Vánoce v srpnu aneb Šťastné a veselé PPC kampaně!

Myslíte již v srpnu na Vánoce? Někteří z vás při této otázce možná kroutí nevěřícně hlavami, ale pravděpodobně existují i ti, kteří v srpnu o Vánocích reálně uvažují. Alespoň tomu nasvědčují vánoční reklamní inzeráty.

Srpnové vánoční nákupy zřejmě plánují některé české e-shopy, protože v internetovém reklamním prostředí jsou již nyní aktivní inzeráty s vánočním textem. Vánoční inzeráty jsem objevil 21. srpna 2008 v systémech PPC.

Pay per click reklama má tu úžasnou vlastnost, že inzerent platí až za uskutečněný proklik inzerátu a ne za jeho shlédnutí. Nejznámější české PPC systémy Sklik (pro fulltextový vyhledávač Seznam) a AdWords (pro fulltextový vyhledávač Google) jsou velmi oblíbené a inzerující konkurenti tvrdě bojují o nejlepší pozice s co nejlepším CTR. Proklikovost (CTR) inzerátu však není to nejvíce podstatné. Majitele e-shopů především zajímá konečný konverzní poměr v podobě nákupu.

Jaký je konečný efekt vánočních srpnových inzerátů? Jaké je jejich CTR? Jaký je konverzní poměr? Kolik z uživatelů, kteří prokliknou srpnový vánoční inzerát, skutečně nakoupí? Jedná se o rafinovaný marketingový trik? Chtějí se inzerenti originálně odlišit a donutit uživatele k prokliku? Nebo se jedná o prostou chybu správce kampaně a někdo zapomněl pozastavit předešlou vánoční kampaň? Odpovědi na tyto otázky neznám, nicméně faktem zůstává, že pokud si ve vyhledávači Google zadáte klíčové slovo „televize“, objeví se v pravém sloupci inzerát s textem: Vánoční pohoda s novou televizí? Vyberte si v našem e-shopu.

Srpnová vánoční pohoda s novou televizí? Ano! Podívejte se na screenshot:

Vánoce v srpnu - televize

Pokud si na Google či Seznamu vyhledáte klíčové slovo „Vánoce“, objeví se nabídky žehliček, parfémů, lázeňských pobytů, vánočních ozdob, zájezdů a masáží. Vánoce jsou prostě už takřka za dveřmi! A v rozdováděné, uspěchané srpnové vánoční době se dějí kouzelné věci. Magické vánoční symboly a čísla jsou všude kolem nás. Například, hledáte-li ve vyhledávači Google výraz „myčky“, objeví se ve sponzorovaných odkazech magická šestka. Její význam opravdu nechápu.

Magická šestka zde:

Vánoce v srpnu - Magic6

A do třetice všeho dobrého vám nabízím úžasný multifunkční vánoční dárek. Myčku se sklokeramickou deskou za pouhých 5399 Kč. Nevěříte? Zadejte do vyhledávače Seznam klíčové slovo „myčky“ a dostanete nabídku sklokeramické desky Mora.

Multifunkční myčka se sklokeramickou deskou zde:

UX16

Vánoce v srpnu - myčka

Jsem přesvědčen, že se jedná pouze o drobné chybičky v reklamních sestavách, ale možná, že se mýlím. Omlouvám se, ale na hlubší analýzu již nemám čas. Běžím nakupovat vánoční dárky.

Přeji všem šťastné a veselé srpnové Vánoce!

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 9. 2008 9:02
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »