Hlavní navigace

Valentýn na českém webu

Ladislav Bittner

Pomocí Internetu se lidé párují během celého roku, ale jen několik dní v roce mohou jeho prostřednictvím zjistit, jak jsou na tom s láskou. Počátkem února se začnou zamilovaní scházet na valentýnských speciálech a ušetřeni mnohdy nezůstanou ani nic netušící návštěvníci internetových obchodů či webových magazínů.

Provozovatel nejznámějšího tuzemského seznamovacího webu Seznamka.cz nechal na holičkách nešťastníky, kteří se rozhodli hledat partnera na poslední chvíli. Žádná speciální rubrika poslední záchrany pro ty, kdož se nechtějí 14. února stát vyvrheli společnosti, kteří nemají komu poslat Valentýnku, nebyla.

A je to škoda, neboť do zbraně byli povoláni grafici pověřeni úkolem vyrobit nejkýčovitější valentýnskou pohlednici. Zamilované pohlednice se podle Libora Nováčka ze serveru Pohlednice.cz sice posílají v nemalém množství v průběhu celého roku, ale přesto se během prvních únorových dní jejich denní počet zvyšuje o stovky procent. Několikanásobné navýšení počtu rozeslaných valentýnských přání hlásí i provozovatel služby Poslat.cz doručující papírová přáníčka šnečí poštou. Valentýnské pohlednice dokonce rozesílal ze Stokorcového lesa i Medvídek Pů.

První muž tuzemského fulltextu Michal „Jyxo“ Illich se právě oddává lyžování, a tak bohužel přesná čísla o frekvenci vyhledávání slova „Valentýn“ nejsou k dispozici, ale předmětný výraz se v průběžných celoročních statistikách na čelních místech neobjevuje, i když nikoho asi nepřekvapí, že na Google patří fráze valentinstag, valentine's day a valentijn k nejrychleji rostoucím za minulý týden.

Překvapivě nízkého výskytu valentýnského šílení se dočkáme v ženských webzinech. Magazín Vitalital.cz raději než suché filozofování o významu únorového svátku pro své čtenářky připravil nadstandardní příděl článků věnovaných obecně partnerským vztahům, erotice a sexu. V online kuchařce dokonce přibyly recepty povzbuzující sexuální apetit. O rozporuplném přijetí Valentýna mezi návštěvnicemi ženského magazínu Femina.cz vypovídají ankety na titulní stránce. Na webu Žena-in bylo dokonce otevřeno téma Valentýn – týrání ošklivých a osamocených žen.

Kde však Valentýn roztáhl svou láskyplnou náruč opravdu doširoka, jsou internetové obchody. Tento fakt pochopitelně jen potvrzuje teorii, že svátek svatého Valentýna si vymysleli obchodníci stýskající si po předvánočním rabování obchodů (nenapravitelní romantici si pro jiné vysvětlení původu svátku musí zajít jinam).

Nejčastějším dárkem v den zamilovaných je bezesporu květina. Nelze se tedy divit tomu, že během loňských valentýnských oslav bylo prostřednictvím virtuálního květinářství Bohemia Flowers doručeno desetinásobné množství kytic, než je běžné v normálním období. Nejpopulárnější kyticí z letošní nabídky bylo Srdce z lásky vytvořené z červených růží, tulipánů a karafiátů. Aby vůní nebylo málo, drží se mezi nejoblíbenějšími valentýnskými dárky také parfémy. Tuto šanci si pochopitelně nemohl nechat ujít obchod 1st Parfumerie, jenž pro své zákazníky připravil časově omezenou valentýnskou slevu vybraných parfémů.

Kosmetické přípravky nabízející obchod Orchidea.cz přichystal pro nakupující dárkového průvodce. Sesterký eshop Vltava.cz se prostřednictvím obdobného průvodce snaží zamilovaným prodat nejen hudební CD navozující romantickou atmosféru a knihy s milostnou tématikou, ale též tovar, který s Valentýnem zrovna dvakrát nesouvisí. Zvláště citlivé duše jistě ocení nabídku erotického románu Řezník.

Mnohem sympatičtější je počin známé tuzemské čokoládovny provozující na valentýnské poměry vkusný flashový web Modré z nebe, který kromě povinné dávky reklamního sdělení nabízí mimo jiné každý den odeslání tisícovky log a melodií na mobilní telefony zcela zdarma. V den svatého Valentýna se nabídka navíc rozšiřuje na 4.000 zaslání.

Valentýn je tu také proto, aby se grafici největších tuzemských portálů v čase mezi Vánocemi a Velikonocemi nenudili. Neplatí to ale pro tvůrce portálů Seznam a Atlas, kteří se nechali slyšet, že se raději věnují užitečnějším věcem. Netroufám si tvrdit, do jaké míry je tento názor krátkozraký, ale vzhledem k průměrnému věku internetových uživatelů předpokládám, že pro nezanedbatelné množství převážně mladších návštěvníků je valentýnský speciál důležitější než vánoční příloha, kterou si zatím žádný portál netroufl ignorovat.

Na Tiscali asi velmi dobře vědí, jaké pohlaví má mezi návštěvníky jejich valentýnského speciálu převahu. Proto v rubrice Horoskopy radí hvězdy jen ženám a prakticky každá dívka najde klid po přečtení téměř vědeckého pojednání o tom, proč jim chlapci nešeptají sladká slovíčka. Mužům se asi příliš nezavděčí ani fotogalerie nevšedních polibků, která přitom na Tiscali patří mezi nejnavštěvovanější.

Podobně byl na tom s převahou návštěvnic nad návštěvníky i valentýnská příloha portálu Centrum. V záplavě textů byl totiž největší zájem o test Jste dobrou sexuální partnerkou? Opravdovým paradoxem valentýnského speciálu je skutečnost, že nejživější diskusní fórum nese název Proč neslavím tento svátek.

Zatímco vzhledem k umírněné grafice a střídmosti obsahu jsou speciály Tiscali a Centra přístupné i diabetikům, po návštěvě valentýnské přílohy iDnes vás nejspíše na dlouhou dobu přejde chuť na sladké. Pokud však vydržíte ve společnosti všudepřítomné růžové barvy, budete odměněni originálním obsahem tvořeným mimo jiné on-line rozhovory s Bárou Štěpánovou, moderátorkou Peříčka Zuzanou Pavličovou nebo fotografem Jadranem Šetlíkem (v on-line aukci byl navíc vydražen fotografův čas pro vyfocení osoby dle vlastního přání).

Mimochodem, opravdu byla náhoda, že portál iDnes spustil jen pár týdnů před Valentýnem web Pohlavní choroby?

Našli jste v článku chybu?

17. 2. 2003 22:27

Hjkash (neregistrovaný)
paneboze vy se evidentne nudite. vase starosti bych chtel mit. ta lupa fakt uz otiskne cokoliv

17. 2. 2003 15:53

Ladislav Bittner (neregistrovaný)
Specialni je na nem hlavne to, ze je podle nej Valentyn 14. ledna :-)

Kazdopadne Atlas se k temto rok starym strankam nehlasi.

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Test na HIV je zdarma i za pět set

Test na HIV je zdarma i za pět set

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?