Válka Facebooku s Twitterem má další oběť, Vine loni koupené Twitterem

Twitter blokující Instagramu seznam followerů, pak Instagram blokující zobrazování fotografií na Twitteru, teď Facebook blokující seznam přátel pro Vine. Kdy to skončí?

Čerstvě (znovu) spuštěné Vine (viz Vine: A new way to share video) je další obětí vleklé války mezi Facebookem a Twitterem. Vine totiž patří Twitteru a Facebook odmítá připustit, aby služba měla přístup k přehledu vašich přátel na Facebooku (via @MarinesJeff). 

Pro úplnost je nutné dodat, že něco podobného udělal Twitter s Instagramem před několika měsíci – znemožnil Instagramu přístup k přehledu těch, které na Twitteru sledujete. Jde přitom o nejzásadnější funkčnost sociální aplikace – bez nalezení přátel z vašich již používaných sociálních sítích je aplikace jen těžko použitelná.

CO JE VINE? Aplikace pro sdílení videa, prozatím dostupná pouze pro iPhone/iPod, postrádající webovou podobu. Slouží k záznamu a sdílení krátkých videí – v zásadě do šesti sekund. Některými lidmi je Vine označována za „Instagram pro video“. Twitter koupil Vine v říjnu loňského roku. 

Facebook se v Clarifying Our Platform Policies snaží typicky originálně najít důvod, proč Vine přístup omezil, a samozřejmě ho nachází. Pro podobné případy má v Podmínkách užívání vždy dostatek vhodně umístěných odstavců.

EBF16

For a much smaller number of apps that are using Facebook to either replicate our functionality or bootstrap their growth in a way that creates little value for people on Facebook, such as not providing users an easy way to share back to Facebook, we’ve had policies against this that we are further clarifying today (see I.10).

Facebook se odvolává na bod, který hovoří o reciprocitě (kde de facto povinně vyžaduje, aby aplikace používající API Facebooku umožňovaly sdílení na Facebooku, což Vine samozřejmě umožňuje) a o replikování základní funkčnosti (což je možné vztáhnout prakticky na jakoukoliv aplikaci se sociální funkčností, protože právě ona „základní funkčnost“ prostě vždy jejich součástí).

Reciprocity and Replicating core functionality: (a) Reciprocity: Facebook Platform enables developers to build personalized, social experiences via the Graph API and related APIs. If you use any Facebook APIs to build personalized or social experiences, you must also enable people to easily share their experiences back with people on Facebook. (b) Replicating core functionality: You may not use Facebook Platform to promote, or to export user data to, a product or service that replicates a core Facebook product or service without our permission.

Opět se tak dostáváme k základnímu modelu Facebook – ten ochotně vpustí cokoliv dovnitř, ale silně odmítá pouštět cokoliv ven. „Walled garden“ model se za roky existence Facebooku proměnil jenom zdánlivě – sice existuje API a řada možností, ale využití je silně omezeno podmínkami. A pokud se Facebooku nějaká aplikace znelíbí, může ji kdykoliv zlikvidovat. Bez ohledu na uživatele. 

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »