Necelé čtyři miliony uživatelů, necelých osm milionů vydražených položek ročně a tradiční aukční platforma, kterou plno obchodníků proměnilo ve svůj hlavní distribuční kanál. To je Aukro.cz. Nově provozované čerstvě založenou společností Aukro s.r.o.
To se teď vrací do českých rukou. Aukro.cz vždy sídlilo ve Zlíně a ani s novými majiteli nezmění místo. „Ve Zlíně jsem Aukro založil a mám k tomuto městu silný osobní vztah, takže určitě ve Zlíně nadále zůstane,“ tvrdí Václav Liška, podle kterého jednání probíhala několik měsíců, ale zatím se k žádným velkým personálním změnám nechystá.
Celá transakce, jejíž výši nechce ale ani jedna ze stran komentovat, by měla být dokončena do konce roku. Noví majitelé zatím nepřiznávají žádné zásadní změny. „Není důvod měnit to, kvůli čemu na Aukro lidé chodí. Soustředit se nyní budeme především na to, aby Aukro.cz bylo co nejpřívětivější pro uživatele,“ tvrdí nový šéf portálu Liška.
Liška je hlavně tváří nového investorského seskupení, které stojí za novou společností Aukro. Peníze dodala i poradenská společnost BDO Advisory, jejíž partneři Petr Kymlička a Radovan Hauk prostřednictvím firmy Equity Partners v Aukru získávají čtvrtinový podíl.
Rozšíří tak své investice v oblasti tuzemské e-commerce. Kromě toho totiž vlastní už od minulého roku vývojáře e-shopů NetDirect. Firmu Kymlička s Haukem koupili koneckonců také od Allegra.
Další čtvrtinu drží ve firmě společnost Agora Development, která se svými sesterskými společnostmi působí na českém a slovenském trhu, kde zastupuje řadu výrobců z oblasti spotřební elektroniky. „Získáváme tím dosud chybějící obchodní kanál, který nás významně posune v nabídce služeb našim dodavatelům,“ komentuje investici Josef Javora, člen představenstva společnosti.
Aukro se během posledního roku zaměřovalo, stejně jako většina e-commerce, na mobilní služby. Po službičce Střel.to si letos v únoru rozjelo i vlastní variaci na Bazarobota, respektive na svoz harampádí z půd a sklepů s tím, že ho pak prodá v aukci.
První komentáře ke změně spojují obchod se změnou strategie bývalého vlastníka aukčního portálu. „Naspers uvažuje o stažení aktivit z našeho regionu. Mohla by ale být příslibem vzestupu tohoto obchodního portálu, kterému v poslední době odpadla část uživatelů. Aukro.cz bylo velice oblíbené před třemi lety, poté mu však ublížila integrace různých e-shopů do tohoto portálu. Ačkoliv to byl z pohledu byznysu zajímavý krok, řadu zákazníků to zřejmě odradilo,“ říká Ondřej Klega z konzultační společnosti Acomware.