Hlavní navigace

V roce 2012 firmy nejvíce investovaly do mobilních webů

Daniel Dočekal

Mobilní web a přístup na web z mobilních telefonů a tabletů je téma, které v roce 2013 budeme slyšet ze všech stran. Je to jenom chvilková posedlost médií, nebo je to možné podložit i čísly?

Zajímavý snímek z prezentace věnující se hlavně využití tabletů v nakupování se týká nejvýznamnějších investic do „digitálního“ marketingu – vychází z dotazování v polovině loňského roku a pochází z USA. Pro české poměry tak můžeme tradičně brát v potaz, že se pohybujeme měsíce pozadu.

 Na první místě investic jsou weby optimalizované pro mobilní přístup a asi příliš nepřekvapí, že na druhém místě (pro digitální marketing) je Stránka na Facebooku. Sociální média ale najdete i na dalších místech (modrá barva) a objevuje se zde Pinterest – www.pinterest.com. Ten dokonce významem mírně předstihl tradiční důležitý nástroj, tedy péči o recenze a hodnocení zákazníků.

Z dalších věcí v žebříčku investic je docela zajímavé zde vidět poměrně silnou pozici i té nejzákladnější funkčnosti – vyhledávání na vlastním webu a „křížový“ prodej na produktových stránkách (a samostatně na stránce s košíkem). Stejně tak je zajímavé vidět dárkové poukazy na hodně pozdních místech.

Zdroj: The State Of Tablets In Shopping [SLIDE DECK]

Našli jste v článku chybu?