovi drzi pistoli u hlavy aby nemohl zavrit? pochybuji. tohle neustale narikani jak me vsichni berou na hul me neskutecne vytaci. staci ze tv i noviny jsou neustale plne ubrecenych zemedelcu a umelcu. kdyz prodelavate tak se na to vys... a bezte delat neco jinyho kde se nakapsujete. treba online shop s 5% marzi :)))
Pane kolego z KBexpert.cz, namísto řečnických otázek bych uvítal od vás jako znalce rozklíčování obratu Alzy. Nepochybně jej znáte, jinak byste ten příspěvek neznal - proč jej neuvedete?
(Jinak, pokud jste to náhodou přehlédl, do oblasti "elektra" počítám nejen to klasické elektro typu žehličky pračky ledničky, ale i počítače a spřízněné zboží. Tj. sortiment, který se z naprosté většiny kryje s tím, co prodává na krámě např. zmíněný Datart nebo EW. Opravdu by mě zajímalo, na čem tedy ta Alza jedna zatracená :-) dělá takový obrat, když ne na elektru.
vzdy je moznost kram zavrit a jit se zivit necim jinym, nebo nekdo kamenikovi drzi pistoli u hlavy aby nemohl zavrit? pochybuji. tohle neustale narikani jak me vsichni berou na hul me neskutecne vytaci. staci ze tv i noviny jsou neustale plne ubrecenych zemedelcu a umelcu. kdyz prodelavate tak se na to vys... a bezte delat neco jinyho kde se nakapsujete. treba online shop s 5% marzi :)))
Jenže oni v tom drobném zboží jednak vydělávají po stokorunách (hodně nadsazeně - musí prodat 10 žehliček, aby se dostali na výdělek za 1 televizi) a jednak v tom nejsou skoro rozdíly. Holicí strojek holí +/- stejně a pokud jsem si kdysi koupil strojek značky XYZ a jsem s ním spokojen, velmi pravděpodobně půjdu do stejné značky; žehlička žehlí a napařuje, maximálně má samočištění a větší nádržku; vysavač má menší či větší sací výkon nebo za stejnou cenu hubici navíc. Nota bene to stejně dělá ten samý Číňan na té samé lince, akorát to na konci dá do jiné krabičky.
Jak dopadl hifishop? http://obchody.heureka.cz/fashion-neelix-cz/recenze/
.....podvodníci, kteří bezostyšně okrádají lidi !!! Stejní majitelé zkrachovalé firmy Ethernity Group (bývalý HifiShop), kterou vytunelovali a zlikvidovali.....
a nevlastni to nahodou hptronic? kazdopadne autor clanku je profi blufer :) jednotlive shopy scita, plus prida soucet kamennych prodejen, atd. a kdyz pujdeme ke srovnavanemu roku 2009, tak jsem si trochu zagooglil a mam jina data o tom kolik delaji internetove prodeje vs kamenne.
protoze Vas nezna :-D
Ono, ac jsem si myslel, ze to neni mozne, tak i eshopy jsou docela lokalni vec. Jako docela cerstva prazska naplavenina to jde videt, viz zde porad dokola zminovana alza. Pritom trebas TS nebo i alfacomp, jez zase ja docela znam z Moravy (narozdil od Alzy), tady nikdo moc nezna/nepouziva. Ono i v tech eshopech to nakonec je o tom, kde ma kdo nejakou vydejnu. Takze Alza, jez odstartovala v Praze, je tady dost proflakla, pritom, kdyby slo ciste jen o "elektronicka" kriteria, tak by k tomu nebyl duvod.
No ono v tom prehledu chybi i kamenne prodejny, viz treba jiz zmineny Okay...
Další příklad tunýlku :
Zástavní právo: Ve prospěch HP Invest a.s., se sídlem Zlín, Prštné-Kútiky 637, PSČ 760 01 Zlín, IČ 60732792 zaps. v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně odd. B, vložka 1466 zast. předsedou představenstva Ing. Daniel Večeřa dle Zástavní smlouvy o zastavení obchodního podílu z 26.6.2009 k pohledávce 16.000.000,- Kč.
Zapsáno: 3.července 2009
jedná se o obchodnet.cz, borci nasadili nízké ceny, elektro poslali do pr..le, ale na www.viamoda.cz vozí pašované značky diesel.
njn jenze to mas tezke kdyz v kamenem obchode vybiram TV do 35.000,- a na internetu je ta sama o 9.000,- levnejsi a jeste mi ji zdarma dovezou az domu neni co resit, kdyby v obchode byla cena vetsi jen o nejakou tu stovku tak si to vetsina koupi hned a nebude to resit (jasne par skrbliku by i kvuli 50ti krune dve hodiny na netu hledali levnejsi nabidku) ale vetsina zakazniku by to neresila...
Osobně se domnívám, že trend se bude ubírat spíše cestou tvz. showroomů, které budou držet větší hráčí na trhu pro svoje e-shopy.
Honba spotřebitele za co nejnižší cenou tak nevědomky vytváří bludný kruh, z nějž není cesty zpět.
Pro získávání relevatních informaci, lze nyní jen velmi obtížně oddělit zrno od plev. "Pseudo recenzí" kdy pisatel mnohdy, nezná veškeré možnosti výrobku, nebo jen zkrátka nemá možnost porovnání je plný internet, stejně jako "neznalých" prodejců v kamených prodejnách. Spotřebitel má situaci stále težší a težší, neboť schopnost racionálního myšlení, či vlastního názoru se v česku nikdy moc nenosilo.
Nu co, olupte! :o)
Moje čerstvá zkušenost s internetovým obchodem Datartu:
Kupoval jsem jedno ne zcela obvyklé zboží, prošel jsem internet a s nabídkou Datartu jsem byl docela spokojen. Jal jsem se tedy objednávat. Zastavil jsem se ve chvíli, kdy po mně chtěli platbu předem (při osobním odběru na prodejně). To jsem samozřejmě odmítl, alternativa - expresní přirážka 250 Kč (cena zboží cca 600 Kč) - umožňuje vedle rychlosti i platbu až při odběru. Nabídku jsem stornoval. Druhý den mi volá slečna z Datartu, že tam mám rozdělanou objednávku. Vysvětlil jsem jí, proč to přes internet kupovat nebudu a poměrně ochotně mi zjistila, že na prodejně je stejná cena jako na internetu. Takže jsem to při nejbližší příležitosti vzal přes Datart. Cena kupodivu stejná nebyla. Na Internetu v ní nebyla započtena PHE, v Datartu ano. Takže na prodejně paradoxně dokonce levnější. O zanedbatelnou částku, ale přeci. Takže s takovýmhle přístupem Datart na internetu moc nezaboduje.
ono to máte těžký, ty negativní zkušenosti pochází z obou stran břehu. Ne že bych někdy neudělal špatnej kauf na netu, ale když to srovnám s kameníkama, tak mám aspoň šanci do 14 dnů vrátit něco, co se jen tvářilo jako kvalitní výrobek - a to nepoznáte ani na netu, ani v obchodě, to se zjistí až při použití.
Kromě toho i ke kameníkovi musím jít s dopředu nastudovanou problematikou, protože ty závěry co tam prodavači jsou schopni vytvořit, to zůstává rozum stát. Jen pár příkladů pro ilustraci z vlastní zkušenosti:
-u vysavače příkon nebo výkon všechno jedno, nedej bože rozlišit elektrický a mechanický (sací)
- prodavač nezná rozdíl mezi kW a kW/h
- prodavač neví co znamenají DIN hodnoty u kinofilmu
- a chuťovka na závěr - v obchodě s hifi neví co je to impedanční přizpůsobení zdroje signálu a zátěže
To se pak nedivte, že se do těch obchodů chodí lidi koukat a věrohodné informace shánějí jinde.
Ono by se jim po 100 kč vydělávat asi i chtělo, ale když to všechno sečtete dohromady, tak zjistíte, že jim náklady drtí kulky.
Pochybuju, že jim někdo dá něco do komise. Takže matematika.
Malej krámek na drobné zboží, nájem cca 10 tisíc měsíčně, něco energie, telefon, internet. Jeden prodavač minimálně, tzn při hrubé mzdě cca 15 tisíc měsíčně náklad 20 250,- kč, Takže to je zhruba měsíčně 35-40 tisíc. Aby tohle pokryl, musí udělat obrat cca 140 tisíc, pokud je marže 25%. Ale jeden prodavač nestačí...
Zajímalo by mě, proč autor vynechal velkého hráče na trhu jakým je T.S.BOHEMIA - www.tsbohemia.cz s obratem okolo 1,5 miliardy.
V Praze je to s Alza tak, že sice hodně (možná většina) lidí odebírá zboží osobně a platí také až na pobočce, nicméně celý proces objednávky je udělán online a "fyzicky" se řeší jen "podání připravené krabice". To ale nic nemění na tom, že jde o klasický internetový obchod - podobná "výdejní místa" má kdekdo, podstatné je, že je online realizována absolutní většina objednávek.
Když využiju služeb kamenné prodejny, jsem ochoten jim za to připlatit. Připlatit ale neznamená nechat se ožebračit - když zjistím, že na internetu bych si za cenu kamenného krámu koupil totéž dvakrát, vrátím se, popovídám s nimi a domluvíme se na ceně, která oběma stranám vyhovuje...
Taky si myslím, že ten přístup "vybrat v kamenném, pak nakoupit levněji přes net" byl typický spíš v počátcích eshopů. Dnes se to sice určitě děje, ale už ne tak masově - jednak se lidi naučili používat k výběru online zdroje typu uživatelských recenzí. Navíc ale začíná fungovat i určitá vazba k e-shopům - spousta lidí nakupuje opakovaně a když jsou jednou či dvakrát spokojeni, tak jdou příště rovnou do stejného shopu a drobný rozdíl v ceně ani neřeší - spolehlivost dodání atd. je podstatnější. Poznámka - mám na mysli opravdu drobný rozdíl v jednotkách procent, pokud by nějaký zavedený shop zkusil zdražit výrazněji, tak by asi narazil velmi rychle.
Prodavačka: Prosím, tady máme vystavené všechno zboží. Cokoliv vám rádi rozbalíme, předvedeme. Tady se posaďte, já to hned zapojím, tady se to ovládá, je na to záruka, ale my vám to kdyžtak zdarma opravíme i po záruce. Jestli si vyberete, tak někdo hned sedne do auta a odveze vám to domů....
Zákazník: A to jste takhle vstřícní ke každému zákazníkovi?
Prodavačka: Ale samozřejmě soudruhu ministře.
Já bych k tomu přidal do diskuze tento názor. Mnoho čistě on-line obchodů jde strategií jako ALZA. Tedy centrální řízení a sklad na jednom místě a po republice síť tzv. výdejních (malinko i poradních) míst a pak showroomy. Logistiku mají dobře navrženou a v zákazníkovi zvyklém si jít stěžovat někam do kamenného krámu nebo reklamovat zboží pokud je potřeba to pomůže zlomit bariéru čistě on-line nákupu. Myslím, že DATART on-line pochopil, ale dalším prodejcům celkem uniká trh z důvodů uvedených v článku. Prostě poradní článek a možnost osahání si věci už není zdaleka tak zásadní.
Hodnotím i podle sebe. Když se v únoru konečně rozhoupal a jal se koupit TV placku, obešel jsem všemožné elektra, ale byl jsem přístupem tak zhnusen, že jsem do nákupu ztratil chuť. Už jen tím že jdete kupovat TV s FULL HD a zdroj na předváděných TV je charakteru špatně naripovaného Divx a výmluvou prodavače, ono se tady v té plechové boudě špatně chytá signál. ....
Vybral jsem si zcela dle recenzí a hlavně zkušeností na odborných serverech a TV jsem před nákupem vůbec neviděl a jsem 100% spokojen.
Takto už postupuji jak autor píše u veškerého elektra.
Uf, nějak jsem se rozepsal :-)
myslím, že nebude trvat dlouho a při vstupu do kamenné prodejny budem platit vstupné jako do kina. Ten kdo bude mít zboží k vidění na prodejně se bude bránit internetovým obchodům. Kamenný prodejce musí živit personál, nájem, elektřina, uklid apod., jak je psáno v článku a to internetový prodejnce nemusí. Takže zákazník si většinou přijde prohlédnout zboží do kamenného obchodu a potom hledá na internetu, kdo mu ho dodá nejlevněji. To že si zboží u někoho prohlédnul, kdo do toho investoval peníze je zákazníkovi vpodstatě jedno. Jeho služeb už využil a dál ho nepotřebuje. Za služby kamenného prodejce vlastně nezaplatil, i když se mu jeho služby hodily. Teď už je jenom otázka, kdo se k tomuto kroku odhodlá jako první a jak vysoké to vstupné na prodejny bude. Předpokládám, že po nákupu se bude vstupné odečítat z ceny výrobku :-)
Tvrdit ze alza je internetovy obchod a datart kamenny se mi moc nezda. Kdyz jsem byl v praze, tak jsem kupoval v alze, ale platil jsem u pokladny a zbozi si bral osobne. Ted bydlim v mensim meste, 40k obyvatel, a lednicku, pracku i susicku jsem kupoval v datartu pres internet. Plazmovou televizi jsem pro jistotu kupoval primo v kamennem obchode ve meste. Takze s prodejem elektrozbozi bych to videl jak co a jak kde. Pohled prazaka asi bude jiny nez pohled obyvatele maleho mesta.
Vyčuranost Českého!zákazníka" nezná mezí.Opravdu to spěje k tomu že se za chvíly už nebudete mít kam chodit dívat na znoží které stejně chcete koupit na internetu....a co potom.Píšu z takzvaného druhého břehu...prodejce elektra.Naštěstí jsou ale také lidi kteří přemýšlí jinak a to po jistých negativních zkušenostech z koupě na tom slavném internetu.