VašeČočky jdou do Bulharska. Pokukují po Rusku a Ukrajině

Výsledková smršť tohoto týdne pokračuje. Tržby prodejce kontaktních čoček překročily 600 milionů korun.

Nejnovějším přírůstkem v expanzi do zahraničí je bulharský e-shop. "Je to, podobně jako Rumunsko, rychle rostoucí trh. Nákupy na internetu jsou zde na vzestupu a my chceme být u toho,“ vysvětluje šéf e-shopu Jiří Urban s tím, že letos chce spíš upevňovat pozice na trzích a růst rychlostí kolem dvaceti procent. 

Obrat obchodu loni překročil hranici 600 milionů korun, tedy o sto milionů více než v roce předchozím. Firma tvrdí, že je v zisku, ale nechce být konkrétní. Příliš nepomáhá ani rejstřík, protože během loňského roku fúzovala Maternia s jinou společností stejného vlastníka a došlo ke změně IČ. 

K růstu pomohla zahraniční expanze, kterou e-shop směřoval na jihovýchod Evropy. Zahraniční trhy teď už tvoří přibližně 90 procent příjmů společnosti. 

CIF16

Řecká krize sice loni oddálila spuštění tamní pobočky, Rumunsko se ale rozjelo podle plánu. „Uspět v rámci Evropské unie není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Například německý trh je velmi protekcionistický a zákazníci se dost liší od těch českých. A expanzi do Polska jsme nakonec zavrhli, protože jsou tam příliš nízké ceny a vysoká konkurence,“ Urban. 

Do budoucna e-shop plánuje expanzi na trhy mimo EU. Vše je připraveno pro rozšíření na Ukrajinu a do Ruska, kvůli nestabilní situaci však obchod s otevřením poboček v těchto zemích čeká. Letos by chtěli ale otevřít ještě jednu pobočku v cizině.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 2. 2016 17:50

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »