Hlavní navigace

V Praze vznikla Asociace SEO, otázka je, kdo jsou její členové

Redakce

Skupina lidí, kteří se zabývají optimalizací webových stránek pro vyhledávače, založila v Praze Asociaci SEO. Pozoruhodné na ní je, že ani v tiskové zprávě, ani na webových stránkách dosud nezveřejnila seznam členů.  Jaký má profesní sdružení bez členů smysl? K dispozici jsou zatím jen jeho stanovy, etický kodex, přihláška a ceník členských poplatků. Za vstup se platí jednorázově 2 900 korun, následně pak každý měsíc tisícikoruna. Členové, kteří získají doporučení tří stávajících členů, mají…

Skupina lidí, kteří se zabývají optimalizací webových stránek pro vyhledávače, založila v Praze Asociaci SEO. Pozoruhodné na ní je, že ani v tiskové zprávě, ani na webových stránkách dosud nezveřejnila seznam členů. 

Jaký má profesní sdružení bez členů smysl? K dispozici jsou zatím jen jeho stanovy, etický kodex, přihláška a ceník členských poplatků. Za vstup se platí jednorázově 2 900 korun, následně pak každý měsíc tisícikoruna. Členové, kteří získají doporučení tří stávajících členů, mají členství na dva roky zdarma. Mohou se pak vykazovat logem ASEO.

„Jde nám zejména o popularizaci SEO, prosazování etického kodexu asociace, osvětu a v neposlední řadě také o kvalitní členskou základnu a její ochranu před poskytovateli neprofesionálních SEO služeb. Snad se nám díky této iniciativě podaří odstartovat dělení zrn od plev a posunout SEO jako obor na místo, které si pro svou komplexnost určitě zaslouží,“ píše v tiskové zprávě předseda nově vzniklé asociace Dušan Mandát.

Asociace SEO má právní formu občanského sdružení a je již k nalezení v seznamu vedeném na ministerstvu vnitra. Vzhledem ke zvolené právní formě není možné z veřejných zdrojů zjistit, kdo další za asociací stojí. Musíme se proto spokojit s tím, co o sobě sama publikuje. Vedle Dušana Mandáta uvádí mezi zakládajícími členy Oldřicha Vodrážku, konzultanta agntury B.I.G. Prague, „gurua internetového marketingu“ Michala Kubíčka a jako „člena měsíce“ ostravskou a bratislavskou agenturu Pronet Media.

Našli jste v článku chybu?
29. 2. 2012 6:29
Požitkář (neregistrovaný)

Kdyby hlavním posláním SEO nebylo "nes-at se s googlem", docela bych ten kodex pochopil, ale jak může mít ve stanovách etický kodex organizace hovad, které mají jako hlavní náplň práce šizení obsahu stránek a vytváření linkfarem?

28. 2. 2012 20:28
siva01c (neregistrovaný)

Já je budu také sledovat.. Pokud dokážou, že se mi ty peníze vrátí, tak dejme tomu.. Ovšem nebudu zas někomu platit jeho kampaň.. Muselo by být zcela jasné, že se ASEO nestane jen nástrojem marketingu pro vyvolené.. A také ta asociace musí něco znamenat i v očích klientů - jinak to nemá smysl..